Uskotko, että paha saa palkkansa? Eräs ihminen ajoi minut masennukseen
Minulle on tehtyollut asioita ja kohdeltu niin, että jäljelle jäi jatkuva ahdistus ja masennus ja kuolemantoiveet. Miksi pahat ihmiset elävät elämäänsä onnellisena kaiken sen jälkeen saamatta minkäänlaista kostoa? Näen sivusta miten tämä ihminen jatkaa iloisesti elämäänsä kun itse vajoan syvemmälle synkkyyteen. Antaako elämä koskaan opetuksen tällaisille ihmisille vai onko sellaisia ihmisiä, joita mikään paha ei koskaan kosketa vaikka tekisivät mitä?
Kommentit (17)
Paha saa aina palkkansa ja ison talon edut.
Tietenkään ei ole mitään "oikeudenmukaisuutta". Päinvastoin, usein pahat ihmiset pärjäävät paremmin, koska ovat rohkeita ja röyhkeitä ottamaan mitä haluavat. Heikot kärsii. Vai luuletko oikeasti, että on olemassa joku jumala tai Ylimmäinen Tuomari, joka jakelee tuomioita ja kostoja?
Taitaa karman laki olla keksitty vain lohdutukseksi kaltoin kohdelluille.
Sattuman kauppaa, mitä elämässä tapahtuu. Sen parhaimman ja (sisäisesti) kauneimman lapsi sairastuu kuolettavaan syöpään ja se kukkein kuvotus elää pitkän elämän menestyneiden ja terveiden lastensa ympärömänä.
Mutta sanotaan nyt näin, jos on veemäinen luonne, niin kyllähän siitä itsekin saa kärsiä tavalla tai toisella pidemmän päälle.
Ap, kyllä elämä antaa takaisin samalla mitalla, niin hyvät teot kuin huonot. Nämä kiusaajat eivät näytä ulospäin, meni kuinka huonosti tahansa. Lopulta sinullakin menee paremmin. Jätä heidät omaan arvoonsa, ja tee kaikkesi että elämänlaatusi paranee. Sitkeästi jatkat paskoista välittämättä.
En usko että maailmassa (universumissa?) olisi mitään reilun pelin sääntöjä. Kaikkia ei aina tuomita pahoista teoistaan. Usein viattomat joutuvat kärsimään. Niin se vain menee.
En usko, että paha saisi palkkansa siinä mielessä, että joku "voima" hoitelisi pahalle ihmiselle vastoinkäymisiä "kostoksi".
Kyllä, uskon karmaan. Ja haluan uskoa. Minulle on tehty sellaisia tekoja että hyvä kun selvisin niistä järjissäni. Uskon, että tekijä tuntee teostaan omantunnontuskia loppuelämänsä, elää sitten asiansa kanssa.
Kyllä paha saa palkkansa. Viimeistään sielu ei pääse taivaaseen. Voi myös kostautua pahan lähipiiriin mikä sinänsä ei reilua. Mutta joutuu teoistaan vastuuseen, ole huoleti.
Millä tavalla ajoi sinut masennukseen?
60 miljoonaa ihmistä asuu pakolaisleireillä ja tuskin ne kaikki on sairaita ihmisiä!
Voihan itse myös suorittaa sen kostamisen, tapojahan on vaikka huurmykke. Mielikuvitusta kehiin! Jos suoritetusta kostosta tulee itselle hyvä mieli, niin se on sen arvoista. Kannattaa kuitenkin suunnitella kosto sillä tavalla ettei aiheuta sivullisille vahinkoa/haittaa ja ettei itse jää teosta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ajoi sinut masennukseen?
Juuri niin. Joskus asiat eivät ole ihan samannäköisiä eri ihmisten vinkkelistä saati lähellä objektiivista totuutta.
Sen sijaan uskon, että masennuksesta ja tilanteessasi toipumisessa merkittävä asia olisi vihasta ja kaunasta irroittaminen. Syvimmissä vesissä uivat katkerat ja anteeksiantamattomat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
60 miljoonaa ihmistä asuu pakolaisleireillä ja tuskin ne kaikki on sairaita ihmisiä!
Mistä sinä sen tiedät?
Sinulle on tehty väärin ja se on huono asia. Mutta tehty mikä tehty. Nyt on sinun valinta, juututko siihen kiinni vai pääsetkö yli. Sille toiselle ja sen ilolle sä et mitään voi. Sulle itsellesi voit.
Jeesuksen mukaan ainoastaan Jumala on hyvä. Me kaikki luodut ihmiset olemme toinen toistamme syntisempiä.
Valitettavan usein ne, jotka eivät tule totuuteen ja tunnusta tehneensä väärin, porskuttavat tässä maailmassa. Langenneessa maailmassa pärjää, kun pelaa sen säännöillä?
Jeesushan sanoi niistä, jotka toimivat valheellisesti ja menestyvät langenneessa maailmassa, että "he ovat jo palkkansa saaneet". Kannattaa siis mieluummin elää totuuden mukaan, vaikka menettäisikin maailmassa jotain. On parempi saada palkka Jumalalta kuin maailmalta.
Henkilö joka kiusasi koulussa,meni väkivaltaisen hakkaajan kans naimisiin. työpaikkakiusaaja, tutun joutui psykiatsiseen hoitoon sairasttuaan.toisaalta kiva täti joka oli mulle kiva on sanut multa siivousapua. Ja setä joka kuskasi lapsena meidän autotonta perhettä sai onnenpotkuna ilmaisen auton ja renkaat eli taivaallinen oikeus voi joskus toteutua jo täs elämäs:-D
En tiedä. Epäilen, koska välillä (usein) tuntuu, että parhaiten menee pahimmilla kusipäillä/ narsisteilla elämässään:/ Siis kun kerta voivat elää myös kusipäisten tekojensa ja sanomistensa kanssa vailla tunnontuskia ja polkevat muita surutta oman menestyksensä ja suosionsa kustannksella. Mutta toivotaan, olen kokenut samaa:)