Missä kulkee pettämisen raja?
Tämä on varmasti, kun veteen piiretty viiva. Toiselle ok, toiselle ei. Onko jo toisen ihmisen ajattelu pettämistä?
Kommentit (31)
Jo yli 5 krt harrastaa yhdyntää vieraan kanssa niin se on jo pettämistä.
biologiaa kirjoitti:
Jos "oletuksena on uskollisuus", oletus on todellisuuden vastainen. Noin puolella niin miehistä kuin naisistakin on ollut myös sivusuhde parisuhteen aikana. On siis oletettavissa, että sivusuhteita on ollut jommalla kummalla n. 3/4 liitoista, koska ne eivät tietenkään mene siten päällekkäin, niin että niitä olisi vain liitoissa, jossa toisellakin on.
Reaalinen maailma on täysin erilaisen, kuin sinisilmäisten toiveiden luoma maailma.
"Oletuksena muiden paneminen/pettäminen" on melkoisen tyly perusta parisuhteelle, avioliitosta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pariskunta sopii itse omat rajansa. Toisille se voi olla jo flirttailu, kun taas toisille vasta kun mennään yhdynnän tasolle. Ei sille voi määrittää mitään yleistä rajaa
Eikä voi sanoa edes, että flirttailu olisi aina ok. Flirtittäkin on flirttiä ja flirttiä. Itse ajattelisin, että pääsääntöisesti flirtti on ok. Ei kuitenkaan, jos se on flirttiä 5 vuotta saman henkilön kanssa, syvää seksuaalista flirttiä ja esim. minun edessäni tapahtuvaa.
Suutelukin on joissakin tapauksissa asia, joka ei ole pettämistä - humalapusu kerran pikkujoulussa. Eri asia, jos perjantain päätteeksi suutelee tulisesti työkaveria, jotta kestää maanantaihin.
Eli jos nämä kaikki tehdään piilossa se on? Erikoinen lähestyminen asiaan. Mitä toinen ei näe, ei satuta
Mistä ihmeestä teit tuon tulkinnan? Se on täysin väärä. Flirtistä sanoin, että jos se on syvän seksualaista ja/tai 5 vuotta aina saman kanssa niin jos se on minun edessäni, niin en kyllä tykkää.
Mutta silloin kun se ei ole edessäsi, mutta tapahtuu silti, se on ok?
Mitähän nyt intät? Yrität saada lupaa pettämiseen, jos toinen ei tiedä? Ei ainakaan minulta tule lupaa.
Oletuksena on uskollisuus - ei ketunhäntä kainalossa, eli valehtelu ja pettäminen. Oletuksena on luottamus. En minä hyväksy, että puoliso kävisi vaikka Thaimaassa pikkutyttöjä panemassa ja väittäisi, että käy Lapissa eräretkellä poikein kanssa: jos tällainen tulisi ilmi. En hyväksy kyyläämistäkään - luottamus pitää olla molemmin puolin ja uskollisuus periaatteena.
Oletkohan ihan tässä maailmassa? En minä sinun lupiasi tarvitse, jos pettää haluaisin. Vastaan vain omalle tyttöystävälleni, jonka kanssa kerrotaan avoimesti menot ja teot, toista rajoittamatta. Ollaan tehty jo 3 vuotta niin. Eikä siihen meillä kuulu kännipusut vieraiden kanssa tai muutkaan teot, mistä emme ole sopineet yhdessä. Emmekä tee sellaista, mitä ei kestäisi toisinpäin nähdä
Lupaa vaikutat inttävän.
Jos upottaa kullin koko varren mitalla, niin silloin ollaan pettämisen puolella. Puolvartta ei lasketa, eikä 2/3 osaakaan.
Minä muistan selvästi hetken, kun tiesin että tätä en voisi kertoa miehelleni. Kyse oli viestistä, jossa ei edes sanottu muuta kuin toivotettiin hyvää yötä. Mutta tuo viesti naksautti suhteen "päälle". Tunteita oli ollut jo pitkään mutta tuosta kaikki "alkoi". Varsinaiseen seksiin meni tuosta hetkestä vielä kolme kuukautta. Eli sanoisin että henkisellä tasolla pettäminen tapahtui jo aiemmin ja seksi oli jo tapahtuneen fyysistä toteuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti, kun veteen piiretty viiva. Toiselle ok, toiselle ei. Onko jo toisen ihmisen ajattelu pettämistä?
Flirttailun jälkeen jos menee hiplailuksi. x
Minulla on s-posti suhde tutun naisen kanssa. Viestit lähetetään illalla 22.00 tai myöhemmin. Arvaa mitä teen nyt ja kertoo, vastaan että teen nyt sitä tai tätä, alkaa kohta satsi lentämään, vastaus on minäkin saan kohta. Tämä ei ole mikään huohotuspalsta. Vaan toistemme kiihottamista, en pidä tätä pettämisenä. m
Pettäminen on sitä että rikkoo sopimuksen. Niin seksissä kuin vaikkapa liiketoimissa tai työsopimuksissa.
Se on sitten eri asia mitä on sovittu, en puutu siihen, enkä voikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos upottaa kullin koko varren mitalla, niin silloin ollaan pettämisen puolella. Puolvartta ei lasketa, eikä 2/3 osaakaan.
Saako tällä logiikalla panna kakkoseen koko mitalla ilman pettämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tällä logiikalla panna kakkoseen koko mitalla ilman pettämistä?
Eihän tossa puhuttu mitään siitä, mihin reikään upotus tapahtuu.
Jos "oletuksena on uskollisuus", oletus on todellisuuden vastainen. Noin puolella niin miehistä kuin naisistakin on ollut myös sivusuhde parisuhteen aikana. On siis oletettavissa, että sivusuhteita on ollut jommalla kummalla n. 3/4 liitoista, koska ne eivät tietenkään mene siten päällekkäin, niin että niitä olisi vain liitoissa, jossa toisellakin on.
Reaalinen maailma on täysin erilaisen, kuin sinisilmäisten toiveiden luoma maailma.