Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*/\*/\*WEEKEND SYYSVÄKI-04 */\*/\*

25.03.2006 |

JOs vaikka nukkumaan...

Kerppu:ihan oikeestikko vaille11 laittelit pullia uuniin?Mä valvon mut en ainakaa ruokaa laita ;-)

Ihana jos Sassa alkas saamaa syömistä!!!

Kauniita unia kaikille!

jatu

P.S.Onko Enkeli aamun eka? Harmi ettei päästy tulemaa :-( Tuutkai ma Nekun kans?

Nukkumaan......

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjoille odottaen,

Kerppu

Vierailija
22/36 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhtee kyllä nukkumaan,aamulla jumppa ja kellotki siirretää..

Äiti on aina mua muistuttanu ja minä sille et tottakai mä tollasen tiedän..on uutiset ja lehdet..Joopajoo.Tänää jäi uutiset taas välii ja aloin tekstitv:tä vilasee et onko erikoista ni siellähän se oli kellon siirto :-) Ois aamulla ottanu päähän ku oisin jumppaa rynnänny tunnin myöhäs!

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan menit nukkumaan...

Mietin vaan et oletkohan tulossa...?

Öitä, tää lähtee kans :)

Onneks kellot siirtyy ni ipanat tuskin herää seiskalta...

Kerppu

Vierailija
24/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näköjään tarvin muita mammoja, kun ei ollut aavistustakaan kellojen siirrosta. Meilläkö ei herättykään 6.30 tänään, vaan 7.30. Pitäiskö tosta olla iloinen:)

Ankkis, miten se teidän kylppärijuttu on edennyt? Toivottavasti teillä tervehdytään, jos home onkin aiheuttanut ongelmia. Kurja juttu uusille asukkaille, mutta ettehän voinut tietää tosta.

Patjoistakin on puhuttu viikolla. Olen myös sitä mieltä, että kunnon patja on sijoittamisen arvoinen asia. Mutta kuka kertois mikä ois just mulle paras patja? :( Unikulmassa käytiin, kun viimeksi patjoja hankittiin pari vuotta sitten, mutta ne hinnat oli kyllä jo liian pilvissä ja myyjän tyrkyttävä asenne oli tosi ärsyttävä. Mulla on sellanen olo, että enhän minä uskalla sijoittaa kalliimpaan patjaan, jos se ei sitten olekaan hyvä. Nykyiset on Askon vyöhykepatjat paksulla petarilla. Selkä on joka aamu kipeänä. Huomasin muuten lomallakin, että selkä oli hajalla joka aamu, joten ei ole vain meidän sängyn vika.

Minä lähden tänään kirppikselle viemään tavaraa myyntiin taas. Heti hommaa, kun palaa lomalta. Kivaa:)

T: Ynis

Vierailija
25/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herännyt klo 5.30 talviaikaa, eikä lohduta, että nythän se oli jo puoli 7. Siirryin yöllä olkkarin sohvalle ja näin unta, et olin Jatun luona kylässä. Ärsyttää kun en osaa nukkua! Eilen tein historiaa ja kolmatta kertaa Nean aikana nukuin hetken päivällä. Vähän helpotti tätä kamalaa koomaa, tosin luomet turpos ihastuttavasti...

Näin eilen Prillaa, ja aivan ihana suloinen kikkarapää oli hänen poikansa. Kivasti leikkivät lapset keskenään. Prilla kertoi jatkotarinaa meidän pikkujoulupaikan Antiokiabarin jes-pliiiiis-tarjoilijasta, joka silloin kyseli mun nimeä, antoi korttinsa ja kutsui turkkilaisiin iltamiin. Tää äijä olikin sitten ollut ihan tosissaan, oli 15 minuuttia pommittanut Prillaa kysymyksillä musta ja selostanut, kuinka heti oli huomannut mut ja ettei koskaan ole tällä tavalla rakastunut! Oli vaatimalla vaatinut tuomaan mut sinne turkkilaiseen iltaan ja pyytänyt antamaan mulle vielä käyntikorttinsa! Ei ollut auttanut, kun Prilla oli sanonut mun olevan naimisissa! Ei oo oikeesti totta! On se kiva, et kotiäidilläkin on vientiä! Viiskybänen pullea turkkilaismies, imartelevaa! ;-D No, eipä tartte mennä sinne ravintolaan enää syömään, ainakaan ilman miestä!

Ynis, kivaa, et reissu oli onnistunut! Meidän lapsukaiset kuulostaa tässä suhteessa aika samanlaisilta. Ei onnistuis meinaan Nealtakaan kylpäläreissu, kirkuis suoraa huutoa jos edes suihkuhuoneen ovea raottaisi! Ja vierastus jatkuu myös edelleen. Tosin aika nopeasti myös sitten saattaa hetken päästä alkaa tekemään tuttavuutta, kun rauhoittuu. Me ollaan miehen kanssa molemmat oltu pienenä arkoja lapsia, perinnöllistä taitaapi olla!

Jaa mitenköhän onnistuu tänään päiväunille meno..kyllä ottaa päähän nää kellojen siirtelyt, kun tulevat aina pilaamaan toimivan rytmin! Juuri kun ollaan saatu aikaistettua tää rytmi, niin nyt varmaan menee pieleen!

Kerppu, ihanaa kun Sassalla on jo noinkin monta ruokaa ja jotka vielä maistuvat! :-)

Sängystä oli keskustelua. Me tässä 2 vuotta sitten myös satsattiin leveään jenkkisänkyyn, joka tuntui ihanan pehmeältä. Järkytys oli suuri, kun sänky tuli kotiin ja tuntui kivikovalta. Mies soitti myymälään ja kysyi, onko meille mahdollisesti tuotu väärä sänky. No, oikea sänky oli, mutta myyjä sanoi, et liikkeen sänky on pehmennyt siinä, kun asiakkaat ovat sitä testailleet ja muokkautunut sen mukaan. Lupasi, että meidänkin sänky käytössä pehmenee. No ei ole pehmennyt! Hyvä sänky on kuitenkin ja hyvä on nukkua, mut kun aina olin haaveillut sellaisesta ihanasta pehmeästä sängystä, niin oli huijattu olo, kun tuntui ihan eri sängyltä, kuin liikkeessä testaamamme! Tosin miehen selälle ollut hyvä nukkua ja se on tärkeää.

Alli kyseli, mistä miehen selkävaivat johtuu. Mies oli siis 9 vuotta sitten auto-onnettomuudessa ja sentistä oli kiinni, ettei selkäranka murtunut. Leikkauksessa laitettiin rankaa tukemaan 10 cm pitkä titaanilevy ja se nyt sitten siellä vihoittelee. Tarkempiin tutkimuksiin ei ole päässyt. Kyllä ottaa päähän tää systeemi, kun vuoden alussa ottivat röntgenkuvat, joiden perusteella piti saada lähete hermoratatutkimukseen. No, lähete tuli, mutta uuteen röntgeniin, jonka perusteella sitten päätetään, onko TARVETTA jatkotutkimuksiin! No onkohan? Mies ei pysty omaa lasta nostelemaan ja on koko ajan sairaslomalla, niin se on kiva kun joutuu sen kun odottelemaan. Eikä kukaan osaa kertoa, millanen jumppa esim. olis hyväksi. Kiertoliikkeet on kielletty ja painavien juttujen nostelu, mut se ei paljoa lohduta. Huhtikuussa nyt sitten se uusi röntgen.

No nyt tullut tekstiä sen verran, että pitänee alkaa lopettelemaan. Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
26/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin, Jatu, vasta eilen illalla ennen saunaan menoa teksti-TV:ltä huomasin, että kelloja yöllä siirretään :) Heh, mies olisi myöhästynyt treeneistä. Ja siellä olisi tällä kertaa odottanut kymmenisen kiljuvaa pikkupoikaa tympääntyneiden isiensä/äitiensä kanssa kun valmentajaa ei näy eikä kuulu. Miten tosiaan tämäkin tuli näin yllättäen taas.

Tosi tosi kurja juttu tuo miehesi selkähomma, Enkeli :( Kyllä on kumma juttu että joutuu vaan jonottamaan hoitoa ja kärsimään. Nea-parka ei ymmärrä miksi isä ei voi ottaa syliin :( Kyllä varmasti sullekin raskasta tämä tilanne. Kovasti vain voimia teille!!

Tätyy varmaa suoriutua tästä taas päivän touhuihin. Meille tulee pian vieraita päiväksi. Ruoka täytyy valmistaa niin ettei tarvitse kuin uuniin tyrkätä kun vieraat ovat paikalla. Heillä on mukanaan nyt 8 kk vauvansa joka syntyi aikoinaan 2 kk etuajassa, vain 1510 g painavana. Nyt erittäin hyvinvoiva ja muutenkin kaikin puolin hyvin kehittynyt vauva. Lapsonen syntyi onnellisten tähtien alla :) vaikka alku olikin hyvin hyvin pelottava.

Alli

Vierailija
27/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna tais tosiaan nukkumis/ valvomisongelmat näennäisesti helpottaa kellojen siirron takia, mutta ei se tietenkä oikeasti uniaikaa pidentäny. Meillä taas ollaan aina vain myöhemmässä, mutta jospa se tästä taas.

Kovasti voimia Enkelille! Ja toivottavasti miehesi pääsis pian jatkotutkimuksiin ja sais apua selkäänsä. Se varmasti auttais kuitenki sunkin jaksamista paljon.

Ynis, tervetuloa takaisin! Kiva, että reissu oli onnistunu.

Mä oon saanu tyynyn unikaveriksi. Ensin pinnistelin, että en kyllä vielä ala tyynyn kanssa nukkumaan, mutta sitten ajattelin, että ei auta, kun kerran siitä on apua jalkasärkyyn ja liitoskipuihin. Voipi tulla pitkä loppuodotus...

Sänkyyn tosian kannattais satsata, mutta jostain pitäis kuitenki rahat kaivaa. Nykyisellään miehellä myös puutuu selkä nukkuessa ja se taas aiheuttaa niitä tympeitä, vaikkakin vaarattomia sydäntuntemuksia. Meillä pitäis kuitenki olla vielä takuuta patjoissa jäljellä, joten pitäänee yrittää etsiä kuittia tai muuten selvittää asiaa.

Kivaa pyhää kaikille!

T@hti ja poppoo sekä rv 24

Vierailija
28/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja Milo lähti hiihtämään, me muut kökitään kotona. Eilen hiihdettiin koko perheen voimin, Lilli isin selässä kantorinkassa. Muuten ihan hyvä ratkaisu, mutta kun Lilli nukahtaa siihen kantorinkkaan niin se rento nukkumisasento näyttää aikas epämukavalta.

T@hti, ei siinä ole mitään pahaa että heti alkumetreillä tekee mitä on tehtävissä olon helpottamiseksi. Näin äkkiä ajatellen niin loppuraskauden vaivat voi helpottuakin siitä että aloittaa niiden lievittämisen ajoissa. Täten siis, mukavaa tyynyn kanssa nukkumista. :-)

Ynis, tervetuloa takaisin, mukavaa että reissu oli onnistunut. Homeasiasta kerron ehkä tästä eteenpäin mieluummin privana, joten palataan astialle sp:n puolella.

Lilli-neiti on taas pahantuulinen, pitäisi varmaan lähteä pihalle...

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
29/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltii puistossa,siel oli tosi kiva ilma,ei palellu...Yhtäkkii alko sellset kylmänväreet menee käsissä ja yöllä oliki sit kurkku kipee :-(

Nyt on nenäki tukossa..Tylsää!!

KErppu:En siis ole tulossa.

Enkeli:Niin tyhmää ettei taaskaa nähä!!!On jo tosi monta sovittua tapaamista peruuntunu :-( Koita jaksaa,Hali!!

Alli:Voi olla et olis ollu muutama vihanen vanhempi ;-))

Mulla jäi tietysti jumppa tänää ja nyt kamala morkkis!!Ei saa sairastua,pitää jumpata!

Kahville..

jatu

Vierailija
30/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea arvata, että varmaan nauttimassa ihanasta säästä. Ei ollut Vuokatissa näin mahtavaa säätä, ei. Esikoinen oli äsken ulkona varmaan 2h. Ensin mun ja pienen kanssa ja sitten miehen kanssa. Saatiinpa parit ulkovalotkin kerättyä pois:) Heh, eivät sentään ole olleet päällä enää:) Minä intona lapioin myös lunta takapihalta. Tahtoo terassin kuivaksi:) Tein myös polkuja tytöille tallattavaksi, mutta pieni tallaaja hermostui ulkona, kun ei ne peukalot pysy rukkasissa paikoillaan ja hermothan siinä menee.

Luin laihispinoa ja vedenjuonnista etenkin. Mikähän on oikeasti sopiva määrä juoda vettä? Minä kuulun vähäjuomaisiin, myönnän. Mutta onko oikein, kun vedenjuontia lisätessä tulee sitten kauhea turvonnut olo ja vesi tuntuu vaan hölskyvän mahassa? Olen joitakin kertoja koittanut selkeästi lisätä vedenjuontia ja mulle se aiheuttaa vaan huonon olon. En tiedä pitäiskö munkin jo liittyä laihisrinkiin tän loman jälkeen:) Taas meni ennätys rikki, vaikkei tunnu, että ois mässäillyt ihan kauheasti. 4kg vois lähteä pois, tai sitten muuttua lihaksiksi:)

T: Ynis

Vierailija
31/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin ulkoilemassa,poika ajo pyörällä :-)

Oma olo ei ainakaan ole huonotunu ja kurkku ei ole kipeä.Menis nyt vaa pois kokonaan!!

Eipä mullakaan kummempaa,tulin vaa kurkkimaa..

jatu

Vierailija
32/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukemassa pikaisesti pinoja mutta en ole ehtinyt itse kirjoittelemaan. Pää on ihan tyhjiö, joten en nyt muista yhtään mitä kaikkea piti kommentoida. Anteeksi!

Meillä on ollut paljon risaisia ja itkuisia öitä, aamut ovat alkaneet pari tuntia tavallista aikaisemmin. O on ollut kipeänä ja vaatinut paljon huomiota ja hoitoa. Olen vähän väsy univajeesta ja pitkistä päivistä johtuen. Silti oma mieli on pysynyt ihan hyvänä. Ilmat ovat olleet niin kauniita, että sekin on jo piristänyt paljon kun aurinko paistaa ihanasti sisälle (paljastaen pesemistä kaipaavat ikkunat ja pölyt nurkissa)!!

Jotenkin on kova tarve nauttia viimeisista päivistä kotiäitinä ennen töihin paluuta, joka näillä näkymin on loppukeväästä. Yritän imeä itseeni kaiken sen ihanan mitä tulen varmasti töissä ollessani O:n kanssa kotona olossa kaipaamaan: Yhteisiä aamuja, ulkoiluhetkiä, köllöttelyä sylitysten sohvalla kirjaa lukien tai Ti-Ti nalle DVD:tä katsellen, yhteisiä päiväunia ja kaikkea sitä pientä mitä päivän aikana olemme tehneet. Tietysti tulen myös kaipaamaan sitä vapautta tulla ja mennä muiden kotona olevien äiti-ystävien kanssa. Kahvittelua keskellä päivää, samalla katselle lasten touhuamista. Toki tähän reiluun puoleentoista vuoteen on mahtunut paljon huonoja.. ja tosi huonojakin hetkiä. Jälkeen päin ajateltuna olen mielestäni pärjännyt ihan hyvin kotiäitinä ja pääasiassa nauttinut tästä ajasta.

Toisaalta on kiva palata töihinkin. Tykkään työstäni ja viihdyn työpaikallani. Uskon että O sopeutuu hyvin tarhaelmään...Toivon ainakin niin!!

Nyt kömmin sänkyn lukemaan. kirjoittelen taas myöhemmin kulumisiamme. Huominen päivä kuluu eri lääkäreillä juostessa!!

Mukavaa viikonalkua mammat ja taaperoiset!!

@iti ja O (nukkumassa jo)

Vierailija
33/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan jotain ajankuluksi kirjoittelen...

Join kahvia kuuden maissa joten unta on ihan turha odotella vielä aikoihin... Sassa ei näytä tajuavan että olis nukkuma-aika :( Omaa tyhmyyttä kun en ajatellut ajoissa ja herättäny kesken päiväunien...

Olihan upea ilma tänään! Istuin päivällä suihkun jälkeen kylpytakissa pihalla kahvilla. Oli lämmin!

Lidlissä olis lasten farkkutakkeja 9,99e huomenna! Poitsulle pitäis sellanen hakea. Siihen käyttöön mitä farkkutakkia tarttee ni sopiva hinta :)

Jos lähtis yrittää tuota neitiä unten maille...

Öitä!

Kerppu sekä tytskä, molemmat pirteinä...

Vierailija
34/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysmammathan eivät pääasiassa kuku (mitä nyt jatu, Tuttis, minä ja joku muu silloin tällöin ;)).

Olen lukenut viikonloppuna pinoa pari kertaa, mutten saanut kirjoitettua mitään. Kaikki sanottava tuntuu niin tyhjänpäiväiseltä. Tai sitten ei ole sanottavaa.

Kävin töissä viikonloppuna muutaman tunnin. Rästityöt oli pakko saada tehtyä. Mies lähti käymään asioilla ja Antsa huusi lohduttomasti perään, isin poika. Kaikki vaatteet ovat yht´äkkiä pojalle liian pieniä. Varsinkin jalat ovat venahtaneet aivan mahdottomasti. Kohta Helsingintuliaisvaatteenikin sopivat Antsan päälle :) (kokoa 86/92). Kaipa tuo käveleminen sitten venyttää jalkoja.

Mitä eroa on valheella ja illuusiolla? Illuusio on kuviteltu kuva jostain ja vastaanottajakin usein haluaa uskoa tuohon kuvaan. Illuusiossa on jotain totta, jotain mihin haluaa uskoa. Valhe ei ole totta ollenkaan.

Alkavaa viikkoa. Illuusio onnesta, oliko se jokin kirja vai mikä kuiten?

SaaMar

Vierailija
35/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerppis:tuli sio lasku? :-)

TYpyn sängystä ei kuulu ainakaa uniääniä vaan kummalista pörinää...Mekään ei herätetty päikeiltä ku partsilla oli niin lämmin ja niin kiva istua ja juoda kahvia :-) Ja nyt olis tarve siivota parveke!!

Ekaks pulkat,sukset ja jouluvalot pois!!

Sohva kutsuu..

jatu

Vierailija
36/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerppis:TULIKO ISO LASKU?? ;-)))

jatu,lukihäiriöisenä