Työnantaja pakottaa käyttämään Twitteriä
Olen esimiesasemassa ja työnantajan suositus tai ennemminkin pakko olisi liittyä Twitteriin ja alkaa twiitata oman organisaation "saavutuksista" tai sidosrymiä laajemmin kiinnostavista asioista. Sillä on kuulemma painoarvoa, kun esimies twiittaa ja nostaa niin tärkeitä asioita esille. Olen vähän old school -tyyppi, eikä tällainen oikein kiinnostaisi. Twitteriä käyttävät: onko sillä todellakin organisaation kannalta merkitystä, että kuka twiittaa ja mitä ja mikä on twiittien vaikutus?
Kommentit (22)
Meilläkin pakkotwiitataan ja ne on kyllä lähinnä sitä, että hehkutetaan jotain sidosryhmän uutista. Omat twiitit pitää tarkistuttaa viestintäyksikössä.
Työnantaja voi "pakottaa" käyttämään Twitteriä, mutta silloin sulla pitää olla pääsy firman Twitteriin. Yksityistiliä ei tarvitse käyttää bisnekseen. Piste.
Varmaan jostain tämä twiittaamisen ihanuus on nyt keksitty. Viestintä tätä meillä tosiaan korostaa ja järjestää jatkuvasti "vaikuttavan" twiittaamisen koulutuksia ym. En ole yhtään sellainen itsensä korostaja -tyyppi tai jenkkimeiningistä tykkäävä ylipäätään, joten tällainen "hehkutus" kyllä tuntuu tosi feikiltä.
Ap
No, mitä vaikeaa tuossa nyt on, twittaat kaikkea diipa daapaa suoraan puppulausegeneraattorista tyyliin:"Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että osaamisalueemme ydin mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödyksi esimerkiksi vastuuntuntoisten yhteistyökumppanien aatteellisia intresseja".
http://puppulausegeneraattori.fi/
Ole hyvä.
Some ja somenäkyvyys on nykyään aika iso asia, se on vähän kuin näyteikkuna. Viisikymppisen voi olla ehkä vaikea ymmärtää koko kuvaa.
Vähän sama kuin 2000-luvun alussa olisi tokaissut, että kuka niitä nettisivuja nyt tarvitsee, asiakkaat löytää tänne itsekin. Jos ei löydä niin etsii keltaisilta sivuilta.
Jenkit käyttää somea urheilubisneksessä todella paljon, yritysstrategia nykyään on yrittää tavoittaa kaikki sukupolvet, nuoret somesta ja muiden medioiden kautta vanhemmat sukupolvet. Sitä sisältöä luodaan urheilussa jatkuvasti someen. Itse olen urheilupuolella tekemisissä, e-urheilussa enemmän kun perinteisessä.
-Arnoldi
Vierailija kirjoitti:
Some ja somenäkyvyys on nykyään aika iso asia, se on vähän kuin näyteikkuna. Viisikymppisen voi olla ehkä vaikea ymmärtää koko kuvaa.
Vähän sama kuin 2000-luvun alussa olisi tokaissut, että kuka niitä nettisivuja nyt tarvitsee, asiakkaat löytää tänne itsekin. Jos ei löydä niin etsii keltaisilta sivuilta.
Mutta vain kolmekymppinen kuvittelee, että somessa mikä vain kelpaa. Puppu on puppua sielläkin eikä yhdellekään yritykselle ole eduksi olla esillä vain esillä olemisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vain kolmekymppinen kuvittelee, että somessa mikä vain kelpaa. Puppu on puppua sielläkin eikä yhdellekään yritykselle ole eduksi olla esillä vain esillä olemisen vuoksi.
Totta, se mitä me tehdään me luodaan lisäsisältöä, pääsyä lähemmäksi tapahtumia, haastatteluja jne. Puppu on tosiaan puppua myös somessa, sisällön pitää olla kiinnostavaa ja tuoda lisäarvoa, ei kukaan muuten sinua seuraa.
-Arnoldi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on! Kukaan ei osta mitään sellaiselta, jonka olemassaoloakaan ei tiedä.
Hyvässä firmassa ei noin vain "pakoteta käyttämään twitteriä" tai muitakaan kanavia, vaan siihen on tietyt markkinointi-ihmiset osoitettu. Heille kerrotaan firman somestrategia, tavoitteet, seuranta, annetaan materiaalia, ohjeita ja vinkkejä sisällöstä, päivitystiheydestä jne. Ennenku nää perusjutut on kunnossa, en lähtis sekoilemaan fiman nimissä someen yhtään mitään. Voipi nimittäin mennä helpommin vituiks ku onnistua.
Kyllä tuo some-homma taitaa olla nykypäivää... Meikäläisen alalla varsinkin on ihan hyvä olla siellä. Täytyy vain tarkasti valita, mitä sinne kirjoittelee ja että ne työtkin tulee tehtyä.
