Mä en osaa suhtautua miesten kehuihin tai flirttiin.
Olen opetellut suhtautumaan naisten kehuihin vaatteista tai hiuksista tai milloin mistäkin. Kiitän ja saatan sanoa että tykkään kovasti itsekin. Tää on pitänyt opetella.
Mutta miesten kehut, mä en vaan halua niitä enkä osaa suhtautua niihin mitenkään. Yleensä ne on niiin .....epäuskottavia ja limaisia.
Kommentit (30)
Ymmärrettävää. Voisi ehkä pohtia mistä tuo ajate tulee, ja osa täällä on siihen jo vastanneetkin. Ymmärrettävästi jos on aiemmin esimerkiksi tehnyt hyvä työn ja ainut kehu tuleekin ulkonäöstä, siinnä helposti turhautuu ja kokee arvottomuutta kun eihän se ulkonäkö nyt silloin se keskeisin asia ollut. Tai jos on entiseltään on huonoja kokemuksia liittyen asiayhteyteen, helposti jää ne menneet kokemukset varjostamaan uusiakin ja se pelko ja ahdistus epämielyttävän kokemuksen toistumisesta.
Toisaalta kiinnostuneen näkökulmasta voi olla vaikea keksiä millä tavalla flirttailla, sillä esimerkiksi usein työhön liittyvä kehuskelu usein mielletään platonisena mitä kuka tahansa tekee työkaverilleen kun taasen intiimimpi (sinä) kehu on usein osoitus juuri nimenomaan erityisestä kiinnostusta sitä henkilöä kohden. Toki onhan ihminen muutakin kuin kuori, mutta sen muun tunteminen vaatii jo syvällisempää tuntemista.
Millä tavalla itse koette miten asiaa tulisi ihmisen lähestyä, vai tulisiko ollenkaan?
Se, että kutsut niitä epäuskottaviksi ja limaisiksi kertoo kuitenkin enemmän sinusta kuin miehistä ja kehuista, koska miehen tekemä kehu ei ole objektiivisesti sen limaisempi tai epäuskottavampi. Voit muuttaa asian iloksi muuttamalla omaa suhtautumistasi asiaan.
Sama homma, olen yleensä hyvin sanavalmis mutta kehuja kun tulee enemmänkin kiusaaannun. Onhan se toki imartelevaakin mutta mielummin kuulen kehun vaikka vaatteista kuin itsestäni.
Jostain syystä nyt keväällä on kaupassa muutama mies tullut kehumaan ja hitsi kun ärsyttää, vaikka hyväähän he meinaavat mutta itse tekisin mielummin ostokset ihan rauhassa
Minäkään en pidä miesten kehuista muuta kuin oman mieheni taholta. Tulee aina sellainen vaikutelma, että kuvittelerko kommentoija olevansa oikeutettu arvioimaan ulkinäköäni ja antamaan siitä hyväksynnän tai hylkäyksen. Parempi kun.miehet tajuaisivat olla kommentoimatta naisten ulkonäköä ollenkaan. Ja parempi flaksi niillä miehillä naisten parissakin, kun pidättäytyvät ulkonäkökommenteista. Treffit tai seurustelu on eri asia, silloin saa tietysti kehua ja kannattaakin.
Se limaisuus voi olla myös teidän omassa päässä. Olen itse huomannut tämän, että miehenä kun jotain naista kehuu, niin se otetaan vastaan asenteella "mitäs sä nyt haluat". Vaikka ihan vilpittömästi kehuisin uutta kampausta, vaatteita tai vaikka iloista asennetta.
Vaimon kanssa on joskus jopa riidelty siitä voinko pitää häntä nättinä jossain vaatteissa tai seksikään vaikka painonsa onkin noussut vai en. Siksi en enää juuri ketään naista enää mitenkään kehu. En vain jaksa enää niitä tilanteita, kun useimmiten saa kokea tehneensä jotain väärin.
Minä olen kokenut tuon saman parisuhteessa. Mitkään kehumiset ei ollu mistään kotoisin, valehtelin päin naamaa hänen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen opetellut suhtautumaan naisten kehuihin vaatteista tai hiuksista tai milloin mistäkin. Kiitän ja saatan sanoa että tykkään kovasti itsekin. Tää on pitänyt opetella.
Mutta miesten kehut, mä en vaan halua niitä enkä osaa suhtautua niihin mitenkään. Yleensä ne on niiin .....epäuskottavia ja limaisia.
Se on se kun miehiltä saa useimmiten kritiikkiä ja moitetta siitä, mikä on huonosti ja millainen pitäisi oikeasti olla.
Miehiltä ei kehuja tipu.
Jos tippuu, se johtuu siitä että kuulit väärin, se tuli radiosta tai aloit juuri kuulemaan harhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama juttu! Tässä pari päivää sitten eräs herttainen pappa parkkipaikalla pyysi apuani, ja kiitti sitten jotenkin "kauniilta nuorelta naiselta on mukava saada apua" tmv, ihan viattoman oloisesti sanoi, mut mua se ei vaan imartele, vaan vaivaannuttaa. Kyseenalaistan tosin kenen tahansa kehun. Ajattelen aina, että tuo valehtelee ja tyyliin vittuilee :D ja joo on huono itsetunto. Naisten kehut osaan ottaa vähän paremmin vastaan.
No miksi jonkun papan stondis pitäisi ottaa positiivisesti? Kyllä minullekin tulee inhonväristykset, kun baarissa joku 50+ nainen tulee iskemään. Miten suhtaudut oman ikäistesi kehuihin?
M35
Kun pappa kiittää parkkipaikalla avusta, niin oletat heti hänellä olevan stondiksen? Jos nainen puhuu minulle, hän varmaan yrittää päästään minun rahojani loisimaan. Ihan yhtä todennäköistä.
Mäkään en pidä kehuista, jos ne tulevat vieraalta ihmiseltä. En kulje tuolla arvioitavana enkä halua kuulla muiden mielipidettä ulkonäöstäni. Omalla kohdallani tämä liittyy täysin lapsuusajan koulukiusaamiseen ja tuolloin muodostuneeseen kiusatun itsetuntoon ja käsitykseen omasta ulkonäöstäni. Tuon ajan jälkeen musta kasvoi ilmeisesti kaunis nainen, mutta en edelleenkään näe itseäni niin. Siksi kehut saavat olon yksinkertaisesti kiusaantuneeksi. Aiemmin vastasin aina, että "kiitos vaan, mutta en todellakaan ole", mutta miehet määrittelivät senkin vääräksi, että "et voi vastata noin, et voi kumota mun mielipidettä, mikset vaan voi hyväksyä kohteliaisuutta" ja blaa blaa. Niinpä siinä nuorena aikuisena hapuilin sanomaan vain kiitos. Ärsyttää sekin, että se pitää ottaa muka iloisesti kohteliaisuutena vastaan, kun haluaisin vaan, että ulkonäköni ääneen arvostelu lopetettaisiin. Niin kuin kaikkien muidenkin arvostelu, ellei erikseen ole pyydetty. Mitä sitten, että satun miellyttämään jonkun silmää, en silti ole kysynyt kenekään mielipidettä sen enempää, kuin ne "rumemmat" tai ylipainoiset naiset, joille myös arvio annetaan ihan kysymättä.
Miehet haluavat aina pyörimään pillun päälle tai ainakin naiselta jonkinlaista vastahuomiota, jos kehuvat naista.