Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela on aiheuttanut monelle ihmiselle pahemman olon

Vierailija
27.04.2017 |

kuin mitä ennen oli. On maisteria, on äitiä, on koko ikänsä töitä tehneitä jotka on jätetty epätoivoon. Kiitä onneasi jos et ole joutunut työttömäksi Kelan tultua kuvioihin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Kyllä Kela ja tuet on lakkautettava heti ja välittömästi, etteivät enää pääse vaikeuttamaan ihmisten eloa. Ihmiset saavat sitten hengittää vapaasti ja hankkia toimeentulonsa ja rahansa ihan vapaasti mistä työstä tahansa tai sitten kerjäämällä. Ehkäpä jotkut jopa uskaltautuvat varastamaan, eräänlaista yrittämistähän sekin on. 

Vierailija
2/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, mutta... Kela on pyytänyt anteeksi. Riittääkö se? Tuleeko siillä vatsa täyteen ja laskut maksettua?

http://yle.fi/uutiset/3-9534645

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Kyllä Kela ja tuet on lakkautettava heti ja välittömästi, etteivät enää pääse vaikeuttamaan ihmisten eloa. Ihmiset saavat sitten hengittää vapaasti ja hankkia toimeentulonsa ja rahansa ihan vapaasti mistä työstä tahansa tai sitten kerjäämällä. Ehkäpä jotkut jopa uskaltautuvat varastamaan, eräänlaista yrittämistähän sekin on. 

No onneks oot provo, mutta tämmöisiäkin ajattelijoita on. Nämä sitten voivat vilkaista esim kuinka turvallista esim meksikossa tai (etelä-)afrikassa on

Vierailija
4/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jonkun aikaa työttömänä, eikä kelasta ole mitään haittaa ollut.

Vierailija
5/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä niin. Aina, AINA on vika muissa, sieltä peilistähän kurkistaa itse täydellisyys. Ette taida ymmärtää, että vika ei ole Kelan. Kelalle ei olunperinkään annettu tarpeeksi resursseja tämän asian hoitoon. Jos ylipäätään se syyllisen löytäminen ketään auttaa (ainahan se on toki kiva syylliset löytää, kun itse on täydellinen), niin vika on järjestelmässä, joka ylipäätään ylläpitää tätä lukemattomien tukien viidakkoa, josta ei ota pirukaan selvää. Tukijärjestelmää käytetään häikäilemättä hyväksi, vaikkakin se on tarkoitettu alunperin tilapäiseen apuun. Osa hakijoista jää roikkumaan vuosikausiksi ellei koko loppuelämäksi tukien varaan, koska järjestelmä mahdollistaa sen. Jos teillä arvon valittajat on esittää joku muu maa, missä olisi näin kattava sosiaali-ja terveyspalvelujärjestelmä, niin tiedättekö mitä, MIKÄÄN ei pakota teitä jäämään Suomeen!!!!!!!!! Tossua toisen eteen vaan, koska Kela ja Suomi on niin paska maa.

Niinkö? 

Vierailija
6/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ehdottomasti koko laitoksen ja samalla koko suomalaisen laiskoja suosivan raha-automaattijärjestelmän sulkemista.

Eipähän tarvitse toisten ihmisten selkänahoilla revityillä rahoilla elelevän ihmisen märistä tukirahojen pienuudesta tai niiden myöhästymisestä kun niiden maksaminen lopetetaan kokonaan.

Koettakaapa sen jälkeen märistä päivät pitkät nettifoorumeilla lämpimistä asunnoistanne laajakaistayhteyksillä, kun yhtäkkiä pennin jeniä niiden mukavuuksien ylläpitämiseen ei enää tulekaan yhteiskunnan raha-automaatista joka kuukausi. Voin luvata, että siinä aktivoituu hyvin rivakasti sankka joukko mukasyrjäytyneitä, mukauupuneita ja mukasairaita liikkeelle ja hommiin ja kummasti niitä töitä lähtee savukoskelainen elämäntapatyötönkotiäitikin oma-aloitteisesti hakemaan vaikka Kanadasta metsätyömailta jos ei paikkakunnalta löydy.

Vierailija
7/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan ehdottomasti koko laitoksen ja samalla koko suomalaisen laiskoja suosivan raha-automaattijärjestelmän sulkemista.

Eipähän tarvitse toisten ihmisten selkänahoilla revityillä rahoilla elelevän ihmisen märistä tukirahojen pienuudesta tai niiden myöhästymisestä kun niiden maksaminen lopetetaan kokonaan.

Koettakaapa sen jälkeen märistä päivät pitkät nettifoorumeilla lämpimistä asunnoistanne laajakaistayhteyksillä, kun yhtäkkiä pennin jeniä niiden mukavuuksien ylläpitämiseen ei enää tulekaan yhteiskunnan raha-automaatista joka kuukausi. Voin luvata, että siinä aktivoituu hyvin rivakasti sankka joukko mukasyrjäytyneitä, mukauupuneita ja mukasairaita liikkeelle ja hommiin ja kummasti niitä töitä lähtee savukoskelainen elämäntapatyötönkotiäitikin oma-aloitteisesti hakemaan vaikka Kanadasta metsätyömailta jos ei paikkakunnalta löydy.

Mot. Kannatan reiluutta ja narsistien kitkemistä johtoasemista. Kukaan ei tiedä mikä onkaan sen takana että joku suostuu itse irtisanoutumaan ja maksamaan koko laskun. Veri on niiden käsissä jotka elävät huonon omantuntonsa kanssa.

Vierailija
8/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas syytetään Anssia! Ei tartte kuunnella, eikä kattoo ohjelmia missä hän on mukana!

Vierailija
9/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sotkuista on ensijassa vastuu nykyisellä Sipilän hallituksella. Päätös toimeentulotuen siirtämisestä toki tehtiin edellisen hallituksen aikana, mutta toteutushan siinä meni päin honkia, ja kaikki sen kannalta olennaiset asiat tehtiin tämän hallituksen aikana.

Vierailija
10/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tai myöhemmin joku hermostuu ja kela saa maksaa.Minäkin olen päättänyt että jos joudun kelan takia olemaan nälässä tai saan häädön niin marssin lähimpään kelaan ja teurastan koko vitun kelan henkilökunnan.

Samansuuntaisia ajatuksia oli tänään 😫

Vierailija
11/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneks oot provo, mutta tämmöisiäkin ajattelijoita on. Nämä sitten voivat vilkaista esim kuinka turvallista esim meksikossa tai (etelä-)afrikassa on

Tai sitten voi katsoa Itä-Aasian maihin, ne ovat suhteellisen turvallisia ilman työttömyyskorvauksiakin. Kaikkihan riippuu väestöstä. En usko, että suomalaiset ovat kovin väkivaltaista ja rikollista kansaa keskimäärin.

Vierailija
12/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tai myöhemmin joku hermostuu ja kela saa maksaa.Minäkin olen päättänyt että jos joudun kelan takia olemaan nälässä tai saan häädön niin marssin lähimpään kelaan ja teurastan koko vitun kelan henkilökunnan.

Kiitos. Eihän me työntekijät mitään muuta kuin haitata teidän elämää, mitään hyvää ette ole koskaan Kelasta saaneet. Kyllä kuulkaa mekin haluttaisiin, että asiat olisi paremmin ja teille asiakkaille halutaan parasta. Ihan oikeasti.

Vierailija
13/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voi katsoa Itä-Aasian maihin, ne ovat suhteellisen turvallisia ilman työttömyyskorvauksiakin. Kaikkihan riippuu väestöstä. En usko, että suomalaiset ovat kovin väkivaltaista ja rikollista kansaa keskimäärin.

Itä-Aasiassa ei ole vaaraa, että paleltuisi hengiltä asunnottomana.

Vierailija
14/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kannattais itse ennakoida vähän ettei tarvis sitten syyttää kelaa joka asiasta. Suurin osa on kuitenkin ihan elämäntapa-kelalaisia eikä mitään äkillisesti sairastuneita  yllättäen kelan varaan joutuneita (  jolloin vitutus on oikeutettua). Vituttaa ihmisten tapa aina syyttää kaikesta yhteiskuntaa

Vierailija
15/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuo väite "suurin osa on elämäntapakelalaisia" perustuu? Jos kaikki 2 tällaista tunnet niin ei perustu ainakaan totuuteen

Vierailija
16/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pelkästään hyvää sanottavaa Kelasta. Toki tt-tuki viipyi, mutta sehän oli tiedossa heti alusta alkaen. Kun kirjaudun sinne omille sivuille ja olen laittanut viestiä eli kysynyt neuvoa, vastaus on tullut seuraavana päivänä. 

Mä osaan tehdä hakemukset ajoissa oikein ja lukea päätöksistä, mitä seuraavaan hakemukseen vaaditaan ja hankkinut ne liitteet sitten. Ei se ole mitään avaruustiedettä.

Ja ennenkuin nillitätte, että mene töihin, voin kertoa, että opiskelen ja käyn töissä ja tt- tukea saan, koska tulot ei riitä vuokraan. Opintolainaa ei myönnetty.

Vierailija
17/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä myös Kelasta niin mieleni pahoitin.

Saisivat lopettaa koko Kelan ja laittaa sen väen kilometritehtaalle kaikki. Siitä minä olisin iloinen.

Vierailija
18/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Eihän me työntekijät mitään muuta kuin haitata teidän elämää, mitään hyvää ette ole koskaan Kelasta saaneet. Kyllä kuulkaa mekin haluttaisiin, että asiat olisi paremmin ja teille asiakkaille halutaan parasta. Ihan oikeasti.

Hei sinä Kelan virkailija! Uskon että teistä suurimmalla osalla on ihan sydän paikallaan ja järki päässä. Minä olen tavannut tämän kevään aikana kolme mukavaa työntekijää ja yhden joka loukkasi minua syvästi juttelematta edes kanssani. Asia johti siihen etten uskaltanut enään Kelan toimistoon ja asiat viivästyivät entisestään. Terv, ent asiakaspalvelun konkari, äiti ja maisteri

Vierailija
19/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hhj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä Kelan virkailija! Uskon että teistä suurimmalla osalla on ihan sydän paikallaan ja järki päässä. Minä olen tavannut tämän kevään aikana kolme mukavaa työntekijää ja yhden joka loukkasi minua syvästi juttelematta edes kanssani. Asia johti siihen etten uskaltanut enään Kelan toimistoon ja asiat viivästyivät entisestään. Terv, ent asiakaspalvelun konkari, äiti ja maisteri

Harmi, että olet saanut huonoa palvelua! Kelassa on monta tuhatta ihmistä töissä, varmasti joukossa on monenlaisia ihmisiä. Huonoa palvelua ei kukaan kuitenkaan saisi antaa. Jos tuntuu vaikealta mennä toimistoon, voit hoitaa asiat netin kautta tai soittamalla. Voit myös tehdä toimistoon ajanvarauksen ettei tarvitse jonottaa ja ihan rohkeasti sanoa, että haluaisit jonkun muun virkailijan kuin Xx. Toivottavasti olet saanut asiasi selväksi :)

Vierailija
20/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin ni ei tartte kelaa.  Mikä siinä on niin vaikeaa. Jos tulot ei riitä opiskeluun, pitää mennä töihin opiskelun ohella. Niin sitä on ennenkin tehty. Jos oman alan töitä ei löydy, niin tee sitä mitä löytyy. Niin sitä on ennenkin jouduttu tekemään. Jos on opiskellut jonkun humanistisen tutkinnon eikä saa töitä, niin sitten(kö) on liian hieno menemään duunarin hommiin. Hekoheko. Tunnen monta ihmistä joilla on useampi korkeakin koulutus ( esimerkiksi minä itse)ja tekevät ihan erilaisia hommia. Työnteon tehtävänä on elättää itsensä. Ei kaikille löydy sellaista " tätä minä olen aina halunnut, tämän on elämäntehtäväni-työtä". Eikä se työnteko ole aina edes mukava.