Hämeenlinna on tylsä kaupunki!
Kommentit (18)
Tein ihan saman huomion
T. ex-helsinkiläinen
Muuta vaikka Tampereelle. Tai Helsinki/Espoo
Kaikkea muuta. Muutama vuosi asuttu ja pois ei lähdetä. Aivan paras paikka ja kaunis kuin mikä. Tarpeeksi iso kaupunki ja lähellä kaikkea, mutta kuitenkin tarpeeksi rauhallinen.
Kokeilepa Hyvinkäätä tai vastaavaa.. ei tunnu enää niin paskalta.
Musta se on ihana paikka. Vietämme siellä kesät ja olemme miettineet sinne muuttamista. Perheen teinit toistaiseksi jarruttelevat.
Tylsää varmaankin, jos kaipaa sitä pääkaupunkiseudun hulinaa ja härdelliä.
Muuta Helsinkiin. Jos et ole aivan valmis pk-seudulle, niin muuta Tampereelle.
Niin on mutta toisaalta, en kaipaa mitään ihmeellistä ympärilleni, vain luontoa ja rauhaa.
Eniten täällä vituttaa julkisen liikenteen toimimattomuus, kaikkeen muuhun ankeuteen olen tainnut jo tottua,
Useimmat tuntuu Hämeenlinnasta muuttavan just Tampereelle. Tampere on vähän samanlainen, mutta suurempi. Helsingissä tykkäisin olla, mutta en ole varma olisiko varaa asua siellä (mulla alakoululainen lapsi, joten tarvisimme mieluiten kaksion).
Mä tykkään kyllä, lapsille on harrastusmahdollisuuksia, goodmanissa tarvittavat kaupat, ja junalla pääsee tre/hki.
Lapsiperheille ihan paras kaupunki! Nuorille ja sinkuille ei niinkään.
Meillä mies ajaa päivittäin täältä pk-seudulle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään kyllä, lapsille on harrastusmahdollisuuksia, goodmanissa tarvittavat kaupat, ja junalla pääsee tre/hki.
Harrastusmahdollisuuksia on jos on pätäkkää ja on urheiluhullu. Mitä muuta muka on tarjolla? Julkisiin liikuntapaikkoihin ei juuri panosteta, ainoastaan kalliiden urheiluseurojen käyttämiin tiloihin, kulttuurista puhumattakaan.
Goodmanissa on kauppoja lähinnä nuorisoikäisille ja junaliikennettäkin on heikennetty tuntuvasti.
Väestörakenne on huono, kaupunginhallitus läpimätä, koulut homeessa, ei kunnollista julkista liikennettä, asuminen suhteellisen kallista, ei töitä....
Mutta on täällä hyvääkin: rauhallista on ja paljon luontoa kuten jo mainittu. Tänä talvena ilokseni huomasin, että auraus- ja hiekoituspalvelut toimivat hyvin.
Hämeenlinna on kyllä yllättävän kallis kaupunki asua, ei kuitenkaan ole mikään hirveän iso kaupunki eikä edes yliopistokaupunki. Kauniita järvimaisemia siellä kyllä on ja Aulanko ja Ahvenisto kivoja ulkoilupaikkoja. Ja Piparkakkutalo on hyvä ravintola! :D Mutta en mä siellä välttämättä asua haluaisi, välillä tulee kumminkin käytyä kun asun melko lähellä vähän pienemmässä kaupungissa. Ja opiskelin siellä aiemmin vuoden ennen kuin vaihdoin alaa ja kyllä se tuossa ajassa jo hyvin nähtyä tuli.
En kyllä pidä Hämeenlinnaa edes kaupunkina. Suomessa on kolme kaupunkimaista kuntaa: Helsinki, Tampere ja Turku.
Vierailija kirjoitti:
Terveisin hämeenlinnalainen
Tällainen trollaus vailla minkäänlaisia perusteluita ei kyllä kovin kauas kanna.
Itse en ole päivääkään asunut Hämeenlinnassa, mutta kohtuu paljon siellä elämäni varrella pyörinyt, koska en asu kauhean kaukana (en tosin ihan vieressäkään) ja minulla asui siellä aikoinaan lähisukulaisia, joilla vierailtiin lapsuudessa usein. Parolannummella kävin intin ja myöhemmin työskentelinkin Hämeenlinnassa, joten kohtuullisen tuttu kaupunki on Hämeenlinna minulle.
Tylsyys on tietysti melko henkilökohtainen tunne, mutta itse en ole Hämeenlinnaa koskaan ainakaan tylsäksi kokenut, joka johtuu tietysti siitä, että minulla on sieltä pääosin mieluisia muistoja.
Hämeenlinnan parhaat puolet on sen sijainnissa ja koossa. Se on kooltaan selkeästi kaupunki ja keskustaltaan kaupunkimainen, mutta kuitenkin sen verran pieni, että kaikki on lähellä, joten kaukaisimmiltakaan asuinaluieilta ei ole keskustaan pitkä matka. Tässä kohtaa siis puhun Hämeenlinnan taajamasta, enkä siis luonnollisestikaan Hämeenlinnaan liitetyistä kunnista.
Sijainniltaan se on kenties paras kaupunki Suomessa. Kaikki Etelä-Suomen suurimmat kaupungit ovat kohtuu lähellä ja moottoritietä pääsee nopeasti niin Tampereelle, kuin Helsinkiinkin. Luonto on toinen kova tekijä. Hämeenlinna on järvisuomen laitamilla ja vesistöä riittää. Myös Aulanko ja Ahvenisto tarjoavat ulkoilijoille hienot puitteet.
Mutta jos sitten elämässä ykkösprioriteetteinä ovat ankara biletys ja yletön shoppaaminen, niin sitten lienee syytä hakeutua suurempiin metropoleihin, vaikka toki nuokin asiat Hämeenlinna onnistuu, ainakin rajoitetuissa puitteissa.
Hämeenlinna on kaikkea muuta kuin tylsä kaupunki. Paljon kaunista luontoa ympärillä ja Aulanko upeine ulkoilumaastoineen. Se on riittävän suuri, että sieltä löytyy kaikki tarvittavat palvelut ja myös ne kaupat, joita ei pienemmistä kaupungeista löydy. Jos sitten haluaa isompiin ympyröihin, niin sekä Tampereelle, että Helsinkiin melko lyhyt matka.
Mihin suosittelisitte, että muuttaisin täältä? Haluaisin pois, mutta täältä tahmasta on vaikea ponnistaa oikein mihinkään suuntaan.