Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi käydä hakemassa lapsen jos ei ehdi ennen päiväkodin sulkemista?

Vierailija
26.04.2017 |

Eivätkö ne pyydä jotain sosiaalipäivystystä tms ottamaan lapsen? Mistä vanhempi voi sen sitten hakea? Kunnallinen päiväkoti kyseessä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jumissa täällä kuopion ja varkauden puolivälissä, auto hajos ja odottelen hinausta. Päiväkoti ei vastaa. Olen soittanut noin 100 kertaa.

Onko niillä sun numerosi, josta soitat?

Vierailija
22/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jumissa täällä kuopion ja varkauden puolivälissä, auto hajos ja odottelen hinausta. Päiväkoti ei vastaa. Olen soittanut noin 100 kertaa.

Soita päivähoidon ohjaajalle. Soita päivähoidon johtajalle. Etsi netistä numerot. Soita lapsen toiselle huoltajalle / isovanhemmalle / kummille / sille jonka olet merkannut varahakijaksi, että käy hakemassa lapsen. Laita tekstiviesti päiväkotiin. Etsi samassa päiväkodissa toimivan toisen ryhmän numero, soita siihen. Sitten aloitat alusta niin kauan että saat jonkun kiinni. Jos päiväkodissa ei ole enää ketään kun pääset paikalle, niin soitat sosiaalipäivystykseen ja kysyt neuvoa.

Jos ihan oikeasti autosi on rikki ja olet liian kaukana, etkä sen takia pääse lasta hakemaan, et ole tehnyt mitään väärää. Varsinkin kun olet yrittänyt soittaa muöhästymisestäsi. Voi olla ettei kukaan ehdi katsoa puhelinta nyt ja katsoo sitten kun sinua ei kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö tekstaamaan päiväkotiin tai lähettämään sähköpostia? Nettiin selkeästi pääset ja hyvässä lykyssä joku siellä lukee s-postit ennen sulkemista.

Vierailija
24/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä sun numerosi, josta soitat?

Päiväkodilla varmasti on jokaisen lapsen huoltajan yhteystiedot. Ei välttämättä puhelimessa, mutta turvakansiossa. Ja päiväkoti varmasti varaa jokaiseen soittoon joka tulee, siellä ei jätetä vastaamatta vieraisiin numeroihin. Jokin muu siellä estää vastaamasta.

Vierailija
25/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle lapselle on merkattu ns. varahakija. Häneen ollaan yhteydessä jos ei ykköstä tavoita.

Vierailija
26/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhantäti odotti lapsen kanssa niin kauan että pääsin hakemaan sen.

muija oli iltavuorossa ja itse olin varkaudessa töissä ja matkalla tuli aivan saatanasti vettä,välillä ei voinut ajaa kuin kävelyvauhtia.

soitin tarhaan tilanteesta että tulossa ollaan.

meillä ei ole ketään varahakijaa lapselle,juopolle vaarille sitä ei voi luovuttaa ja systeri ei halua olla lapsen kanssa missään tekemisissä,vauvana kerran otti syliin,tuumasi että lapsi haisee ja laski pois.

Vierailija
27/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus tehdään ja lapsi otetaan huostaan.

Vierailija
28/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä nyt on ilmennyt ristiriitaista tietoa, niin todellisuudessa homma menee näin:

- Jos lasta ei ole haettu sulkemisaikaan mennessä, niin _yleensä_ vanhempi soittaa ja ilmoittaa myöhästyvänsä syystä x. Yleensä selitys on järkevä, ja päiväkodin työntekijä jää odottamaan lapsen kanssa vanhemman saapumista.

- Jos lasta ei ole haettu sulkemisaikaan mennessä ja vanhempi EI soita, työntekijä soittaa itse lapsen vanhemmalle/vanhemmille.

- Jos vanhempiin ei saada yhteyttä, käydään läpi varahakijoiden numerot.

- Jos vanhempiin ja varahakijoihin ei saada yhteyttä, viimeinen vaihtoehto on olla yhteydessä lastensuojelun päivystykseen. Kuitenkin jos mulla itselläni työntekijänä on mahdollisuus, odotan jonkin aikaa ja yritän vielä muutamaan otteeseen saada varahakijat kiinni.

Itse olen lyhyen urani ajan kerran ollut tilanteessa, jossa sisaruksia ei haettu sulkemisaikaan mennessä. Yksinhuoltajavanhempi ei ottanut yhteyttä. Päiväkoti meni kiinni viideltä. Olin tuolloin nuori ja minulla ei ollut vastaavasta tilanteesta kokemusta, joten odotin vartin yli viiteen asti, jonka jälkeen soitin lasten äidille. Hän ei vastannut, joten päätin lähteä etsimään varahakijoiden numeroita. Silloin äiti kuitenkin soitti takaisin ja ilmoitti, että bussi on myöhässä. Toki sitten odottelin lasten kanssa, ja äiti saapui viimein puoli kuudelta. Totta kai bussin myöhästyminen on järkevä syy olla myöhässä, mutten ymmärrä, miksei äiti itse ottanut päiväkotiin yhteyttä?

Ulkomaalaistaustaisten perheiden kanssa saattaa muuten joskus olla haastetta, koska joillakin heistä ei lapselle ole merkitty yhtään varahakijaa. Tai jos on, puhelinyhteyden jälkeen selviää, että kyseinen varahakija asuukin 500 km päässä tai pahimmillaan vaikka Virossa, eikä missään nimessä voi tulla hakemaan. Noissa tilanteissahan olisi sitten pakko olla heti yhteydessä lasuun.

Vierailija
29/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle lapselle on merkattu ns. varahakija. Häneen ollaan yhteydessä jos ei ykköstä tavoita.

Meidän lapsille ei ole merkitty varahakijaa.

Vierailija
30/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita naapureille, tuttaville, sukulaisille, työkavereille, eikö kukaan voisi hakea lapsen.

Muuten hyvä, mutta sitä lasta ei anneta muuta kuin vanhemmille tai jos vanhemmat on etukäteen ilmoittaneet, että joku muu tulee hakemaan, niin heille. Joku paikalle ilmestyvä naapuri ei todellakaan saa lasta mukaansa.

Vierailija
31/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitäisikin kysyä naapurilta, olisivatko varahakijat, kun heidän lapset on samassa. Ja varalta vain sen takia, jos molemmat vanhemmat joutuu onnettomuuteen ja sukulaiset voi hakea naapurista. Nyt on varahakijana sukulainen, jolla ei enään ole autoa käytössä, asuu kauempana ja on itsekkin päiväkodissa töissä, joten sieltäkään ei lähdetä noin vain jos on vikana töissä.

Muutenkin ajatus, että jouduttas onnettomuuteen ja lapset joutuu johonkin tuntemattomaan Ls taloon, mielummin tutuille edes siksi aikaa, kun tietää mitä jatkossa ja mummi pääsis paikalle.

Vierailija
32/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita naapureille, tuttaville, sukulaisille, työkavereille, eikö kukaan voisi hakea lapsen.

Muuten hyvä, mutta sitä lasta ei anneta muuta kuin vanhemmille tai jos vanhemmat on etukäteen ilmoittaneet, että joku muu tulee hakemaan, niin heille. Joku paikalle ilmestyvä naapuri ei todellakaan saa lasta mukaansa.

Totta kai se vanhempi ilmoittaa myös päiväkodille, että on estynyt, lapsen hakee tänään x.x..

Vierailija
33/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai sinulla nyt yksi tuttava on, jolle voit soittaa tällaisessa hätätilanteessa. Voihan päiväkodista tarkastaa sinulle päin soittamalla, onko lapsenhakija oikealla asialla.

Vierailija
34/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö tekstaamaan päiväkotiin tai lähettämään sähköpostia? Nettiin selkeästi pääset ja hyvässä lykyssä joku siellä lukee s-postit ennen sulkemista.

Outoa että pystyt kyselemään tältä palstalta, muttet löydä ketään sopivaa ihmistä, jolta pyytäisit apua.

Vierailija
35/36 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran niin, ettei kaverin lapsia meinattu antaa mulle päiväkodista mukaan, vaikka OLIN listalta varahakijana. Siellä oli käytäntö, että lisäksi vanhemman piti ilmoittaa, että tänään x tulee hakemaan lapset. Hän oli unohtanut ilmoittaa, ja ei vastannut (töissä) puhelimeen.

Mukanani oli saman äidin vanhempi lapsi, koululainen, ja olin hakenut lapset yli kymmenen kertaa ennenkin. Aikoivat soittaa lasten isälle kyllä, vaikka äidillä oli yksinhuoltajuus, hyvästä syystä. Onneksi tajusin sanoa, että ette todella saa sitä tehdä.

Lasten kuullen ilmoitettiin, että klo 18 soitetaan lastensuojeluun, joka hakee lapset. Siinä sitten lohdutin hysteerisiä lapsia, ja soitin kerta toisensa jälkeen äidin numeroon.

Onneksi vastasi, lopulta.

Vierailija
36/36 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole. Heitä koskee sama työaikalainsäädäntö kuin muitakin. Tuskin edes maksat veroja ja jos maksat niin tuskin maksamasi veroäyrit kattavat yhtään mitään. Päiväkotien työntekijöillä on sikamaisen huonot palkat verrattuna koulutustasoon. Lapset on haettava ajallaan. Jos sinulla on mukavampaa tekemistä kuin olla lapsesi kanssa sossun täti tulee ja noutaa lapsesi koska et huolehdi lapsestasi. Ja se on ihan oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän