Mihin kesällä matkalle??? Ehdottakaa kivoja kohteita :)
Ulkomaanmatka siis hakusessa. Mielellään kohtuullinen hintataso, lämpöä ja voi olla kaupunkiloma. Mihin itse lähtisit?
Kommentit (23)
Ai uklomaille? Minä olisin ehdottanut että matkusta Keuruulle. Mutta onhan se Helsinkiläiselle niin eksoottinen mesta, että melkein kuin olisi ulkomailla.
Me ollaan lähdössä Islantiin. Lämmöstä en niinkään tiedä, vaikka onhan siellä niitä kuumia lähteitä.
Jos haluat lämmintä ja edullisen hintatason, niin olisiko se sitten Intia?
4 jatkaa, kun muisti palailee pätkittäin: Azoreilla on ihan riittävän lämmintä ja hintataso on edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Aleppo
Ap kysyi, minne itse lähtisit. Erikoinen maku sinulla.
Itse lähden Kreikkaan. Valinnanvaraa löytyy niin Manner-Kreikasta kuin saaristostakin. Bilesaaret eivät nappaa.
Lennot Madridiin, auto vuokralle ja kierros luoteis-espanjassa Galician alueella. Tai ylipäänsä auton vuokraus, että pääsee näkemään muutakin kuin sitä jotain yhtä tiettyä (pää)kaupunkia. Se avartaa kovasti!
Vierailija kirjoitti:
Viipuri
Hintataso on siellä edullinen, mutta ilmasto on suomalaisen identtinen vastine. Eli tarkoittaa siis sitä, että ei ole takeita lämmöstä. Moskovassakin on varmemmat edellytykset lämpöön.
Suosikkini järjestkyksessä: Istanbul, Ateena, Rooma ja Lissabon. Tänä vuonna mennään Madridiin ja Barcelonaan. Saas nähdä, nouseeko Barcelona listalle.
Lähtökohtaisesti omatoimiloma, halvin ja suorin mahdollinen lento ja asuminen AirB&B:ltä. Reppu selkään ja kiertelyä lähiseudulla:
Köpis, varsinkin jos kaupunkikulttuuri, yhteisöllisyys ja taide kiinnostaa (Louisiana)
Barcelona, Katalonia laajemminkin
Baskimaa, San Sebastian ja Pyreneiden alue, Bilbaon Guggenheim?
Bordeaux'n seutu Ranskassa. Viinejä! Atlantin rannikko! Havumetsiä ja hiekkarantoja!
Bretagne (pikkukaupungit ja kylät), esim Finistéren seutu
Irlannin länsirannikko, Co. Galway tai Co. Kerry (kannattaa varautua sateeseen)
Skotilannin länsirannikko ja Shetlandin saari (kylmää, sateista, järisyttävän kaunista ja vaikuttavaa)
Mallorca, koko saari, ei turistirannat (hellettä)
Kanarian saarilla La Gomera
Barin maakunta Italian saappaankärjessä
Kreeta
Kroatia
Ja vaikka se ei kesällä parhaimmillaan olekaan, niin mulle aina ja aina: Pariisi. :)
No en tiedä hinnoista, mutta perinteiset ja suositut lomakohteet, kuten Berliini, Pariisi, Lontoo ja Rooma ovat syystä suosittuja.
Barcelona on ihana! Malaga ja Madrid myös jees.
Italian kaupungit, esim Verona on hurmaava. Siitä pääsee näppärästi päiväreissuille vaikka Venetsiaan tai Italian Alpeille. Sardinia on myös upea, jos kaupunkiin tahdotte niin Cagliari.
Minä lähden Islantiin, mutta jos toisen reissun voisin buukata, niin se olisi ehdottomasti Itävaltaan tai Saksaan. Alppien tuntumaan mielellään. Myös keskiaikaiset kylät ja linnat kelpaa :)
Madrid on ihana! Mun toinen suosikki on Amsterdam sen rennon ilmapiirin takia.
Budapest?