Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästötavoite ennen äitiyslomaa

Vierailija
27.04.2017 |

Paljonko säästit tai säästitkö ollenkaan rahaa tulevaa äitiyslomaa ja hoitovapaata varten?

Meillä on ns. perus tulot ja menot. Säästöön jää tällä hetkellä ihan sopivasti, eli sinänsä asiat kunnossa.
En kuitenkaan haluaisi elää kokonaan mieheni rahoilla mahdollisella hoitovapaalla ja tykkään, että itselläni on ihan ns. omaa rahaa, vaikka mies maksaisikin vähän enemmän yhteisiä menoja.

Mikä oli siis itselläsi summa, jolla pärjäsit?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt säästämään joten tein töitä vanhempainvapaan jälkeen.

Vierailija
2/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äitiys/vanhempainrahaa riitti ihan hyvin. Mutta kun jäin hoitovapaalle niin tippu tulot aika roimasti. Olis pitänyt olla säästöjä suunnilleen 11000€ että olis pysynyt talous samalla tasolla kun vanhempain/äitiysvapaalla. Tosin tein 2 lasta putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästänyt ollenkaa. Mieheni piti itsestäänselvänä, että elättää meidät hoitovapailla. Nyt kolmatta vuotta kotona.

Vierailija
4/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli sellainen systeemi, että elettiin miehen palkalla ja mun palkka meni säästöön. Tämä jo ennen kuin olin raskaana, vaikka tulin sitten aika pian raskaaksi naimisiinmenon jälkeen. Lopulta noita säästöjä tarvittiin kun raskauden myötä tuli perheasunnon osto eteen.

En lopulta päässyt hoitovapaan jälkeen töihin, olen enimmäkseen ollut työttömänä ja töissä vain pätkittäin. Yhteiset rahat on ollu alusta asti ja asunto omistetaan puoliksi, vaikka en ole pystynyt todellakaan puolia siitä maksamaan.

5/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästettiin yhdessä, tosin ei juuri lastemme kotivuosiin vaan ylipäätään varalle.

Vierailija
6/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla jos haluaa kotona olla siihen saakka kun lapsi 3v on hyvä olla 1v tulot jemmassa. Jos ei halua siis karsia menoista ja pitää suht samalla tasolla elintason. Mies sitten toki jatkaa tienaamistaan, mutta rasittuuhan se miehenkin kukkaro siinä. Etenkin jos on pienituloinen.

Vierailija
7/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli säästöjä n.4000 euroa ja sillä rahalla pärjäsin n 1,5 vuoden hoitovapaan. Tosin puoliso hoiti melkein kokonaan asumiskulut, mun säästöt ei muuten ois riittäny mihinkään.

8/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästänyt.

Vierailija
9/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 14k ja tavoite 20k ennen kuin jään loppuvuodesta vapaille.

Laskujen mukaan 1.5v kotonaolo maksaa alle 10.000e (ei ole keyään elättämässä) olettaem ettei tartte kaikessa pihistellä ja asuntolaina on tauolla.

Vierailija
10/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästänyt erikseen hoitovapaata varten, enkä käyttänyt juuri säästöjäni hoitovapaalla. Mies maksoi suurimman osan meidän elinkustannuksista ja minulle eläkkeen (sijoituksina) tuolta ajalta. Miksi ihmeessä olisin yksin maksanut säästöilläni yhteisen lapsemme hoidon, vaikka itse tein uhrauksen ja menetin tuolta ajalta ansiotuloja? Kaikkeen sitä näköjään naiset suostuvatkin, kerätään kituutellen kymmenien tuhansien käyttökassaa, jotta saadaan perunaa pöytään hoitovapaallakin ja mies kerryttää sillä välin itselleen varallisuutta, urakehitystä, eläkettä yms. Etenkin, jos päätös lapsen hoidosta kotona pidempään on molempien ajatusten mukainen...

Vierailija
11/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kerryttänyt 5000 € säästöön sitä varten, että voin jäädä kotiin lapsen kanssa. Mieti juuri että riittääkö se, koska kyllähän se mieskin taloudessa jotain maksaa.

Jos olisi hoitovapaalla esimerkiksi vuoden, niin tuosta summasta riittäisi kuitrnkin jotain joka kuulle.

Ap

Vierailija
12/12 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25k. Olen ollut jo vuoden kotona eikä ole tarvinnut noihin säästöihin koskea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän