Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCO sairastavat ja silti lapsen saaneet, kysymys teille!

Vierailija
26.04.2017 |

Onko ketään joka sairastaa PCO tai PCOS ja olisi oma kierto täysin hukassa,raskautunut ja saanut lapsen, ja raskauden jälkeen oma kierto alkanut toimia säännöllisesti? Miten teidän PCO on raskauden jälkeen muuten voinut?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/11 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla siis itellä vastaava tilanne, että raskauduit vaikka sulla pcos?

Mulla on ollut jostain syystä tosi supersäännöllinen 28-32 vrk kierto raskauden jälkeen. Kuukautiset alkoi n. 1 v päästä synnytyksestä. Lapsi on nyt 2,5v ja imetän vieläkin. Kivut on myös hävinneet tai no eka päivänä ehkä aavistuksen kivistelee, mut eipä juuri muuta. Kuukautiset on myös melko lyhyet, kunnon vuotoa ehkä kolme päivää, muutoin kaikkiaan ehkä viisi päivää.

Ennen ilman pillereitä kierto heitteli totaalisesti. Tuli tiuhaan ja välillä jäi kuukausia väliin. Vuoto saattoi joskus kestää kolmekin viikkoa ja oli tosi runsasta. Kivut oli tosi kovat.

Oon tyytyväinen. Tosin nykyään on kova mielialan vaihtelu kierron aikana. Välillä masentaa, kiukuttaa, suututtaa, ahdistaa, itkettää, raivostuttaa. Muutamia hyviä päiviä on joskus. Tän oireilun antaisin pois hinnasta mistä tahansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja pcos:ää ei kait enää ole. Lasta yritettiin muutama vuosi tuloksetta. Hoitoihin ei haluttu. Tutkimuksissa kuitenkin käytiin ja sieltä sanottiin, että lapsi ei tule onnistumaan. Yritin luontaisilla tavoilla hoitaa itseäni ja saada hormonini balanssiin. Mulla oli/on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja siihen on ollut 10 vuotta lääkitys. Mutta muutkin hormonit heitteli ja niitä yritin tasapainottaa mm. luontaistuottein ja vitamiinein. Samoin pcos:ää ja heikentynyttä sokerinsietoa yritin hoitaa mm. kromilla ja alfalipoiinihapolla (mulla oli monta muutakin käytössä). Noiden kans kuitenkin oltava sikäli varovainen, että valitsee oikeasti laadukkaat ja ei-elimistöä rasittavat tuotteet, ja ottaa niitä oikeassa määrin ja oikeaan tarpeeseen, eikä nappaile summamutikassa vain jotain, ettei joudu vain ojasta allikkoon.

Juuri ennen raskautumista kävin gynellä, joka ultrasi munasarjatkin silloin ja havaitsi, että pcos oli kadonnut.

2

Vierailija
4/11 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi ivf- lasta ja nyt 36 vuotiaana saatu luomulapsi. Ennen raskautumista gyne totesi munasarjani olevan normaalit.

Pcos siis parantui raskauksien tai iän myötä, silti olen tyytyväinen että pari ekaa tehtiin ihan rahalla.

Vierailija
5/11 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, kierrot lyheni ja säännöllistyi lasten myötä. Neljästi tulin raskaaksi kertalaakista, joten minun raskautumista ei pco estänyt.

Vierailija
6/11 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pcos on ehä vähän helpottanut yllärilapsen myötä (ei pitänyt olla kovin todennäköistä ja painoakin oli todella paljon ylimääräistä) esim. akne ei enää vaivaa vaikka aiemmin iho oli kamalassa kunnossa, teki mitä hyvänsä. Kierto on pitkä mutta melko säännöllinen. Karvaa pukkaa vieläkin ylimääräistä aika paljon.

Vierailija
7/11 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mulla. Kaksi lasta clomifenillä. Stressi helpotti ja aloitin gluteenittoman. Viljat oli ratkaiseva!

Vierailija
8/11 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla pcos:n hoitoon käytetään hyvällä menestyksellä vähähiilihydraattista dieettiä, joka vaikuttaa juuri siihen pcos:n alkusyyhyn. Suomessa pitää noudattaa käypähoitosuositusta, joten siksi meillä ei tästä tiedetä.

Vierailija
9/11 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla pcos:n hoitoon käytetään hyvällä menestyksellä vähähiilihydraattista dieettiä, joka vaikuttaa juuri siihen pcos:n alkusyyhyn. Suomessa pitää noudattaa käypähoitosuositusta, joten siksi meillä ei tästä tiedetä.

Kyllähän jokainen itse saa noudattaa vhh:ta, ei siihen käypähoitoja tarvita.  Vhh on kyllä ruokavalio, joka auttaa pcos:iin.  Tosin monikaan ei sitä halua edes kokeilla, en ymmärrä miksi. Mieluummin kärsitään ja valitetaan.

Vierailija
10/11 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molempien ensimmäisten raskauksien jälkeen hetkeksi normaalisoitunut kierto (ehkä noin 0,5v?) ja sitten taas palannut siihen, että menkat tulee ihan miten sattuu, ehkä noin 3krt/vuosi. Nyt kolmannen jälkeen laitettu kierukka. Kolmas tärppäsi luomusti, vaikka ei ollut menkkojakaan säännöllisesti. Mutta sitä ennen laihdutin, söin runsaasti d-vitamiinia ja berberiniä ja kromia joitakin kuureja. Ja mulla siis pcos. Muut saatu hormoneilla.

Vierailija
11/11 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai alkunsa ICSI-menetelmällä. Suurin syy oli siis siittiöiden huono laatu, mutta myös mun PCO.

En olisi voinut koskaan uskoa, että PCO paranisi sen raskauden jälkeen: kierto lyheni (normalisoitui) ja muut oireet myös hävisivät. Elämänlaatu parani lisää, kun sain tyroksiinit, vaikka kilpirauhasarvot olivat "normaalin rajoilla".

Vuosia sen jälkeen vielä kaksi luomuraskautta uuden kumppanin kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi