Jos opiskelee yliopistossa mutta asuu vielä vanhempien luona...
Kommentit (23)
Minut viskattiin itsenäistymään 14-vuotiaana. Nyt sitten itketään kun olen etäinen.
Omat opiskelijani asuvat kotona, mutta käytännössä he asuvat keskenään, koska me vanhemmat asutaan kakkosasunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pitäisi olla normaalia asua vanhemmillaan, kunnes valmistuu ja tienaa itse asuntonsa kulut. Ainakaan yhteiskunnalta ei pitäisi tulla itsenäiseen opiskelija-asumiseen tukea.[/quote
Niin että te nuoret, joiden vanhemmat ovat joko vähävaraisia, etteivät pysty ostamaan teille asuntoa - Tai ellei teiltä nuorilta itseltänne löydy esimerkiksi lotto voittoa tililtänne, niin mahtaa harmittaa jos vanhempanne sattuivat asumaan selliaelle paikkakunnalle, josta ei löydy ainoatakaan esimerkiksi yliopistoa. Tasa-arvo saada opiskelupaikka ja mahdollisuus jatkaa opintojaan eripaikoin syntyneiden ja riippumatta vanhempien taloudellisesta asemasta, suomalaisten (opiskelijoiden) välillä lieneekin jo vanhanaikaista, niin ettei tuloeroja kannata ainakaan yhteiskunnan varoin tukea?
Mikä tae onnellisuuteen se varhainen itsenäistyminen on ja miksi sitä tulee tavoitella? Itse muutin omilleni asumaan 15-vuotiaana, mutta en usko, että sen huonompi ihminen olisin, vaikka siellä kauemmin olisinkin asunut. Ehkäpä olisi ollut vain hyvä saada teini-iän kuohunnoissa ja aikuistumisen kynnyksellä tukea arkisissakin asioissa, vaikka aivan hyvin toki meni muutenkin. Toisekseen opintotukien leikkaamisen myötä tälläinen varmaan lisääntyy jo pakonkin edestä.