Jos kaupan kassa pyytää näyttämään mukana olevan laukun sisällön
Kommentit (66)
No eipä oo koskaan pyydetty näyttämään laukun sisältöä. Siis ikinä.
Se muuten ärsyttää jos on jossain isossa marketissa miettimässä esim.leluosastolla vaikka synttärilahjaa jollekkin lapselle. Jos yhtään pidempään siinä pyörii tai pähkäilee (en nyt korona-aikana jää kauppoihin jumimaan mutta ennen) niin kohta tulee vartija siihen lähelle tepastelemaan. Aivan sairaan ärsyttävää. Joskus valinta vaan on vaikea. Se ei tarkoita että olisin pöllimässä jotain.
Meillä päin oli jossakin vaiheessa ajalla kuokka ja kirves kaikilla asiakkailla näyttää kassalle kaupakassia sisältä. Se oli kohteliasta ja hyvin moni teki sen. Minulta lipsahtaa se yhä välillä ja se näyttää nolottavan kassaa, mutta on se kai hänelle helpompaa niin kuin kysellä ihmisiltä mitäs siellä kassissasi on. Reilu peli puolin ja toisin.
Olen kerran kieltäytynyt avaamasta laukkua ja vaatinut poliisia kutsuttavaksi. Myymäläpäällikkö suhtautui nihkeästi poliisin kutsumispyyntöihin. Tämä tapahtui 1990-luvulla jolloin minulla ei ollut kännykkää, nykyaikana soittaisin itse poliisille vastaavassa tilanteessa. Lopulta poliisi tuli ja ihmetteli kun en ollut suostinut vapaaehtoisesti näyttämään laukkuni sisältöä. Kerroin myymäläpäällikön haluttomudesta kutsua poliisia ja siitä että se herätti epäilykseni onko myymäläpäälliköllä puhtaat jauhot pussissa. Laukussani oli avaamaton savukeaski jota myymäläpäällikkö väitti varastetuksi, mutta se oli ulkomailta ostettu.
Hmm. pitänee jatkossa kutsua poliisit paikalle aina, kun kassajärjestelmään on "unohtunut" tarjoustuotteeseen normaalihinta. Jatkettu huijaus, kauppiashan on kuzettanut jo kymmeniä asiakkaita ennen kiinni jääntiään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin oli jossakin vaiheessa ajalla kuokka ja kirves kaikilla asiakkailla näyttää kassalle kaupakassia sisältä. Se oli kohteliasta ja hyvin moni teki sen. Minulta lipsahtaa se yhä välillä ja se näyttää nolottavan kassaa, mutta on se kai hänelle helpompaa niin kuin kysellä ihmisiltä mitäs siellä kassissasi on. Reilu peli puolin ja toisin.
Mitä on se reilu peli kaupan puolelta? Miten asiakkaalle näytetään, että kassalla on puhtaat jauhot pussissa ja tuotteissa oikeat hinnat?
Ei ikinä, ja olen jo liki 50v.