Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotku lisäävät ihan kaikki tapaamansa ihmiset kaveriksi fb:ssa?

Vierailija
26.04.2017 |

Minulla on tuollainen kaveri. Aluksi hän muistutti minuakin kun tapasin hänen ystäviään, että lisätkäähän toisenne kavereiksi. Olin jo silloin vähän ihmeissäni, että miksi ihmeessä nyt jo, mutta lisäsin kun ajattelin sen olevan heille tärkeää ja minulle nyt on melko sama ketä siellä on.
Esim. olimme eräissä hupikisoissa, niin tämä lisäsi meidän vieruskaverit kaveriksi, vaikka tiedän etteivät tule koskaan enää juttelemaan edes siellä facessa. Kysyin kerran vaivihkaa syytä tähän ja hän vain oli, ettei hänkään ymmärrä miksi JOTKU lisäävät kaikki. Ei tunnustanut kuuluvansa noihin.

Onko se joku egon pönkitys, että näyttää tuntevansa oikein monta ihmistä vai mikä tuohon on syynä? Alkaa jo ärsyttää, että ekana täytyy olla lisäämässä faceen, muutenkin pitää siellä sellaista imagoa kuin tekisi hirveästi kaikkea ja harrastaisi, vaikka lähinnä kerran kokeilee kaikkea. En enää tiedä tunnenko koko ihmistä ja suoraan sanoen en viihdy enää hänen seurassaan, kun kaikki on sellaista suorittamista, tai jopa hauskanpito pitäisi mennä tietyn kaavan mukaan ja ottaa instaan kuvia ym. huoh

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietty et ihmiset kattois et onpa tolla paljon kavereita. Ihan kun kellään olis monta sataa läheistä ystävää!

Vierailija
2/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti saan kommentteja siitä, miksi edes jaksan välittää toisen tekemisistä, mutta olemme olleet todella läheisiä ja kyllästyttää tuo touhu ja julkikuvan kiillotus. Olisi oma itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olemme yli kolmekymppisiä, mielestäni nuo jutut kuuluvat teineille jotka etsivät itseään ja koettavat todistella kaikkea muille ihmisille. Aikuisen pitäisi pystyä julkisestikin laittamaan vähä hönöjäkin kuvia eikä väh. tunnin puunauksen jälkeen, muka jostain metsäretkeltä otettu mut oikeasti täysmeikki naamassa ja vaatteita mietitty että näyttäähän hyvältä.

Voisi myös myöntää ettei se pianonsoitto ollutkaan oma juttu eikä vuoden päästä eka pianotunnista päivittää, kun on menossa (toista kertaa) pianotunnille.

Niin ja loppuhuipennuksena se todistelu, että on suosittu ym.

Onko hänellä kolmenkympin kriisi?

Vierailija
4/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama :D Mua ei muiden tekemiset niin paljoo kiinnosta. Itse en lisäile ketä tahansa, mutta minkäs sille teen kun oon niin hyvää seuraa, että lähes jokainen pyytää mua heti kaverikseen kun kerran tavattu ;) 

Vierailija
5/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, noin hänkin varmaan väittäisi ;) Itselläni on n. 300 kaveria ja itse olen lisännyt niistä 1/5, voitte vain kuvitella paljonko tällä on joka lisäilee kaikki joiden kanssa on jutellut 10min. tai enemmän. Ja tiedän, että lisäilee suurimman osan itse, koska olen todistanut niin monta lisäystä. 

Kun tutustumme vaikka viihteellä uuteen porukkaan,  minä lähden siinä vaiheessa aina "vessaan", kun tiedän että on tulossa tämä pakollinen "ootko facessa" -tilanne. Ei sellainen ole hauskanpitoa, lisäksi ne paukkujen asettelut ja pöydän puunaaminen, "älä vielä maista, otetaan kuva ensin", siinäkin ehtisi käydä kotonakin mutkan.

Vierailija
6/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miel.terv.kuntout.

Vierailija
7/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan kiva lukea puolituttujen päivityksiä ja linkityksiä ja muuta. 100 kaverista noin 5 on ns. oikeita kavereita ja olisi aika tylsä fb-seinä, jos siinä olisi vain heidän juttuja

Vierailija
8/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sitä paljon puhuttua verkostoitumista, mikä nykypäivän työelämässä nyt niin kovin tärkeänä näyttäytyy.

Vierailija
9/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kun jotain vajaa 60 kaveria, mutta silti pitää laittaa jo älä seuraa monen kohdalle. Saati jos olisi satoja niin kuin joillakin jotka lisäävät kaikki näkemänsä ihmiset. 

Vierailija
10/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota verkostoitumistakin mietin, ehkä se juuri siksi ärsyttääkin että olen kurkkuani myöten täynnä sellaista itse..

Miten joku kerran tavattu voi suositella vaikka johonkin työpaikkaan OIKEASTI? Kaikki luotto mennyt tuollaiseen.. Tuollaistakin nimittäin olen nähnyt. Ei siinä toisen työpersoonasta tiedä vielä mitään ja tämä tyyppi osaa kyllä olla edukseen viihteellä (nyt puhun eri ihmisestä kuin tuo aloittaja), mutta työpersoona on laiska, huolimaton ja suoraan sanottuna tosi huono. Ei sovellu tiimityöhön (tekee niinkuin haluaa, ei kuuntele muilta neuvoja, ei neuvo muita vaikka tietäisi ym.), vaikka on hupaisa veikko pikkupienissä. Mutta joku kännissä lupasi suositella :D Sitä en tiedä, saiko paikkaa.

Vierailija
11/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kai se jotain egon pönkitystä on. Vielä enemmän ihmetyttää tyypit, jotka lisäilee ihmisiä joiden kanssa ei ole ikinä edes puhunut, eikä välttämättä edes nähnyt.

Vähän aikaa sitten mieheni sai oudon kaveripyynnön ja kysyi minulta tiedänkö henkilöä. Sanoin että näyttää jotenkin hämärästi tutulta, mutta en kyllä tiedä. Mies hylkäsi pyynnön. Myöhemmin nähtiin kyseinen tyyppi baarissa, ja tajuttiin että jaa se on toi. Ollaan me se joskus ennenkin nähty. Tämä ihminen käy siis samassa baarissa kuin me, mutta ei ole ikinä (ei ennen eikä jälkeen kaveripyyntönsä) puhunut miehelleni mitään. Vähän outoa että pyysi kuitenkin kaveriksi.

Vierailija
12/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani voin esim. sanoa että tietokonealalla suurin osa rekrytoinneista yms tapahtuu netissä. Työpaikkailmoitukset, suosittelut jne ovat hieman epävirallisia. Lisään siis aina lähimmät työkaverit ja hyväksyn kaukaisemmat jotka lähettävät ystäväpyynnön. Nimenomaan siis verkostoitumisen kannalta. Tuntuu typerältä kun ei voi kirjoitella faceen mitä tahtoo mutta toisaalta parempikin suodattaa typerimmät jutut sieltä pois :D Tai sitten laittaa erikseen suodatuksen lähimmille ystävilleen tärkeistä asioista.

Eli käytännössä meidän alalla facesta on tullut linkedinin jatke :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän