Jos ei ole kissalle allerginen voiko kuitenkin olla koiralle allerginen
Olen hoitanut kaverini kissoja iät ja ajat. Nyt ne on kuolleet. Nyt sitten kysyin voiko hoitaani koiraani viikonloppuna. Ei käy, kun on koiralle allerginen.
Kommentit (15)
Voiko olla koivulle allerginen jos ei ole allerginen kuuselle?
No en tiedä, joten tyhmyyksissäni ajattelin, että heittää herjaa. Ei vaan viitsi hoitaa koiraani. tämä siis ole ensireaktio.
Omalla kohdalla allergiatestillä (verikoe) todistettu; allerginen koiralle, ei kissalle. Eli kyllä on mahdollista.
Voi olla. Itse olen allerginen ihmisille.
Voi, itselläni turpoo silmät ja tulee lievää hengenahdistusta kun olen "koirataloudessa", kissoista eikä muista eläimistä ei tule mitään oireita.
Voi olla.Kaikille eläinhilseille voi herkistyä vielä vanhanakin. Jos on yksi yliherkkyys se kasvattaa riskiä muidenkin yliherkkyyksien ilmaantumiselle.
Ap olet sä aika tyhmä.Miksen kaverin pitäisi hoitaa sun koiraas oli allergiaa tai ei?
Tietysti voi, vähän sama kun kysyisi, että jos ei ole banaanille allerginen, voiko olla allerginen omenalle. Ihan eri asioita. Jotkut voi jopa allergisoitua esim. vain tietyn rotuisista koirista ja toiset taas ok.
Saan satunnaisesti yliherkkyys oireita typeristä aloituksista.
Puolisoni on allerginen kissoille, muttei koirille. Miksei siis voisi toimia toisinkin päin?
Ihminen voi olla myös allerginen esimerkiksi kissoille ilman, että saa siitä omasta kissasta oireita.
Voi olla allerginen myös joillekin koirille mutta ei kaikille. Tämänkin olen kokenut, kaikista koirista ei tule heti samanlainen allerginen reaktio, sama myös kissojen kohdalla.
Anteeksi vielä tyhmyyteni, mutta hän ei ole koskaan sanonut olevansa koirille allerginen viimeisen 20 vuoden aikana. Siksi asia tuli yllätyksenä
Joku kaverini on kertonut olevansa kissoille allerginen, mutta on kuitenkin käynyt kylässä, eikä ole mun miukustani saanut oireita. Johtuneeko siitä että allergiareaktion aiheuttaa eläimen hilse, ja kissa harvemmin hilseilee jos sillä on kaikki hyvin.
Mulla kanssa tuli testeissä koira ja itselläni oli silloin sekä koira että kissa. Vaiva miksi testiin menin ei sitten kuitenkaan johtunut elukoita ollenkaan. Nykyäänkin minulla on kaksi koiraa (saman rotuisia kuin oli silloin testiaikaan) eikä niistä mitään oireita tule. Joskus huomannut, että lyhytkarvaiset rodut jotain nenän kutinaa tms. aiheuttaneet, mutta lievää. Jos olit se joka kertoi ettei kaveri 20v aikana ole asiasta maininnut on kyllä outoa ja jos on luonasi käynyt eikä allergiaoireita ole ollut, niin ehkä ei sitten koiraasi halua hoitaa. Ajan myötä nuo outoudet sitten läheisissäkin ystävistä paljastuvat.
No miksei voisi?