Väittelettekö ikinä omia näkemyksiänne vastaan?
Kun kommentoitte palstalla, niin kokeiletteko ikinä väitellä sellaisia näkemyksiä vastaan, jotka itse asiassa ovat teille ominaisia?
Kommentit (4)
En oikeastaan. Ehkä silloin, jos näkemys jonka periaatteessa jaan, on ilmaistu mielestäni ärsyttävästi tai harhaanjohtavasti. Yleensä en kyllä väittele "itseäni" vastaan.
Joo, koska en halua olla niitä ihmisiä jotka ovat juurtuneet vain yhteen näkökulmaan, eivätkä yritä nähdä asioita muilla tavoilla.
Samalla pysyy yllä väittelytaito 😁
Vierailija kirjoitti:
Joo, koska en halua olla niitä ihmisiä jotka ovat juurtuneet vain yhteen näkökulmaan, eivätkä yritä nähdä asioita muilla tavoilla.
Samalla pysyy yllä väittelytaito 😁
No niinpä!
Enkä itse pidä sitä trollailuna, vaan se vain tekee keskustelusta mielenkiintoisempaa, kun välillä asettuu toiselle puolelle.
Itse väittelen, jos joku vastaa piruillen. Vaikka olisin samaa mieltä asiasta, niin joskus sellainen "puhuu kuin idiootille" -kommentointi ärsyttää ja alan tahallani argumentoimaan toisen puolen näkökulmasta.
Joskus teen vasta-argumentteja molemmille puolille, jos mielenkiintoinen keskustelu muuten näyttää tyrehtyvän.
Muita ns. vastapuolen pussiin väittelijöitä?