Se, että someillaan vain sen takia että se on nyt "in" ja suolletaan firman kanavat täyteen bisnesjargonia, josta kukaan tavallinen kuolevainen ei ymmärrä mitään, on huono lähtökohta. Kannattaa kirjoitella somekanaviin pelkkää painavaa asiaa ja mielenkiintoisia juttuja - ja tietysti tulenpalavia markkinontipuheita yrityksen tuotteista ja palveluista, kuitenkin niin, että ihmiset niistä ymmärtävätkin jotain.
No meidän firmassa vähän sama juttu, ei pakoteta twiittaamaan mutta suositellaan vahvasti. Vain kourallista moinen kiinnostaa, samat tyypit siellä twiittaa päivästä toiseen ja tykkää toistensa jutuista, muita ei vois vähempää kiinnostaa, on oikeitakin hommia tehtävänä.
Jotenkin kornia on se, että somessa kehutaan firmaa ja työyhteisöä maailman parhaaksi, oikeasti nämä somettajat vaan näpräilevät kännyköitään ja miettivät seuraavaa twiittiä joten eivät ehdi edes huomaamaan kuinka paska meininki ympärillä on. Ihan ihme satumaailmaa koko homma.
Meidänhän pitäis twiitata työasioista myös vapaa-alalla, mutta en siihen kyllä suostu. Minusta tämä nykymaailma on mennyt aivan hulluksi ja pahenee vaan koko ajan.
Mukava kuulla, että en ole ainoa näiden paineiden kanssa. Ongelmana on juuri se, että jos alkaisin aktiivisesti twiitata, olisin juuri tuollainen retwiittaaja ja muiden juttujen komppaaja, enkä kyllä alkaisi itse tuottaa sisältöä. Haluaisin käyttää aikani siihen työntekoon - en sen mainostamiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä firmassa ei noin vain "pakoteta käyttämään twitteriä" tai muitakaan kanavia, vaan siihen on tietyt markkinointi-ihmiset osoitettu. Heille kerrotaan firman somestrategia, tavoitteet, seuranta, annetaan materiaalia, ohjeita ja vinkkejä sisällöstä, päivitystiheydestä jne. Ennenku nää perusjutut on kunnossa, en lähtis sekoilemaan fiman nimissä someen yhtään mitään. Voipi nimittäin mennä helpommin vituiks ku onnistua.
Amen to that.
Ja sit sä heräsit puskasta tyhjä kaljapullo vieressäs.
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Vierailija kirjoitti:
No, mitä vaikeaa tuossa nyt on, twittaat kaikkea diipa daapaa suoraan puppulausegeneraattorista tyyliin:"Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että osaamisalueemme ydin mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödyksi esimerkiksi vastuuntuntoisten yhteistyökumppanien aatteellisia intresseja".
http://puppulausegeneraattori.fi/
Ole hyvä.
Jumalation, tämä sivu oli mulle täysin uusi. Kiitos!
Monikulttuurisuus => Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että monikulttuuriseen kasvatukseen sitoutuminen globaalisti kulttuurisen diversiteetin ongelman ymmärtämiseksi noudattaa epäilemättä ideatasolla huomaamattomia haittatekijöitä.
Itse en ole Twitteriin koskaan törmännyt niin olen ihan pihalla siitä että miten tuollainen palvelu voi vielä olla olemassa. Tiedän sen että siinä voi lähettä 140 merkkiä pitkiä viestejä, mutta minulla ei ole hajuakaan miten tuollainen palvelu voi olla kiinnostava. Ottaen äskeisen huomioon niin mitä ihmettä joku satunnainen firma voi 140 merkillä kertoa joka kiinostaisi ketään?
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole Twitteriin koskaan törmännyt niin olen ihan pihalla siitä että miten tuollainen palvelu voi vielä olla olemassa. Tiedän sen että siinä voi lähettä 140 merkkiä pitkiä viestejä, mutta minulla ei ole hajuakaan miten tuollainen palvelu voi olla kiinnostava. Ottaen äskeisen huomioon niin mitä ihmettä joku satunnainen firma voi 140 merkillä kertoa joka kiinostaisi ketään?
Puffata valmistuneita tutkimuksia/julkaisuja, retwiitata kiinnostavia uutisia, mainostaa avoinna olevia työpaikkoja jne. Tai tällä ainakin meillä tuota twiittaamista perustellaan. Nyt on kehitelty "vuoden twiittaaja" - leikkimielinen palkinto, jossa vuoden aikana ansiokkaimmin twiitannut saa firman tunnustuksen. Apua...
Mikä on työnantajan määritelmä 'ansiokkaalle twiitille'?
Joo ei kyllä mitään lisäarvoa, onko teilläkin käynyt yritys "valmentaja" hehkuttamassa? Jaetaan muiden juttuja ja pikku kommentteja pah...