Kadotin lahjakortin, voiko myymälä mitätöidä sen jos ilmoitan heille että kortti on kadonnut?
Vai onko se edes mahdollista?
Lahjakortti oli maksettu pankkikortilla
:/
Kommentit (20)
Jotkut lahjakortit on henkilökohtaisia eli näissä pitää henkilöllisyys todistaa. Mutta jos ihan peruslahjakortti niin kannattaa ainakin kysyä kaupasta voiko sen sulkea.
Mitäpä tuosta vahingo jo sattunut. Jos tarkoitat että saatko takaisin rahasi niin et.
Taitaa olla aika vaikea selvittää lahjakortin numeroa, muutenhan sitä tuskin voi mitätöidä. Tai no riippuu tietenkin myymälästä, kai jossain putiikissa voi olla lista myydyistä. Tuskin myymälä riemulla lähtee etsimään sitä luottokortin perusteellakaan.
Vaatekaupan lahjakortti oli.
Tiedän etten saa enää rahoja takaisin mutta mietin voiko ne sulkea sen ettei joku hyödy siitä.
Ap
No soita siihen kauppaan ja kysy. Ja mitä väliä jos joku hyötyisi siitä, jos et kuitenkaan saa rahoja takaisin..? Entä jos sen löytääkin joku todella köyhä ihminen, joka saa viimein ostettua vaikka uusia sukkia?
Ketjumyymälässä en usko onnistuvan -liian työlästä.
Vmars kirjoitti:
No soita siihen kauppaan ja kysy. Ja mitä väliä jos joku hyötyisi siitä, jos et kuitenkaan saa rahoja takaisin..? Entä jos sen löytääkin joku todella köyhä ihminen, joka saa viimein ostettua vaikka uusia sukkia?
Mutta se on rikos käyttää toisen lahjakorttia!!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vmars kirjoitti:
Mutta se on rikos käyttää toisen lahjakorttia!!!
ap
Ei ole rikos, jos kyseessä on tavallinen lahjakortti jota ei ole jotenkin rekisteröity juuri sinulle.
Kyllä se on rekisteröity minulle koska maksoin sen pankkikortilla!!
ap
No pankkikortilla näkyy maksu. Mutta ei se minkä numeroisen lahjakortin ostit.
Tottakai se on rikos, kuten on sekin jos löytää 50e maasta ja pitää sen itsellään. Näissä vain voi olla vähän hankala löytää omistajaa: Jos pistät jonnekkin ilmoituksen niin varmasti löytyy montakin omistajaa tuollaiselle kaupaunkäynnin välineelle jota ei ole korvamerkitty kenenkään omistukseen. Poliisilaitokselle pitäisi toimittaa, mutta eihän tuollaiset sieltäkään oikealle omistajalleen löydä, joten sama käyttää itse.
Eri asia jos löytää esim. lompakon jossa on rahaa, sille löytyy omistaja helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on rekisteröity minulle koska maksoin sen pankkikortilla!!
ap
Höpö höpö. Voin siis väittää kummilapsen lahjaksi ostamaani lahjakorttia minulle kuuluvaksi, kun maksoin sen kortilla?
Lahjakortti ovat yleensä ns. avoimia, eli löytäjä saa pitää. Samahomma esim. lottokupongin suhteen, vaikka sen olisi maksanut millä.
Miten kadonneen lahjakortin tai viiskybäsen tapauksessa tulisi toimia? "Hei löysin Barbarankadulta 50€ lahjakortin Seppälään, kenen se on?" Facebookiin? Ottajia varmaan löytyisi, ei kukaan sitä omakseen voi todistaa.
Unohda koko juttu, toivottavasti joku löytää ja menee tarpeeseen.
eihän se perjaatteessa ole rikos jos löytää esim hesburgerin lahjakortin jossa on 0-20€ Niin sen kyllä saa pitää itsellään koska se raja jonka saa pitää on 0-20€ jos on yli 20€ niin pitäsi viedä poliisille.
Ihme kun et kysynyt että "hukkasin 50 € setelin, voinko soittaa Suomen pankkiin ja mitätöidä sen".
Itse sain kuoletettua koska mulla oli siitä digi kuitti jolla olin maksanut kyseisellä lahjakortilla sai jäljitettyä..kortti kuoletettiin ja summa joka kortilla vielä oli siirrettiin toiselle kortille.näin s ryhmällä siis
Up