JOLTAIN YSTÄVÄLLISELTÄ APUA?
Tilasin jenkeissä sijaitsevasta nettikaupasta paketin, ja ne nettisivut oli niin edistyneet että kun aloin kirjottamaan osotettani, se tarjosi (Google Maps) vaihtoehtoja joista klikattuani omaa kadunnimeäni, se täytti automaattisesti mun postinumeronkin. En siinä sitten tajunnut kirjoittaa kadunnimen perään niitä numeroita, tyyliin 23 F.
Tajusin virheeni melkein heti, yritin perua paketin ja tehdä tilausta uudelleen, ei onnistunut. Laitoin asiakaspalveluun viestiä ja he vastasivat etteivät pysty muuttamaan osoitetietoja jälkikäteen. Paketti menee tulliin varmasti, mutta miten sieltä osataan lähettää oikeaan paikkaan mulle se lappu?
Osaisiko joku auttaa mitä mun pitäis tehdä. Harmittaa ihan helvetisti jos/kun paketti lähtee takaisin yhdysvaltoihin ja minä maksan uudet postarit ja muut. Osaako ne tullissa (tai postissa) täydentää osoitetietoja jonkun rekisterin perusteella? Postimies ei varmaankaan käy läpi koko alueen postilaatikoita sukunimen perusteella....
Jos joku osaa auttaa niin 200 grammaa makaronilaatikkoa luvassa!!
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Laitoitko tilaukseen puhelinnumerosi?
Laitoin. Auttaako se jotenkin?
No onpas harmi. En osaa auttaa, kun en ole koskaan tilannut, mutta kannattaisi soittaa tulliin ja kysyä, onko mitään tehtävissa, lähetys tulossa sillä ja sillä nimellä.. luulen, että voisivat auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän helvetin vammainen alusta ja/tai käytäntö noilla joillain nettikaupoilla on käytössä, kun mitään ei pysty vaihtamaan enää jälkikäteen. Stockmannillakaan ei pystynyt vaihtamaan enää viisi minuuttia tilauksen jälkeen postin toimipistettä, johon tilaus toimitettaisiin.
Mietin ihan samaa, varsinkin kun tilausta ei vielä todellakaan olla pakattu ja lähetetty.
Seuraavalle vastaukseksi; kiitos ideasta. En kyllä tiedä mitä he voisivat tehdä, mutta ehkä tiistaina epätoivoisena soitan sitten sinne!
Tulli soitaa sulle maahantuloverojen määrästä ja tilauksen sisällöstä. Ehkä olet sit tilannut vähemmällä kuin verot...
Vierailija kirjoitti:
Tulli soitaa sulle maahantuloverojen määrästä ja tilauksen sisällöstä. Ehkä olet sit tilannut vähemmällä kuin verot...
Lukeeko paketeissa vai se puhelinnumero? Luoja mä toivon että lukee. Ja tullimaksua ei tuu mutta alv tulee.
Eiköhän se tulli vain lähetä lapun siinä paketissa olevaan osoitteeseen, ja posti (ei postinjakaja vaan lajittelu) sitten selvittää, mikä on tarkempi osoite. Suomessa on niin tarkat järjestelmät (ts. posti ja maistraatti tietää kyllä osoitteet), että kyllä ne yleensä heikommillakin tiedoilla selvittää osoitteet. Ihmiset on saaneet postia aivan uskomattoman putteellisilla tiedoilla. Itsekin oon vastaanottanut kortteja, joissa ei ollut mitään talonumeroa. Tai siis näin oli ainakin ennen. Nykyäänhän Postilla on ongelmia hoitaa edes perustehtäviään. Mutta voi silti toivoa parasta! Luulen, että tuosta puhelinnumerostakin voi olla iso apu.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se tulli vain lähetä lapun siinä paketissa olevaan osoitteeseen, ja posti (ei postinjakaja vaan lajittelu) sitten selvittää, mikä on tarkempi osoite. Suomessa on niin tarkat järjestelmät (ts. posti ja maistraatti tietää kyllä osoitteet), että kyllä ne yleensä heikommillakin tiedoilla selvittää osoitteet. Ihmiset on saaneet postia aivan uskomattoman putteellisilla tiedoilla. Itsekin oon vastaanottanut kortteja, joissa ei ollut mitään talonumeroa. Tai siis näin oli ainakin ennen. Nykyäänhän Postilla on ongelmia hoitaa edes perustehtäviään. Mutta voi silti toivoa parasta! Luulen, että tuosta puhelinnumerostakin voi olla iso apu.
Hei, kiitos tästä! Eiköhän se paketti löydy perille, kun kuitenkin kadunnimi, puhelinnumero ja koko nimi on tiedossa. Oon vähän liian paniikissa tästä :D
Ei USA-tilaus mitenkään automaattisesti tulliin jää. Toivottovasti posti kunnostautuu ja hoitaa pakettisi perille. Joku tuttu Amazon on hyvä tilauspaikka, kun oma osoite säilyy siellä ensi tilausta varten.
Siitä on kauan kun olin postissa töissä, mutta olisi noin yksinkertainen ongelma ainakin 10 vuotta sitten selvitetty ihan siellä jakajien päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei USA-tilaus mitenkään automaattisesti tulliin jää. Toivottovasti posti kunnostautuu ja hoitaa pakettisi perille. Joku tuttu Amazon on hyvä tilauspaikka, kun oma osoite säilyy siellä ensi tilausta varten.
Se on totta, mutta tää on aika iso ja arvokas paketti kosmetiikkaa. Mulla jäänyt aina vastaavat. Yleensä tilaan yhdeltä nettisivulta joka tarjoaa monia eri merkkejä ja mulla on siellä tunnukset + tallennettu osoitetiedot, mutta tätä merkkiä ei sieltä saanut.
Seuraavalle: okei, hyvä tietää :)
Laitoitko tilaukseen puhelinnumerosi?