Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa suomalaisen ulkomailla?

Vierailija
26.04.2017 |

Oli kyse sitten Phuketin yöelämästä tai Prahan kulttuurinähtävyyksistä, mistä tunnistat suomalaisen turistin kotimaan ulkopuolella?

Kommentit (229)

Vierailija
221/229 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkureppu on kätevä,kädet voi heilua vapaana. Vyölaukku myös tosi hyvä, helteellä reppu hiostaa selkää.

Harva taitaa reissuille mennä esittelemään tyylikkyyttään vaan nauttimaan uusista maisemista.

Sinähän olet osa maisemaa :)

Tyylikäs on aina tyylikäs eikä osaa muuta. Tyylikkään ei tarvitse pynttäytyä erikseen. Hänen kaikki asunsa näyttävät tyylikkäiltä, sillä tyylikkyys lähtee hänen sisältään ja on hänen perusolemuksessaan. Ihan sama mitä hänellä on yllään. Tyylikkyyttä on monenlaista, kuten on tyylejäkin. Minä esimerkiksi olen yhdellä tavalla tyylikäs, mutta joku muu voisi näyttää vaatteissani vähemmän tyylikkäältä. En voisi lähteä matkalle erityisissä matkailuvaatteissa, vaan käytän aina samanlaisia vaatteita. En tarkoita sillä tyylikkyyteni esittelemistä. En vain voi jättää persoonaani pois reissusta. Jos en olisi reissussa sellainen kuin olen, tuntisin oloni epämukavaksi ja kokisin herättäväni huomiota.

Vierailija
222/229 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin usa:ssa keski-lännessä oli lenkkarit mukana ja kovassa käytössä. Olisinkin poikennut massasta lähimäkkärillä, missä käytiin netin takia, jos olisi ollut jotain peruspönötystä päällä - eikä siellä taatusti ollut suomalaisia.  Tyypillistä suomalaista puskajussia kuvitella, että kaikkialla muualla ollaan nii-in fiiniä -että lenkkeilläänkin 15 sentin korkkareissa. Säästin suomalaisia sydäreiltä ja vaihdoin paluumatkalla Arlandassa lenkkarit joihinkin tavan kenkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/229 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten lasten UV-asut uima-altailla ja rannoilla, lisäksi lierihatut päässä ja aurinkolasit. Kumisaappaat vielä puuttuu. Muut lapset on vaan uikkareissa. Mitä järkeä on viedä lapset etelään, kun puetaan ne kauheisiin varusteisiin. Ei se aurinko ny 1 - 2 lomareissusta vielä ihoa pilaa.

Australiassa on kaikilla lapsilla uv-asut. Siellä ollaan todella tietoisia ihon palamisen riskeistä. Meillä myös nuo koska lastemme iho palaa helposti ja noiden kanssa ei tarvi rasvata niin isoa aluetta. Palanut iho on myös todella kipeä. Harmittaa niiden lasten puolesta joiden vanhemmat ei välitä.

Vierailija
224/229 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset tunnistaa, tummat ja vaaleat, eikä todellakaan ystävällisestä käytöksestä:) Suomalaisen mittapuun mukaan toki joten jos joku on sanonut että suomalaiset tunnistaa ystuavällisyydestä niin se on ollut sarkasmia. Enpä tiedä kuinka monta eri vitsiä olen kuullut suomalaisten happamuudesta ja varsinkin naisten. Suomalaisnainen kännissä-vitsit on vielä asia erikseen:D

Olin tässä taannoin ison kaupungin trendikkäällä alueella ja huomasin heti kaukaa kävelevän kolmikon. Kolme naisihmistä. Tajusin heti että ovat suomalaisia ulkonäöstä. Suomalainen on rakenteeltaan aivan uniikki. Sellainen kaikkitietävä itsetietoinen hymy huulilla parkkeerasivat lähelleni haukkumaan muunmaalaisia naisia joiden kanssa tekivät jotain työtehtävää. Niinkuin sanoin paikka oli trendikäs ja lounasaika, kolmikko herätti huomiota SUOMENKIELTÄ puhuessaan mutta miesten reaktiosta näkyi ettei näky ollut mieleinen. Hymyilivät kuitenkin ystävällisesti. Tytöt saivat nopeasti pöydän koska miehet lähtivät jatkamaan lounastaan hieman pidemmälle, kymmenen metrin päähän jossa oli ryhmä mukavan näköisiä nuoria naisia. Mutta suomitytöt meinasivat että paikka lohkesi kun kyllä Suomitytöt on niin ihquja;) 

Itselläni etninen tausta on muualla kuin Suomessa, tytöt eivät todellakaan tajunneet että olen suomalainen. Jatkoivat paskanjauhamista koko lounaan ajan ja kuulin joka sanan. 

Ja aluehan oli tietenki Berliinin Prenzlauer berg? Kenen mielestä se on enää trendikäs?

Vierailija
225/229 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen läsnäolon vaistoaa joskus, kun puhuu suomea ja alkaa tuntua, että joku tuijottaa! Ja sitten se varmaan kirjoittaa vauvapalstalle, miten joutui taas häpeämään, kun näki suomalaisia ulkomailla. En tiedä onko muita kansoja, joita maanmiehet näin nolostuttavat. Mutta jos törmää junttimaisen näköisiin suomalaisiin, se voi johtua siitä, että kyseinen matkakohde vetää puoleensa juntteja. Olen nähnyt lentokentillä paljon myös ihan tyylikkään näköisiä suomalaisia...

Vierailija
226/229 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rapakontakaa kirjoitti:

Suomalaisen tunnistaa miltei aina kasvonpiirteistä ja naiset voimakkaasti värjätyistä hiuksista. On punaista, liian tummaa ja platinanvaaleaa mitä ei muissa maissa oikeastaan tule vastaan.

Vähän ohis, mutta.. Tämä on jo ties miten mones viesti, jossa takerrutaan hiusten värjäämiseen. Onko teillä kaikilla muilla tähän ketjuun kirjoittaneilla tällaiset yllä kuvatut värjätyt hiukset?

Vierailija
227/229 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kehuu kovaan ääneen, ettei olla pakettimatkalla, vaan itse varattiin hotellit ym ja NIIN paljon säästettiin. Tämä tehdään muiden suomalaisten kuullen.

Vierailija
228/229 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha hippi kirjoitti:

En tiedä mistä johtunee, mutta minua ja miestäni luullaan useimmiten saksalaisiksi tai ruotsalaisiksi turistikohteissa. Ollaan paljon matkusteltu, ja aina sama juttu. Ollaan hyvin säilyneitä yli viisikymppisiä, ehkä hiukka hipahtavia:) eikä olla tuppisuita.....

Kyllä teitä viedään halvalla. Turistirihkaman tai perusturistiruokapaikan sisäänheittäjä kyllä tietää, mitä tekee ja on teidätkin saanut ostamaan krääsää/syömään heikkotasoista ruokaa lirkuttelemalla, että näytätte ihan virolaisilta/bulgaareilta jne

Vierailija
229/229 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan perussuomalaisen juntin näköinen. Olen kaljuuntuva, pidän päätäni kaljuna, leuassa on pieni parta kaksoisleukaa peittämässä, ihoni on vaalea, joten se pala helposti eli on etelässä yleensä punainen, painoa on viitisentoista kiloa liikaa ja pituutta muutama sentti liian vähän. Minulla on silmälasit. Pukeuduin lyhythihaiseen ruudulliseen nappipaitaan, jalassa olivat viime kesän trendeihin liian pitkät shortsit. Jalassa olivat sandaalit, tosin ilman sukkia, päässä kalastajanlakki ja selässä reppu. Eli juuri tämä hävettävä junttilook.

Olimme kesällä paikassa, jossa kuulimme suomenkieltä menomatkalla lentokoneessa ja seuraavan kerran tulomatkalla lentokentällä. Meitä luulivat saksalaisetkin maanmiehikseen, seuraava arvaus oli britti ja sitä seuraava ruotsalainen. Suomalaisiksi itse luulimme englantilaisia. Eli eipä suomalaisia juurikaan muista erota, kun korkeintaan kun kuulee heidän puhuvan suomea. Olen ulkomaillakin ylpeästi suomalainen ja hienoa, jos arvataan suomalaisiksi. Suomella ei ole maailman maiden joukossa maana mitään hävettävää eikä suomalaisilla kansana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä