Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun niitä töitä ei vain ole.

Vierailija
26.04.2017 |

Tänne ei nyt kaivata viisastelijoita jotka toitottavat sitä samaa p**kaa siitä miten tekevälle aina löytyy. Entä jos ei vain löydy? Entä jos lähetät monia monia hakemuksia, ja yrität kaikkesi mutta et silti pääse?

Ottaa aivoon kun siihen päälle tulee joku työssäkäyvä ilkkumaan työttömiä että voi kun olette laiskoja ja mitään ette edes yritä, on teillä niiiiiin helppoa! On helppoa joo, pitää suunnitella tarkoin mitä ostaa tai mitä VOI ostaa.
Haaveet matkoista on lähinnä mahdottomia, ainakin jos ulkomaille menosta puhutaan.
Entäs ihmiset jotka haaveilevat omakotitalon ostosta, tai perheen perustamisesta? Kahden työttömän on semmoisia lähes mahdoton hankkia.

Ihmisiä tukitaan väkisin ilmais-töihin, jankutetaan suut ja korvat täyteen miten sitä kautta saa kokemusta. Kokemusta, joka merkkaa mitä? Ei niin mitään. Ei ketään palkata työkkärin harjoittelusta, se on potkua perseelle kun ilmais-aika on ohitse.
Tätä se on, hyvin voiva Suomi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Hanki koulutus jolla työllistyt, vaihda tarvittaessa alaa. Mieti kuluttamishaaveita vasta tienaamisen jälkeen, niin muutkin tekevät.

Vierailija
2/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen voi perustaa työtönkin. Lapsilisän lisäksi työttömyyskorvaukseen tulee lapsikorotus, joka on samaa suuruusluokkaa kuin lapsilisä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko joku, miten "hankitaan koulutus"? Minulla on jo maisteritutkinto, maksettu opintolaina takana. Otanko siis uuden opintolainan (mitkä lie ehdot nykyään) vai kulutusluoton? Vai hankinko koulutuksen eli opiskelen mieheni tuloilla? Koulutuksen, mikä ei välttämättä sekään työllistä - no, tulevaisuutta ei voi tietää?

Mikäs opiskellessa - mutta millä rahalla..

Vierailija
4/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

49v toimistotöitä tehnyt nainen, mahdollisuus työllistymiseen on todella pieni muuta kuin korkeintaan suhteilla ja kun suhteita ei ole niin voisi sanoa lähes mahdotonta.

Vierailija
5/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäriin pääsee.

Vierailija
6/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja lopeta valittaminen. Ei se ole helppoa kenellekkään. Jos ei nykyisellä koulutuksella työllisty niin kouluttaudu toiselle alle.

Työttömänä on kuitenkin aika helppo elellä. Ei tarvii herätä aikaisin, voi ulkoilla hyvillä ilmoilla ja jäädä sisään huonoilla keleillä. On aikaa tehdä kotiaskareita ja laittaa ruokaa.

Aumiseen ja elämiseen saa tukea yhteiskunnalta ja työnhaussakin autetaan.

Vierailija
7/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku, miten "hankitaan koulutus"? Minulla on jo maisteritutkinto, maksettu opintolaina takana. Otanko siis uuden opintolainan (mitkä lie ehdot nykyään) vai kulutusluoton? Vai hankinko koulutuksen eli opiskelen mieheni tuloilla? Koulutuksen, mikä ei välttämättä sekään työllistä - no, tulevaisuutta ei voi tietää?

Mikä maisteritutkinto?,ei kai vaan mikään humaani diipadaapa taiteentutkija?

Vierailija
8/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mun siskoni, joka juuri valmistui löysi vaan heti töitä? Ja nyt on ollut jo kolmessa työpaikassa, kertaakaan ei ole ollut kauaa työttömänä. Samoin juuri 19-vuotta täyttänyt lukion käynyt siskoni on töissä.

Vierailija
9/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mun siskoni, joka juuri valmistui löysi vaan heti töitä? Ja nyt on ollut jo kolmessa työpaikassa, kertaakaan ei ole ollut kauaa työttömänä. Samoin juuri 19-vuotta täyttänyt lukion käynyt siskoni on töissä.

Tuurilla ja koska on nuori.

Vierailija
10/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa aivoon kun siihen päälle tulee joku työssäkäyvä ilkkumaan työttömiä että voi kun olette laiskoja ja mitään ette edes yritä, on teillä niiiiiin helppoa!

