Työhaastatteluissa kysytään perheenperustamisesta, vaikka ei saisi
mitä siihen voi vastata?
Me yritämme lasta, mutta tietenkään en sitä työhaastatteluissa kerro =).
Asiaahan ei saisi edes kysyä, joten mitä siihen kannattaisi vastata?
Kommentit (19)
Periaatteessa voisin vaikka sanoa, että tuohon en vastaa, mutta siitähän ne vasta taitaisivatkin arvata =).
ap
jos saa paikan ja tulee heti raskaaksi, saa kantaa valehtelijan viittaa työnantajan silmissä ainakin siihen äitiyslomaan asti. Sanoisin napakasti, että on yksityisasia, esim.
Näin ollen pomokaan ei voi nipottaa ja pitää sua petturina ja valehtelijana, eihän se kehtaa kun tietää että olet ensin (muka) kärsinyt lapsettomuudesta ja yllätyksenä luomusti raskaaksi tullut ;D
Se on ihan hyvä vastaus. Sillehän ei voi mitään jos suunnitelmat muuttuu seuraavalla viikolla.
luuletteko tosiaan, että työnantaja ottaa teidät töihin, jos vastaatte lapsentekosuunnitelmiin esim. se on ykstityisasia tai en halua vastata...
Kyllä silloin on parempi sanoa, ettei ole tällä hetkellä suunnitelmissa. Voittehan sitten myöhemmin raskaana ollessa sanoa, että heti kun kuulitte saavanne työpaikan, suunnitelmat muuttuivat.
Ja mitä väliä jos on työnantajan silmissä valehtelija -TYÖNANTAJA RIKKOO LAKIA KYSYESSÄÄN TUOLLAISTA!
Mulla on sinänsä helppoa, kun on jo kaksi lasta tehtynä, voi sanoa että lapsiluku on täysi...NOT!
ainahan sitä vahinkoja sattuu ja suunnitelmat muuttuu.
Niin nythän teidän on pakko minut ottaa, koska jos ette ota haastan oikeuteen syrjinnästä valinnassa vaikka huonompi olisinkin..
Luonnollisestihan tuo vaatii pokkaa.. mutta jos on kyllästynyt tuohon kysymykseen ja kaiken kaatumiseen tuohon niin voihan tuon sanoa.. Ei oikeasti sitä saa kysyä.. ja jos on kysytty ja ei valita niin siinä on perusteet kyseenalaistaa se valinta..
Ei se ihan noin yksinkertasta ole.
Lisääkin vastauksia ja mielipiteitä olisi kiva saada =).
Perehdyn myöhemmin aiheeseen vielä tarkemmin.
ap
Mutta jos se nyt alkaa vaikuttamaan taas siltä, että haastattelu meni sitten tähän kysymykseen..
Niin johan siihen voi tuon tokaista.. Ei sillä varmaan saavuta muuta kuin sen, että ehkäpä eivät seuraavalta kysy.. Säikyttää vähän.. Tuskinpa ne valitsisi sellaista joka noin sanoo.. mutta eipä ois valinneet jos totuuden ois kertonu..
Valehtelu on aika halpamaista ja tuo väistämättä ongelmia jatkossa.. mutta nykymeininki pakottaa siihen..
pitäisikään paikkansa.
11 kanssa olen samaa mieltä, että jos työnantaja pitää valehtelijana, niin se ei ole suuri paha verrattuna siihen, että hän itse kyselee laittomia. Siihen on hyvä vedota, sitten kun on työpaikan saanut.
ap
" Mitäh, lapsiako!?! Olen jo 41-vuotias!" Jättäisin vastaajan epätietoisuuteen oikeasta vastauksesta ja vielä pitkä hymy päälle suoraan kysyjän silmiin katsoen.
Oikeasti olemme kuitenkin kovasti parhaillaan lapsentekoa yrittämässä. ;)
samoja juttuja olen itsekin miettinyt, kun töitä hakenut olen... t.18 (ope)
Tai toki voisi sanoa " ei näin nuorena" =). ap
Itselleni ei olisi tullut mieleenkään 22v:nä lapsen hankinta. Tai sanoo, että:
" Me nyt ollaan oltu vasta aika vähän aikaa mieheni kanssa asuttu yhdessä."
Osoittaa vastuullisuutta ja harkintaa vastata noin ja sitä voi vielä valehtelun peittää ujostelumaisella tavalla katsomalla tuossa vaiheessa varpaisiinsa.
Terv. sama 41v
Ja kävelisin ulos ovesta.
Mutta minulla siis on työpaikka.
Tai sitten sanoa, ettei vastaa kysymyksiin, joita ei saa esittää.
Joku asiantuntija (en muista, mikä heppu oli) suositteli hiljattain tuota valehtelemista.