Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olo teillä on kuukautisten aikana?

Vierailija
25.04.2017 |

Itsellä on todella kipeä alavatsa, vähän etoo, on kuuma, särkee pää ja väsyttää, ja tuntuu että vessassa saa ravata useammin. Ja kaikki vähän ärsyttää.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaselkää ja jalkoja särkee aivan saatanasti ekat kaks päivää, sitten loput 5 päivää menee melko normaalisti. Mulla onneks burana toimii kipuihin, tosin pitää ottaa 2 kpl 600:sta että tehoaa. 2 viikkoa ennen menkkojen alkua rintoja särkee niin etten pysty kunnolla juoksemaan (ja mulla on tosi pienet rinnat, A-kuppi) mutta tosin toi rintakipu ei tuu ennen kaikkia menkkoja, esim. seuraavien menkkojen pitäs alkaa 1,5 viikon päästä ja rintoja ei säre. Mutta viime menkkoja ennen koski aivan tajuttomasti, ja ne oli tosi turvonneet. Mistähän tää vuorottelu johtuu? Noin joka kolmansia menkkoja edeltää tuo rintakipu.

Vierailija
62/71 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaselkää ja jalkoja särkee aivan saatanasti ekat kaks päivää, sitten loput 5 päivää menee melko normaalisti. Mulla onneks burana toimii kipuihin, tosin pitää ottaa 2 kpl 600:sta että tehoaa. 2 viikkoa ennen menkkojen alkua rintoja särkee niin etten pysty kunnolla juoksemaan (ja mulla on tosi pienet rinnat, A-kuppi) mutta tosin toi rintakipu ei tuu ennen kaikkia menkkoja, esim. seuraavien menkkojen pitäs alkaa 1,5 viikon päästä ja rintoja ei säre. Mutta viime menkkoja ennen koski aivan tajuttomasti, ja ne oli tosi turvonneet. Mistähän tää vuorottelu johtuu? Noin joka kolmansia menkkoja edeltää tuo rintakipu.

En kyllä osaa sanoa. Mulla ei edellisissä menkoissa ollu tissit kipeänä, mutta nyt on. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onneksi hävisi nuo alavatsa ja selkäkivut lasten jälkeen. Ennen lapsia oli ihan järkyttävää alavatsakipua. Nykyisin ei ole "kuin" pää kipeä 2-3 päivää, palelee, heikottaa, epäsosiaalinen olo, vatsa sekaisin, väsyttää ja mitähän vielä... Tuo pääkipu on pahin, kun siihen ei auta kunnolla edes särkylääke. Välillä on ihan selvää migreeniä aurojen kans, mutta yleensä vain vasemman puoleista särkyä ilman sitä auraa. En tiedä onko sekin sitten kuitenkin migreeniä, kun ei se särkylääke auta kunnolla.

Ennen menkkoja on melkein viikon verran masentunut ja itkuinen olo. Ja se palelu. Palelee ihan hirveästi.

64/71 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpoan ennen menkkoja parhaimmillaan jopa viisi kiloa - nestettä kertyy ja ruoansulatus ei tunnu toimivan lainkaan, joten kaikki viikkoa ennen menkkoja syöty vain kasaantuu mahaan/suoleen eikä tule pihalle. Joten ensimmäiset pari päivää on raskas ja löllyvä olo ja kirjaimellisesti kusen ja paskon sen viisi kiloa pois. Sen jälkeen on hyvä olla, itse menkat ovat suht harmittomat, joskus ei tarvitse lainkaan särkylääkettä, joskus joutuu sen yhden tai pari ottamaan.

Vierailija
65/71 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerpele11 kirjoitti:

Turpoan ennen menkkoja parhaimmillaan jopa viisi kiloa - nestettä kertyy ja ruoansulatus ei tunnu toimivan lainkaan, joten kaikki viikkoa ennen menkkoja syöty vain kasaantuu mahaan/suoleen eikä tule pihalle. Joten ensimmäiset pari päivää on raskas ja löllyvä olo ja kirjaimellisesti kusen ja paskon sen viisi kiloa pois. Sen jälkeen on hyvä olla, itse menkat ovat suht harmittomat, joskus ei tarvitse lainkaan särkylääkettä, joskus joutuu sen yhden tai pari ottamaan.

Ohhoh :/ -ap

Vierailija
66/71 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Ei miltään. Kiitos tamponien, en edes muista koko menkkoja!

Vierailija
67/71 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kk sattuu, joktoinen kk ei. Ekan veriputouspäivän jälkeen alkaa panettaa :) hirvee siivousvimma ja makeanhimo ennen menkkoja.

Vierailija
68/71 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottunut vaikka vuodan, kun Esterin perse. Pms helpottaa joka on raju mulla.

Ekana vuoropäivinä etoo ja voi olla ripuli.

Täytän kohta 52v.

Vierailija
69/71 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun siihen joukkoon, jolle PMS on paljon pahempi kuin itse menkat. PMS alkaa n. 1-1½ vk ennen kuukautisia ja aiheuttaa turvotusta, koviakin päänsärkyjä, pahantuulisuutta, ilkeämielisiä kommentteja, jotka vain putkahtaa ulos suusta, kunnon v*tutusta, näppylöitä naamaan, unettomuutta, vetämättömyyttä ym. mukavaa. Odotan oikean vuodon alkamista kuin kuuta nousevaa.

Sitten kun vuoto alkaa, tulee mahaoireet (suoli toimii vilkkaasti), päänsäryt usein jatkuu ja joskus vatsaa kramppaa. Pari päivää vuodan kuin härän kurkusta ja toiset kaksi kohtuupaljon. Yhteensä menkkoja kestää n. viikon. Mutta olo on paljon parempi kuin PMS:n kourissa.

Välittömästi menkkojen jälkeen olen parhaimmillani. Seksihalut tapissa, ylimääräiset nesteet kehosta poissa ja hyvä, levollinen mieli.

Tämä olisi voinut olla mun kirjoittama...ihan samat oireet.

Tälläkin hetkellä ahdistaa ihan saakelisti ja itkettää. Väsyttää ja veetuttaa. Kylmäkin on.

Kuukautiset pitäisi alkaa ens viikolla keskiviikkona.

Vierailija
70/71 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kipuja kun välillä päänsärkyä johon joutuu ottamaan särkylääkettä. Pissattaa ihan koko ajan, pahoinvointia ja välillä heikottaa ja vapisuttaa. Lisäksi saatan saada pahoja rytmihäiriöitä. 

Ahdistava olo alkaa jo noin viikko ennen menkkoja ja välillä unettomuutta ja muuta kivaa.

Vierailija
71/71 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ennen tulee itkettyä aivan kaikelle, siitä tietää että on alkamassa. Kivut hävisivät kun lopetin lihansyönnin, mutta sellaista pientä epämukavuutta on kun alkavat. Myös runsaammat vuodot pienentyi ruokavalion kautta ja kestävät vähemmän aikaa. Mieliala ei ole niin ärtyisäkään enää.