Tuleeko sinulle oikeasti kasvokkain joku niin sanomaan? En tiedä, millaisissa piireissä liikut, mutta jos tuommoista tapahtuu, niin keksit jonkun vakiovastauksen kaikille ja kävelet pois.

Jos puhut av:sta tai muista nettipalstoista, niin muista, että trollit täällä huutelee. Ihan oikeasti ei voi perustaa itsekunnioitustaan (tai sen puutetta) palstahuutelijoiden mukaan.

Vierailija
11/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako yli nelikymmpistä olette nähneet mäkkäreissä töissä? Työnantajille on kirosana jos työtä hakeva henkilö on yli nelikymppinen, edes siivoojaksi ei pääse kun ajatellaan että sillä on jo vaivoja ja on sitten jatkuvasti saikulla tai ai kamalaa tietää oikeutensa ja olettaa, että palkka on maksettu oikein ja tulee tilipäivänä ja jos ei niin asia ei jää siihen.

Vierailija
12/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä maisteritutkinto?,ei kai vaan mikään humaani diipadaapa taiteentutkija?

Höpöhöpö-maisterit ne täällä koviten parkuu. MENKÄÄ TÖIHIN SIITÄ!

Vierailija
13/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten niitä töitä ei vaan ole. On ollut ennenkin syrjäytyneitä ihmisiä jotka ovat joutuneet jotenkin selviytymään päivästä toiseen. KAoko eletään yksin hyvin vaatimatonta elämää tai sitten hommataan esim mies joka elättää ,perustetaan jonkinlainen yritys tai keksitään jotain muuta.

Vierailija
14/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako yli nelikymmpistä olette nähneet mäkkäreissä töissä? Työnantajille on kirosana jos työtä hakeva henkilö on yli nelikymppinen, edes siivoojaksi ei pääse kun ajatellaan että sillä on jo vaivoja ja on sitten jatkuvasti saikulla tai ai kamalaa tietää oikeutensa ja olettaa, että palkka on maksettu oikein ja tulee tilipäivänä ja jos ei niin asia ei jää siihen.

Ei ihan pidä paikkaansa. Itse olen nelikymppinen, valmistumassa ammattiin. Töitä olen saanut omalta alaltani. Mäkkäriin ei kyllä varmaan kelpuutettaisi, kuten ei muihinkaan paikkoihin, joissa ei vaadita koulutusta/kokemusta ja jossa tekijät ovat tyypillisesti nuoria. Näitäkin paikkoja olen hakenut opiskelujeni aikana, tuloksetta. Sitä paitsi, jos et laita ikääsi CV:seen niin mistäs työnantaja tietää, minkä ikäinen olet?

Vierailija
15/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tyhmä neuvo, että älä laita ikää hakemukseen tai CV:hen.

Helpostihan se näkyy CV:stä, kun siinä on koulutukset ja työkokemus.

Ja jos työnantaja ei sitä huomaa tsekata, niin pärstä näkyy viimeistään työpaikkahaastattelussa, eli ihan turhia haastattelukäyntejä jos työnantaja on jo etukäteen päättänyt palkata nuoremman työntekijän.

Vierailija
16/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet nirso? Kevennä vaatimuksiasi ja hae kaikenlaisia töitä.

Vierailija
17/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos työnantaja ei sitä huomaa tsekata, niin pärstä näkyy viimeistään työpaikkahaastattelussa, eli ihan turhia haastattelukäyntejä jos työnantaja on jo etukäteen päättänyt palkata nuoremman työntekijän.

No siinä haastatteluvaiheessa pääsee sitten kumoamaan niitä ennakkoluuloja, joita työnantajalla saattaa olla. Mulla esim. työhaastatteluja on tullut tosi hyvin, joten en usko että pelkästä iästäkään on kiinni. Olen alanvaihtaja, eikä tästä alasta ole mitään kokemusta, joten olen samalla viivalla kaksifemmojen kanssa. Varmasti iällä saattaa olla vaikutusta, muta on liiankin helppo syyttää jotain tiettyä asiaa, esim. ikää, jos töitä ei löydy. T. N43

Vierailija
18/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin satsata muutaman satasen botoxiin tms. ennen syksyn haastattelukierroksia. :D

Vierailija
19/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla joku pilipalimaisteri? Etsit haasteellista työtä ja uraa, joka vastaa koulutustasi? Hanki kuule hygieniapassi ja lähde ravintoloihin tiskaamaan. Varmana on työtä. Tai mene vaikka siivoamaan. Ai ei kelpaa? No älä valita sitten.

Vierailija
20/33 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki työpaikka ulkomailta, niin minäkin tein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi