Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa suomalaisen ulkomailla?

Vierailija
26.04.2017 |

Oli kyse sitten Phuketin yöelämästä tai Prahan kulttuurinähtävyyksistä, mistä tunnistat suomalaisen turistin kotimaan ulkopuolella?

Kommentit (229)

Vierailija
81/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoista käytöstavoista. Aikuiset miehet tungeksivat ohi pikkulasten lastenpaikoissa näkemään ensimmäisenä, ryysätään, tönitään, ja kohdellaan kaikkia kanssaolijoita potentiaalisina taskuvarkaina vaikka koko olemuksesta näkee, ettei siinä herra/rouva turistin massissa mitään omaisuuksia ole.

Ja toinen myytti. Kukaan ei ole niin kiltti odottamaan vuoroansa paikassa kuin paikassa kuin suomalainen (ainakin selvin päin)

-se sama matkaopas

Jep, kyllä ne venäläiset on pahimpia rynnijöitä.

Vierailija
82/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaiset puhuvat suomea" - höh, no mitä meidän pitäisi puhua? Vinkuintiaako? Ruotsalaiset puhuvat ruotsia, saksalaiset saksaa, ranskalaiset ranskaa,  britit ja jenkit englantia jne. Ja monet ulkomaalaiset eivät edes osaa muita kieliä. Sen sijaan suomalaisilla on / olisi hyvä kielitaito, jos vain ihmiset uskaltaisivat avata suunsa. Moni mukeltaa vain toisesta suupielestään jotain epämääräisesti englantia muistuttavaa tyyliin "tuu tee tu tuu tööti tuu". Muistatteko vielä tankeroenglannin?

Mutta te kaikki av-mamitsut, jotka myötäänne reissaatte ulkomailla, teillähän on siinä tuhannen taalan paikka kohentaa suomalaisten mainetta. Pukeutukaa tyylikkäästi ja pukekaa lapsennekin, lankatkaa kenkänne, tälläytykää kaikin tavoin muutenkin ja puhukaa kielillä! Ja olkaa selvin päin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippalakki päässä, lippa taaksepäin. Ilman paitaa ruokaravintolassa.

Vierailija
84/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaintoja rantalomilta: Suomalaiset perheet tunnistaa siitä, että lapsilla on sukat sandaaleissa, kalastajahattu ja ne uimalasien näköiset aurinkolasit päässä. Tytöillä on kaprimittaiset legginsit mekon kanssa, vaikka asteita olisi melkein +40. Pojilla puoleen pohkeeseen olevat sortsit ja t-paita. Yleensä lasten vaatteet on kirjavia ja kulahtaneita. Uima-altaalla ja rannalla lapsilla on päästä varpaisiin uv-asut päällä, vaikka olisi pilvistä. Vanhemmat pukeutuneet vastaavalla tavalla. Koko porukka sellasta yleisjuntin näköistä.

En sano, että kaikki suomalaiset perheet näyttää tältä, mutta tämän näköiset perheet ovat 95% varmuudella suomalaisia.

Vierailija
85/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyse sitten Phuketin yöelämästä tai Prahan kulttuurinähtävyyksistä, mistä tunnistat suomalaisen turistin kotimaan ulkopuolella?

ruma, mutta älykäs

Vierailija
86/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruma ja tyhmä kansa.

Vierailija
87/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunnan tunnistaa siitä, että isäntä harppoo pari kolme metriä rouvansa edellä.

Vierailija
88/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset siitä että käyvät puskissa kusemassa.

Muutenkin ulkonäöstä. Oli välilasku jfkllä ja aloin ihmettelemään miksi mua seuraa lauma rumia naisia.

Se johtui siitä että olivat samalle lennolle menossa.

Missä muualla kuin Suomessa ja joillain vaelluksilla oot nähnyt ihmisiä puskapissalla? Oma kokemus on, että useimmin suomalaiset miehet kuseksivat julkisesti. Onko tosiaan niin että nykyään  naisetkin lorottelevat kuin ei mitään? Mut omituiseksi on tää maailma mennyt jos suomalaisen naisen tunnistaa puskapissasta. Onko ne selvin päin ja ihan ok, vai onko tää havainto viininhuuruisista tapauksista?

Kohdalle on valitettavasti  joskus maailmalla osunut ihmisten ilmoilla kuseksijoita, mutta ne ovat olleet paikallisia kelkasta pudonneita eikä tosiaan suomalaisia naisia (eikä edes suomalaisia miehiä). Muutamasta tapauksesta en ollut varma oliko itsensäpaljastaja/runkkari, enkä jäänyt selvittelemään asian oikeaa laitaa.

Eivät varmaan olleet selviin päin. Kun olen ulkomailla nähnyt niin euroopan suurkaupungeissa olen ollut ja aina kun sitten on tullut puskista esiin niin ihan selvää suomen kieltä on visertänyt kavereilleen.

Miehet nyt kusee ulkona kansalaisuudesta riippumatta. Meksikolaisilla on vieläkin tapana kusta autojen päälle. Mutta ne ovatkin kansa joka vetää suomalaisellekin vertoja juntteudessaan.

Vierailija
89/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalaisen tunnistaa, niin kyseessä on yleensä juuri tällainen stereotyyppinen hieman junttityylinen ihminen. Kaikkia suomalaisia ei tietenkään tunnista ulkomailla suomalaiseksi. Mutta ne jotka tunnistaa:

yli 50v:

-miehillä urheilusandaalit + mahdollisesti sukat, jotkut vaellustyyliset beiget reisitaskushortsit yhdistettynä lyhythihaiseen ruutukuvioiseen puuvillakauluspaitaan, urheiluaurinkolasit

-naisilla joku värikäs hihaton polvipituinen mekko ja strasseilla korsitellut "halvat" saldaalit, ehkä kiilakorolla, strassikoristellut aurinkolasit

alle 50v:

- miehillä jotkut linttaan astutut kävelykengät/tennari, farkkushortsit tai jotkut värikkäät Jack&Jonesin shortsit, Jack&Jonesin printtikuvioinen t-paita (esim joku palmun kuva ja teksti "miami surf club 89"

-naisilla varvassandaalit tai kuluneet ballerinat, trikootunika + legginssit tai hieman nuoremmilla kireät farkkushortsit + narutoppi + tissit tiskissä, isot muodin mukaiset H&M:n aurinkolasit

lapset:

-tytöillä pinkki kalastajanhattu ja pojilla lippis, tarralenkkarit, jotain random epäsopivia vaatteita

90/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quuhyty2 kirjoitti:

Stereotypiaa laimentaakseni ilmoitan, ettei minua yleensä erota ulkomailla miksikään.

Ranskalaisetkin kuvittelevat paikalliseksi.

Sama. Mua tosin luullaan saksalaiseksi. Omaan kuulemma saksalaisille ominaiset kasvonpiirteet, mitä ikinä ne ovatkaan. Lapsiani taas luullaan italialaisiksi tai espanjalaisiksi. Heillä ihonväri suomalaisittain tumma ja herkästi ruskettuva, vaikka tietääkseni ei ole mulla tai lasten isällä sukua (geenejä) noista maista.

Vierailija
91/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin kuukauden Shanghaissa ja kerran metrossa olessani metroon tuli sisälle 2 pullukkaa valkoihoista miestä ja pullukka tyttö jolla oli Santanderin lippis. Ja kaikilla oli aika klassiset suomalaiset kasvonpiirteet. Tunnistin heidät heti suomalaisiksi ja meninkin heti juttelemaan heille.

Vierailija
92/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa suomalaiset turistit tunnistaa siitä, että tilataan jotain tuttua ja turvallista (vaikka pizza, pippuripihvi ranskiksilla tai korkeintaan jotain grillattua broileria ja riisiä), vaikka tarjolla olisi paikallisia herkkuja. Juomaksi otetaan iso olut (mies), punaviiniä (nainen), cola (teini) ja maito/cola (lapsi).

Vierailija
93/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tunnistaa vaatetuksesta jo kaukaa - kirjavat paidat ja väljät shortsit ja lippis tai kalastajan hattu ja muoviset sandaalit

Ranskalaisilla lapsilla samalla leikkikentällä tummansiniset kapeat shortsit ja vaaleansininen pikeepaita, ei hattua, nahkasandaalit.

Vierailija
94/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentällä rynnätään jonottamaan portin eteen puoli tuntia ennen, kuin portti aukeaa. Ettei vaan jää kyydistä. Valitettavasti peruskäytöstavat ovat useilla vielä metsäläisen tasolla. Suomalaisen tunnistaa siitä, että ei tervehdi, sano kiitosta tai muita kohteliaisuuksia "turhaan". Sen sijaan tuijotetaan mykkänä ja parhaimmat vielä suu auki. Suomalaisen miehen tunnistaa isosta mahasta ja kulahtaneista vaatteista.

Vierailija
95/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quuhyty2 kirjoitti:

Stereotypiaa laimentaakseni ilmoitan, ettei minua yleensä erota ulkomailla miksikään.

Minua luullaan ulkomailla italialaiseksi. Aina nimenomaan italialaiseksi, ihan sama missä maassa olen.

Vierailija
96/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Quuhyty2 kirjoitti:

Minua luullaan ulkomailla italialaiseksi. Aina nimenomaan italialaiseksi, ihan sama missä maassa olen.

Todellakin kiinnostavaa....NOT.

Vierailija
97/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Quuhyty2 kirjoitti:

Todellakin kiinnostavaa....NOT.

Minusta on. Kun täällä moni vakuuttaa kuinka suomalaisen ihan aina tunnistaa suomalaiseksi ulkomailla niin onhan se kiva nähdä että höpöhöpöjuttuja moiset.

Vierailija
98/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäottaen suomalaiset kulkevat perheittäin, myös kun lapset ovat teini-iässä ja reput selässä. Meitä on luultu, kun jätimme reput pois, tanskalaisiksi, venäläisiksi, puollaisiksi ja jopa espanjalaiskuski.

Vierailija
99/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten humalahakuisesta alkoholin käytöstä. Jos henkilö on kännissä kuin käki, hän on hyvällä todennäköisyydellä Suomesta.

Et vissiin ole paljoa matkustellut, ehkä jossain ruotsinlaivalla pitää paikkansa. Turistikohteessa muualla nykyään ovat öykkärit yleensä brittejä tai venäläisiä, sin mutta niillähän se onkin spontaania ja ujostelematonta ilonpitoa ei ongelmajuomists, kuten vastaavasti käyttäytyvillä suomalaisilla.

Vierailija
100/229 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippalakista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän