Kättäri suljetaan, minne nyt synnyttämään? Hki.
Ei kaikki mahdu naikkarille.. Help. Olen raskaana ja piti synnyttää tuolla Kättärillä.
Kommentit (58)
Kyllä teillä siellä Helsingissä sairaaloita on. Älä huoli. Meiltä sen sijaan lakkautetaan ainoa lähellä (60km) oleva synnytysosasto ja kaikki synnyttäjät ohjataan vielä kauemmas. Miltä tuntuu syöksysynnyttäjän sinnitellä 180km? Helsinkiläiset on vaan opetettu liian hyvälle.
ninnanunna kirjoitti:
Synnytykset siirretään kontulan terveysasemalle.Luki tämän päivän hesarissa.
en usko :D
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki mahdu naikkarille.. Help. Olen raskaana ja piti synnyttää tuolla Kättärillä.
Sorry, joudut synnyttämään Kättärin parkkiksella, sinne kuulemma pystytetään väliaikainen synnytysteltta.
(no oikeasti eiköhän ne jonkun paikan keksi. Varmaan soittamalla selviää)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teillä siellä Helsingissä sairaaloita on. Älä huoli. Meiltä sen sijaan lakkautetaan ainoa lähellä (60km) oleva synnytysosasto ja kaikki synnyttäjät ohjataan vielä kauemmas. Miltä tuntuu syöksysynnyttäjän sinnitellä 180km? Helsinkiläiset on vaan opetettu liian hyvälle.
No onhan täällä sairaaloita, mutta sairaalat on jo täynnä leikattavia polvia ja leikattavia aivoja ja leikattavia sydämiä. Ei niihin mahdu synnyttämään, vaikka väkisin yrittäisi mennä. Potkivat pois.
Myllypuron vastaanottokeskuksesta huhuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, joudut synnyttämään Kättärin parkkiksella, sinne kuulemma pystytetään väliaikainen synnytysteltta.
(no oikeasti eiköhän ne jonkun paikan keksi. Varmaan soittamalla selviää)
Kunhan vaan tiedän mihin käsken miehen ajaa. Olisihan se teltta elämys.
Tiedotustilaisuus asiasta klo 16. Mm hs.fi seuraa.
Maakunnissa kotisynnytyksen yleistyvät, miksi ei sama malli olisi Helsingissä? Riskisynnyttäjät viedään Tukholmaan.
Naistenklinikka ja Jorvi hoitavat synnytykset.
Vierailija kirjoitti:
Niin, meitä nyt vaan on Hippasen enemmän täällä ja eniten synnytyksiä tien päällä tapahtuu nimenomaan pk-seudulla. Että joo.
Mutta eiköhän niillä joku suunnitelma ole.
Joo, eiköhän se Jorvi ole, jos ei ole riskisynnytys. Tai Porvoo jos asuu Itä-Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, eiköhän se Jorvi ole, jos ei ole riskisynnytys. Tai Porvoo jos asuu Itä-Helsingissä.
Mutta Jorvikin on jo täynnä! Kuten Naikkarikin. Sen takia täällä on ollut kolme paikkaa, kun synnyttäjiä on niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Naistenklinikka ja Jorvi hoitavat synnytykset.
Nkl on sijainniltaan täysin aivokuollut muille kuin keskustan väelle. Käytännössä Jorvi jää monille ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi. Huomioida kannattaa myös, että pk-seudulle tulee väkeä joka puolelta Uuttamaata synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Jorvikin on jo täynnä! Kuten Naikkarikin. Sen takia täällä on ollut kolme paikkaa, kun synnyttäjiä on niin paljon.
Jep, Jorvista tarjotaan puhelimessa eioota jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa ei synnytetä. Siellä loppui jo vuoden alussa. Kotka on seuraava itään. Tuskin sinne kuitenkaan. Jorvi js Nkl
2 synnytystä Kättärillä ja 1 Naikkarilla. Olin viimeisen kanssa riskisynnyttäjä, joten terkkari sanoi, että Lastenklinikka on synnytyssalista 2 minsan päässä.....
Hyvin meni, enkä huomannut muuta eroa, kuin että "töllistelijöitä" ei Naikkarilla ihan niin paljon ollu synnytykseen tulossa, kuin Kättärillä.... Tosin kun olin osastolla, kävi kandeja päivittäin kopeloimassa. Mutta olin siis sanonut, että se on ihan ok.... Minulta kysyttiin aina etukäteen lupa. Ja aina veistelin, että tänne vaan kaikki. Hakekaa vaikka bussipysäkiltäkin porukkaa, jos jotakuta kiinnostaa.... :-)
Ai niin sellaisen jutun Kättäristä voin kertoa, että toista lasta synnyttäessäni (ilmeisesti) kätilöharjoittelija paineli mulle ponnistusvaiheessa ORKUN :-) Hän jotenkin tuki siitä klitan kohdalta ja niin vain tapahtui.... Ohjaava kätilö kyllä sitten ilmeisesti piti luennon tälle likalle viereisessä toimenpidehuoneessa....
Mutta kyllä Naikkarilla tilaa löytyy AINA. Ja henkilökuntaa.
Viime kesänä porukkaa lähetettiin jatkuvasti Lohjalle pk-seudulta. Hyvin kätevää..
Synnytykset siirretään kontulan terveysasemalle.Luki tämän päivän hesarissa.