Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että pääkaupunkiseudun taksikuskit vedättää?

Vierailija
27.04.2017 |

Taannoin matkustin Helsingissä taksilla. Kysyin hinta-arvion matkasta, johon kuski sanoi sen olevan 40€. Istuin takapenkillä, enkä huomannut, että kuski oli laittanut mittarin pois päältä kesken ajon. Kun saavuimme määränpäähän, kuski tokaisi hinnaksi 50€. Sanoin etten maksa kuin 40€ niinkuin oli puhe, johon hän vastasi, etten saa matkalaukkua peräkontista jos en maksa 50€!!!!

Kiristystä ja ryöstö! Onko tälläinen normaalia pääkaupunkiseudulla?? Voi että otti pattiin >:(

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt kusetukseen. Matkustan pääasiassa kodin ja lentokentän väliä taksilla.

Ja suomessa ei yleisestikään sovita taksimatkan hinnasta etukäteen. Arvio on arvio, mutta taksamittari määrää lopullisen hinnan.

Vierailija
2/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä sen moka. Yhteys taksiliittoon. Saitko nimen ja kuitin? Minä olisin ottanut kuvan taksamittarista. Ja soittanut poliisin ja palokunnan...

Taitavat ukkelit vedellä välistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan meet onnibussilla ens kerralla jos ei ole varaa taksiin

Vierailija
4/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt kusetukseen. Matkustan pääasiassa kodin ja lentokentän väliä taksilla.

Ja suomessa ei yleisestikään sovita taksimatkan hinnasta etukäteen. Arvio on arvio, mutta taksamittari määrää lopullisen hinnan.

Siksi olinkin kummissani, kun taksamittari oli pois päältä. Kysyin kuskilta, että miksi mittari on pimeänä, johon hän ei vastannut mitään.

Tämä kyyti oli muuten juurikin lentokentälle. Oli oikein rauhallinen varhaisaamu, ei paljoa liikennettä jne. Siksikin tuntuu, että hommassa oli kusetuksen makua. Kuski oli varmasti ajanut moneen otteeseen kentälle ja pystyi arvioimaan hinnaksi 40€. Olisin varmaankin saanut edullisemman kyydin taksilta, jolla olisi ollut mittari päällä.

Vierailija
5/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli kyllä sen moka. Yhteys taksiliittoon. Saitko nimen ja kuitin? Minä olisin ottanut kuvan taksamittarista. Ja soittanut poliisin ja palokunnan...

Taitavat ukkelit vedellä välistä...

En saanut nimeä enkä kuittia. Todellakin meni kuskin omaan taskuun tämä raha! Olisi tosiaankin pitänyt soittaa poliisi, mutta oli hoppu lennolle niin en voinut. Harmittaapa nyt etten tehnyt asiasta mitään älämölöä (muuta kuin kuskille itselleen).

Vierailija
6/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kohtasin kerran epärehellisyyttä Helsingissä. Tilasin taksin aamuksi lentokentälle. Olin ajoissa paikalla, mutta taksinkuljettaja oli pannut taksimittarin päälle jo aikaisemmin eli maksoin ihan turhasta. Olin  jotenkin niin shokissa, että en osannut selvittää asiaa heti. Soitin kyllä taksikeskukseen myöhemmin. Sen jälkeen olen vältellyt takseja. Ymmärrättekö, taksikuskit, että epärehellisyydellä menetätte asiakkaita? Mieluummin menen lentokentälle bussilla/junalla, koska en luota enää taksien rehellisyyteen.

Vierailija
7/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä Suomessa käynyt noin. Ainahan se hinta perustuu  mittariin.

Vierailija
8/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida uskoa tätä stooria. 

Mutta ruokitaan trollia: Mistä otit taksin?

Vierailija
9/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä taida uskoa tätä stooria. 

Mutta ruokitaan trollia: Mistä otit taksin?

Miksi heti luullaan trolliksi? Kummallista. En ole ennen törmännyt tällaiseen toimintaan kotipaikkakunnallani enkä missään muuallakaan (ulkomaita lukuunottamatta). Tämä oli ensimmäinen kerta kun jouduin ottamaan taksin Helsingissä lentokentälle, kone lähti sen verran aikaisin. Aina muulloin olen kulkenut bussilla tai junalla. Siksi en tiennytkään, että minkä hintainen kyyti on.

Auton otin rautatieaseman viereiseltä taksitolpalta.

Vierailija
10/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös kohtasin kerran epärehellisyyttä Helsingissä. Tilasin taksin aamuksi lentokentälle. Olin ajoissa paikalla, mutta taksinkuljettaja oli pannut taksimittarin päälle jo aikaisemmin eli maksoin ihan turhasta. Olin  jotenkin niin shokissa, että en osannut selvittää asiaa heti. Soitin kyllä taksikeskukseen myöhemmin. Sen jälkeen olen vältellyt takseja. Ymmärrättekö, taksikuskit, että epärehellisyydellä menetätte asiakkaita? Mieluummin menen lentokentälle bussilla/junalla, koska en luota enää taksien rehellisyyteen.

Sitä kutsutaan varausmaksuksi.

Vierailija
11/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikähän oli taksikuskin ihonväri?

Arvaat varmaan. Parempi ehkä jättää sanomatta, ettei tätä keskustelua poisteta.

Silti ihmetyttää tällainen toiminta. Aivan virallinen taksi oli kyseessä keltaisine taksikyltteineen. Otin taksin vieläpä taksilta. Auto oli ensimmäinen jonossa niin ei ollut oikein varaa valita. Ei kai siinä kuskin taustoilla pitäisi olla mitään tekemistä asian kanssa?

Siis taksitolpalta otin auton.

Vierailija
12/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hinnan voi sopia etukäteen, mutta se ei saa ylittää valtioneuvoston vahvistamaa taksaa, halvempi se saa olla. Varsin yleistä pidemmillä matkoilla, ei helsinki-oulu väliä ajeta mittarihinnalla, vaan erikseen sovitulla korvauksella.

Vierailija
13/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tietysti mahdollista, mutta itselle ei ole koskaan sattunut näin. Aina on ollut hyvä palvelu ja rehti meininki. Olen maksanut mittarissa näkyvän hinnan. Ihmettelen, mikä voi olla sellainen tilanne, jossa mittari käännetään pois päältä? Ei ole sattunut omalle kohdalle.

Vierailija
14/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niillä automaatti vaihteet, eikä muutkaan vedättänyt kovin isoille kierroksille ammattimiehiä.

Vierailija
15/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkotilausmaksu on sen seitsemän euroa ekstraa...

Joku tässä ei täsmää. En usko kuskin sulkeneen mittaria erikseen jos se on se päällä lähtenyt ajamaan.

Vierailija
16/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en suostuisi poistumaan taksista tuossa tilanteessa ennen kuin poliisi on tullut paikalle tai olisin saanut maksusta kuitin. Kuitissa on tarkka erittely kilometreistä, ajon aloitus ja lopetusaika. Kuitin kanssa asian voi riitauttaa mikäli siinä on epäselvyyksiä.

Eli ap, tämä oli oma mokasi.

Vierailija
17/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan varausmaksuksi.

Voit kutsua sitä varausmaksuksi, jos haluat. Et tunne minun tilannettani. Taksikeskuksessa ilmoitukseni otettiin ainakin vakavasti.

Vierailija
18/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kohta kun luvat on vapaat, niin kilpailun vuoksi kentälle pääsee viidellätoista eurolla.

Vierailija
19/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kusetus tullut vastaan ja aina kanta-suomalaiselta möhömahalta virallisessa taksissa.

Vierailija
20/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi Helsingissä nähtiin ulkomaalainen taksikuski, jonka Mersussa ei ollut sitä mersun keulatähteä :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi