Millainen olo teillä on kuukautisten aikana?
Itsellä on todella kipeä alavatsa, vähän etoo, on kuuma, särkee pää ja väsyttää, ja tuntuu että vessassa saa ravata useammin. Ja kaikki vähän ärsyttää.
Kommentit (71)
Kuulun siihen joukkoon, jolle PMS on paljon pahempi kuin itse menkat. PMS alkaa n. 1-1½ vk ennen kuukautisia ja aiheuttaa turvotusta, koviakin päänsärkyjä, pahantuulisuutta, ilkeämielisiä kommentteja, jotka vain putkahtaa ulos suusta, kunnon v*tutusta, näppylöitä naamaan, unettomuutta, vetämättömyyttä ym. mukavaa. Odotan oikean vuodon alkamista kuin kuuta nousevaa.
Sitten kun vuoto alkaa, tulee mahaoireet (suoli toimii vilkkaasti), päänsäryt usein jatkuu ja joskus vatsaa kramppaa. Pari päivää vuodan kuin härän kurkusta ja toiset kaksi kohtuupaljon. Yhteensä menkkoja kestää n. viikon. Mutta olo on paljon parempi kuin PMS:n kourissa.
Välittömästi menkkojen jälkeen olen parhaimmillani. Seksihalut tapissa, ylimääräiset nesteet kehosta poissa ja hyvä, levollinen mieli.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisten ei kuulu olla niin kivuliaat ettei pysty tekemään lähes mitään silloin. Menkää lääkäriin jos on tosi voimakkaat kivut, saattaa olla endometrioosia.
Mä oon aika sitkeä kun kokenut pahempaakin kipua, ni kyl se tästä! Onneks on mahdollisuus lepäillä. Teininä oli nii pahat ettei voinu sängystäkää nousta. Nyt oon 27. -ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulun siihen joukkoon, jolle PMS on paljon pahempi kuin itse menkat. PMS alkaa n. 1-1½ vk ennen kuukautisia ja aiheuttaa turvotusta, koviakin päänsärkyjä, pahantuulisuutta, ilkeämielisiä kommentteja, jotka vain putkahtaa ulos suusta, kunnon v*tutusta, näppylöitä naamaan, unettomuutta, vetämättömyyttä ym. mukavaa. Odotan oikean vuodon alkamista kuin kuuta nousevaa.
Sitten kun vuoto alkaa, tulee mahaoireet (suoli toimii vilkkaasti), päänsäryt usein jatkuu ja joskus vatsaa kramppaa. Pari päivää vuodan kuin härän kurkusta ja toiset kaksi kohtuupaljon. Yhteensä menkkoja kestää n. viikon. Mutta olo on paljon parempi kuin PMS:n kourissa.
Välittömästi menkkojen jälkeen olen parhaimmillani. Seksihalut tapissa, ylimääräiset nesteet kehosta poissa ja hyvä, levollinen mieli.
Ohhoh :o mut hyvä et sit tulee parempi olo! Ja ko tiedostaa noi asiat ni kestää paremmin. -ap
Kova päänsärky n. 12 tuntia ennen kuin vuoto alkaa, muuten aika normaali.
Mulla on ikävä ja turvonnut olo just päivää ennen, mahassa kiertää, ripulia ja yleisesti huono vointi fyysisesti ja henkisesti. Menkkojen alku taas on oikeastaan helpotus kun tietää että olo normalisoituu niiden aikana.
Turvottaa, vatsa kipeä, kramppeja alavatsassa ja alaselässä. En oikein tiedä mikä juttu nämä kivut ovat, koska välillä on mennyt pari vuottakin ilman kuukautiskipuja, mutta nyt aivan jäätävät kivut ovat palanneet. Olen käytännössä täysin toimintakyvytön, jos en ole lääkinnyt itseäni kunnolla ennakkoon. Jos ottaa lääkettä liian myöhään, niin ei se enää auta. Viime menkoissa onnistui ekat 3 päivää, mutta 4. päivänä kipu pääsi yllättämään ja makasin käytännössä koko päivän kippurassa lattialla helvetin tuskissa.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan hyvä mut ärsyttää ku nainen valittaa eikä saa ees pesää :(
Lyki varovasti perseeseen. Tamponi ykkösessä 😘.
Eikun oikeasti, luin joskus netistä, että orkku auttais menkkakipuihin.
Mulla ainoa oire on itkuherkkyys mutta sekin ehkä joka toisissa menkoissa. Ja sit sellanen lyhytpinnaisuus, ärtyisyys. Mutta näitä ei siis joka kuukausi. Thats it, ehkä oon onnekas.
Vierailija kirjoitti:
Turvottaa, vatsa kipeä, kramppeja alavatsassa ja alaselässä. En oikein tiedä mikä juttu nämä kivut ovat, koska välillä on mennyt pari vuottakin ilman kuukautiskipuja, mutta nyt aivan jäätävät kivut ovat palanneet. Olen käytännössä täysin toimintakyvytön, jos en ole lääkinnyt itseäni kunnolla ennakkoon. Jos ottaa lääkettä liian myöhään, niin ei se enää auta. Viime menkoissa onnistui ekat 3 päivää, mutta 4. päivänä kipu pääsi yllättämään ja makasin käytännössä koko päivän kippurassa lattialla helvetin tuskissa.
Mun edelliset menkat ei ollu niin kivuliaat ku nämä. Inhottavaa senkin takia :/
Itkettää ja masentaa ja särkee. Sentään vatsa toimi tänään. -ap
Hermo on kireämpi kuin yleensä. Tekee mieli seksiä vaikka vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainoa oire on itkuherkkyys mutta sekin ehkä joka toisissa menkoissa. Ja sit sellanen lyhytpinnaisuus, ärtyisyys. Mutta näitä ei siis joka kuukausi. Thats it, ehkä oon onnekas.
Onnekas sinä. Vaihdetaanko?
Juuri ennen kun kuukautiset ovat alkamassa/se päivä kun ne alkavat: oksettaa, niska ja selkä jumissa, päätä särkee, iho on kosketusherkkä ja olo turvonnut, niinkuin olisin syönyt perhepizzan ja litran jäätelöä, väsyttää ja kiukuttaa, alavatsaa vihloo.
Kuukautisten aikaan: olo hieman normaalia turvonneempi, väsyttää ja laiskottaa, tuntuu "likaiselta" ja rumalta, vatsa joskus sekaisin. Onneksi kestää vain 3 päivää.
Tosi paska olo kun ne aina alkavat joka kuukausi säännöllisesti. Vihaan menkkoja, vihaan koko kehoani, joka ei osaa toimia hedelmällisesti. Tällä hetkellä taas tosi paska fiilis ja menkat alkoivat. Vitt...
No mulla on kaks vaihtoehtoa. Joko sattuu nii maan pirusti, turvottaa, suututtaa ja se on mä ja mun kuuma vesipullo sohvanpohjalla kerällä. Kaikki huonosti fiilis.
Jos käy hyvä tuuri ja on hiukan kannabista mitä voi nautiskella niin olo on rentoutunut, kivut tiessään ja minäkään en hypi pisin seiniä..
Surullista, että tätä luonnon kipulääkettä saa vain, jos tuuri käy ja tähdet on oikeassa asennossa suunnilleen.
Gyne määräs aikoinaan vaikka mitä nappeja kipuihin mut aika surkeitahan ne oli.
Vierailija kirjoitti:
Juuri ennen kun kuukautiset ovat alkamassa/se päivä kun ne alkavat: oksettaa, niska ja selkä jumissa, päätä särkee, iho on kosketusherkkä ja olo turvonnut, niinkuin olisin syönyt perhepizzan ja litran jäätelöä, väsyttää ja kiukuttaa, alavatsaa vihloo.
Kuukautisten aikaan: olo hieman normaalia turvonneempi, väsyttää ja laiskottaa, tuntuu "likaiselta" ja rumalta, vatsa joskus sekaisin. Onneksi kestää vain 3 päivää.
On kyllä ihan täys olo koko ajan. Samaa aikaa tekee mieli syödä ja ei tee mieli syödä. Sohvalla on hyvä maata kippurassa. -ap
Aaa saaatanaaa ko sattuuuuuu :'( -ap
Useimmiten ihan hyvä. Oireita on harvoin ja jos on, ovat melko lieviä.
Olo on kuin pienimunaisella miehellä. Vituttaa niin saatanasti.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten ihan hyvä. Oireita on harvoin ja jos on, ovat melko lieviä.
Olisipa mullakin. Makaan kerässä sohvalla. -ap
Kuukautisten ei kuulu olla niin kivuliaat ettei pysty tekemään lähes mitään silloin. Menkää lääkäriin jos on tosi voimakkaat kivut, saattaa olla endometrioosia.