Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen äidin valitus

Vierailija
26.04.2017 |

Eli mieheni äiti asuu yksin ja usein kun tulemme käymään alkaa vähintään 1,5 h tunnin yksinpuhelu hänen kaikista vaivoistaan, lääkärikäynneistään ja lääkkeistä. Kestovalitusaiheita myös eläkkeen niukkuus ja yksinäisyys. Tulen juttuun hänen kanssaan ja pidänkin hänestä, mutta tuo yhä yltyvä valitus uuvuttaa minut ja vaikuttaa mieheenikin, koska hän ottaa harteilleen äitinsä huonon olon. Mitä olette tehneet tällaisessa tilanteessa tai tekisitte? Ajateltiin miehen kanssa, että yritetään vaihtaa puheen aihetta, kun huomataan, että yksin puhelu vaivoista jatkuu liikaa. Hän varmaan yksinäisenä ihmisenä haluaa huomiota vaivoillaan ja toki voi aikansa kuunnella, mutta monen tunnin valitus on raskasta kuunneltavaa. Mieheni on ostanut äidilleen salikortin, mutta kerran käytyään hän lopetti homman. Käydään myös kylässä aina, kun keretään ja mieheni ja veljeni auttavat häntä välillä taloudellisesti. Silti mikään ei ole hyvin. Miten saisin mieheni tajuamaan, että hän ei ole vastuussa äitinsä onnellisuudesta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on siinä että auttaa äitiään? Enemmän minä olisin huolissan jos ei auttaisi.

Ja tuo sairauksista valittaminen nyt vaan sattuu olemaan monen vanhemmann ihmisen lempipuuhaa.

Vierailija
2/2 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on siinä että auttaa äitiään? Enemmän minä olisin huolissan jos ei auttaisi.

Ja tuo sairauksista valittaminen nyt vaan sattuu olemaan monen vanhemmann ihmisen lempipuuhaa.

En sanonut, että siinä on vika, että auttaa vaan siinä, että ei miehen äidin onnellisuus voi olla kiinni siitä mitä mies tekee äitinsä eteen. Toki on ystävällistä auttaa, mutta ei se mikään velvollisuus pidä olla. No, totta kyllä tuokin, että noin se vaan on, että valitus on monen lempipuuhaa. Ehkä en itse ota siitä nyt sen suurempaa asiaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme