Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettiliittymä soluasuntoon (huoneeseen)

Vierailija
26.04.2017 |

Eli muutin vähän aika sitten soluun ja solussa ei ollut valmiina nettiä ja itsellä oli aikaisemmassa kämpässä liittymä, jonka nyt sitten vaihdoin tähän soluun. Asiakaspalveluun soittamalla tuo tapahtui ja yritin kysyä että saako sen liittymän pelkästään tähän huoneeseen ettei kaikki solun 7 asukasta käytä sitä minun liittymää. En oikein saanu minkäänlaista vastausta tähän mutta netin sain toimimaan oman huoneen pistokkeella. Onkohan tää nyt niin että muutkin solun asukkaat saa käyttää tuota minun liittymää? Jos niistä joku jotain laitonta lataa niin siitä vastuu tulee tietenkin mulle koska mun nimissähän se liittymä on. Hemmetti, että ärsyttää tämmönen.

Eivät siinä mitään huoneen numeroa kysyneet vaan pelkästään sen asunnon osoitteen sen takia tämä vähän askarruttaa

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wifi? Ei muilla sen liittymän salasanaa ole, jos et ole sitä heille antanut.

Vierailija
2/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa huoneessa taitaa olla tommoset (data?)pistokkeet että saavat modeeminsa kiinni. Onko tuo nyt niin että ne saa käyttää tuota mun liittymää jos vaan laittavat oman modeeminsa kiinni omissa huoneissa oleviin pistokkeisiin? Salasana on enkä ole antanut kellekkään. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
4/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa huoneessa taitaa olla tommoset (data?)pistokkeet että saavat modeeminsa kiinni. Onko tuo nyt niin että ne saa käyttää tuota mun liittymää jos vaan laittavat oman modeeminsa kiinni omissa huoneissa oleviin pistokkeisiin? Salasana on enkä ole antanut kellekkään. ap

ei salasanan takana olevaan liittymään kukaan muu pääse. sehän koko salasanan idea on.

Vierailija
5/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sulla olisi langaton verkko, eivät muut pääse siihen, ellei heillä ole salasanaa.

Eli ei se pelkkä piuhan kiinni laittaminen pistokkeseen sitä liittymää heille avaa.

Vierailija
6/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei salasanan takana olevaan liittymään kukaan muu pääse. sehän koko salasanan idea on.

En nyt puhu langattomasta netistä vaan niistä datapistokkeista joita löytyy jokaisesta huoneesta. Voiko joku kämppis vaan laittaa modeeminsa kiinni omassa huoneessa ja yhdistääkö se suoraan sitten mun liittymään? Onkohan se mun liittymä nyt sit jokaisessa asunnon datapistokkeessa

Vierailija
7/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salasana pitää tietää, että modeemin liittymää voi käyttää, jos yhteys on salattu. Se on salasana juuri siksi. Sama koskee netin jakamista kännykästä. En minäkään voi käyttää naapurini liittymää, jonka nimenä on "nytloppuusetupakointialakerrassa", vaikka näenkin sen koneeni vaihtoehdoissa.

Juu en tupakoi ollenkaan ja nimi naurattaa, alakerran savuamisesta kärsivät näemmä muutkin....

Vierailija
8/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salasana pitää tietää, että modeemin liittymää voi käyttää, jos yhteys on salattu. Se on salasana juuri siksi. Sama koskee netin jakamista kännykästä. En minäkään voi käyttää naapurini liittymää, jonka nimenä on "nytloppuusetupakointialakerrassa", vaikka näenkin sen koneeni vaihtoehdoissa.

Juu en tupakoi ollenkaan ja nimi naurattaa, alakerran savuamisesta kärsivät näemmä muutkin....

En edelleenkään puhu langattomasta verkosta

Vierailija
9/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti voivat käyttää mutta asia ratkeaa sillä että käyt kokeilemassa asiaa toisessa huoneessa.

Vierailija
10/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato sähkökeskuksesta jos netin vedot tulee sinne ja yhdistä vain omaan huoneesees. Jos sulla vain nettiyhteys niin muut ei saisi omaansa tilattua joten aika paska muille.

Vierailija
11/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään puhu langattomasta verkosta

Ja edelleenki tämä pätee myös pistokkeen kautta käytettävään liittymään.

Voi hyvä tavaton.

Vierailija
12/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla itse sait liittymän auki? Syötitkö sinne salasanan?

Vierailija
13/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan netti kysy mtn salasanaa koskaan vaikka on salattu netti ja tietokoneita eri huoneissa. Vaatinee enemmän säätöä asetuksista että netti koskee vain yhtä konetta.

Vierailija
14/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla itse sait liittymän auki? Syötitkö sinne salasanan?

pistin modeemin kiinni puhelun jälkeen ja netti toimi. Tän takia mua vähän huolestuttaa että muutkin voivat vaan laittaa modeeminsa kiinni ja alkaa käyttämään mun nimissä olevaa liittymää 

Vierailija
15/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviis vähän perustietoja. Mikä on palveluntarjoaja? Siis mihin asiakaspalveluun soitit? Maksaako liittymä jotain? Onko kyseessä joku varsinainen opiskelija-asunto (varmaan, kun 7 hlön solu), hoas tms? Ja kuten aiemminkin joku kysyi, miten itse sait sen netin käyttöön, tarvitsitko jotain tunnusta tai salasanaa?

Vierailija
16/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis onko kyseessä kaapelimodeemi? Vai adsl? Ei sentään ethernet-pistokkeesta todnäkö ole kyse kun "modeemista" puhuttiin.

Vierailija
17/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviis vähän perustietoja. Mikä on palveluntarjoaja? Siis mihin asiakaspalveluun soitit? Maksaako liittymä jotain? Onko kyseessä joku varsinainen opiskelija-asunto (varmaan, kun 7 hlön solu), hoas tms? Ja kuten aiemminkin joku kysyi, miten itse sait sen netin käyttöön, tarvitsitko jotain tunnusta tai salasanaa?

En tarvinnu mitään laittaa mihinkään. Modeemi kiinni ja netti toimi. Tän takia just huolestuttaa. Opiskelija-asuntola eikä tässä ole valmiina mitään nettiä

Vierailija
18/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis onko kyseessä kaapelimodeemi? Vai adsl? Ei sentään ethernet-pistokkeesta todnäkö ole kyse kun "modeemista" puhuttiin.

kaapelimodeemi

Vierailija
19/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan modeemia käytetään yleiskielisenä ilmaisuna. Sehän modeemi löytyy emolevyltä tai verkkokortilta.

Vierailija
20/27 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sulla olisi langaton verkko, eivät muut pääse siihen, ellei heillä ole salasanaa.

Eli ei se pelkkä piuhan kiinni laittaminen pistokkeseen sitä liittymää heille avaa.

Meillä ei ollut mitään salasanoja nettiin. Piuha koneesta seinään ja menoksi. Boksi laitettiin väliin vain, jotta saatiin wifi käyttöön ja siihen oli salasana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi