Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen olo teillä on kuukautisten aikana?

Vierailija
25.04.2017 |

Itsellä on todella kipeä alavatsa, vähän etoo, on kuuma, särkee pää ja väsyttää, ja tuntuu että vessassa saa ravata useammin. Ja kaikki vähän ärsyttää.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino nousee pari kiloa kuukautisten lähestyessä ja laskee siitä parin ekan vuotopäivän aikana. Alavatsaa ja alaselkää sattuu, peräsuoleen sattuu (tai siellä seudulla se kipu tuntuu) ja ekat 3-4 päivää on vesiripuli, saan ravata vessassa pahimmillaan parikymmentä kertaa päivässä, myös yöllä. Jos on noin tiheä ripuli niin niinä päivinä yleensä myös on heikottava olo. Pissahätä on myös ekoina päivinä tosi usein. Siitä oireet vähitellen helpottaa; muut oireet loppuu kokonaan noin viidessä päivässä eli silloin kun runsas vuoto loppuu, mutta kuukautisvuoto jatkuu yhteensä 8-10 päivän ajan. Ja kierron pituus on 24-28vrk. Kuukautiset heikentää mun elämänlaatua tosi paljon ja tekevät jopa työpäivistä melkoisen hankalia noina pahimpina vuotopäivinä. En kumminkaan voi olla 24 päivän välein viittä päivää sairaslomallakaan. Vaikka mahatautisena 20 kertaa/vrk ripuloiden olisin tietysti kotona lepäämässä, niin menkkojen aikaan yritän vaan selvitä työpäivistä ja ravata vessassa asiakkaiden välissä minkä kerkiän.

Voi eiiii :( kuulostaa kamalalta. Sitkeä oot ku pärjäät silti. -ap

Vierailija
22/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa, masentaa, alavatsa/selkä särkee, hikoiluttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas iskee jotain maniantapaista kun kuukautiset alkavat, mitään ei ole koskaan diagnosoitu mutta tunnen itseni erityisen voimakkaaksi, energiseksi, jumalattareksi  ym. Ja seksikin maistuu silloinkin.

Vierailija
24/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Casio1 kirjoitti:

Viikkoa ennen menkkoja pms 2 päivää maailmoja syleilevä, syvällinen ja elämää suurempi, autuas olo, 2 päivää pohjattoman surullinen, 2 päivää suunnattoman vihainen. Pieniä vatsakipuja ja väsymys, johon ei auta nukkuminen yhtään. Kun menkat alkaa, on vatsakipu sietämätön - reseptisärkylääke tupla-annoksena on auttanut viime ajat. Burana ei tehoa ollenkaan ja vatsakipu saa työkyvyttömäksi. Kun pari-kolme ensimmäistä päivää on takanapäin, on uudistunut, keventynyt, raikas ja virkeä olo. On tää ihmiskroppa ihmeellinen...

On kyllä ihmeellinen.. Mä oon tän pvän maannu sohvalla ja ruuanki kokkasin osittain sohvapöydällä että sai oltua kerässä.-ap

Vierailija
25/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettaa, masentaa, alavatsa/selkä särkee, hikoiluttaa.

Tuttua. -ap

Vierailija
26/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas iskee jotain maniantapaista kun kuukautiset alkavat, mitään ei ole koskaan diagnosoitu mutta tunnen itseni erityisen voimakkaaksi, energiseksi, jumalattareksi  ym. Ja seksikin maistuu silloinkin.

Kelpais! -ap

Vierailija
27/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää kestävät järkyttävät kivut mihin ei auta oikein mikään. Parin kilon turvotus, ei ruokahalua, masentaa. Mukavaa tämä naisen elo :)

Vierailija
28/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin kuukautiset alkoi juuri tänään joten loistava kysymys :) alavatsaa särkee, särkee myös lantiolta alas reisiin. vihainen, masentunut, ahdistunut ja surullinen olo, ripuli.

Vierailija
29/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään erityiseltä. Ennen menkkoja on alavatsa turvonnut ja vähän kipuja ja päänsärkyä. Käytän e-pillereitä 63pv putkren, eli mulla on menkat vain viidesti vuodessa

Vierailija
30/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*olen itku- ja ärsytysherkkä ennen menkkoja n.3pv ja niiden aikaan

*turvonnut olo, ruokahalu nousee

*kun menkat alkaa, turvotus poistuu, p**ka lentää

*ekana päivänä tai parina alapääkipuja, joskus tosi pahojakin. Sen jälkeen kun kivut väistyy, panettaa koko ajan.

*keho on notkeampi kuin muuten

Vierailija
31/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari päivää kestävät järkyttävät kivut mihin ei auta oikein mikään. Parin kilon turvotus, ei ruokahalua, masentaa. Mukavaa tämä naisen elo :)

Joo on tää naisena olo mukavaa :) vittu. -ap

Vierailija
32/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minullakin kuukautiset alkoi juuri tänään joten loistava kysymys :) alavatsaa särkee, särkee myös lantiolta alas reisiin. vihainen, masentunut, ahdistunut ja surullinen olo, ripuli.

Kohtalotoveri! -ap

Vierailija
33/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään erityiseltä. Ennen menkkoja on alavatsa turvonnut ja vähän kipuja ja päänsärkyä. Käytän e-pillereitä 63pv putkren, eli mulla on menkat vain viidesti vuodessa

Mun kroppa kestää 42 pilleriä putkeen. Sit alkaa tiputtamaan. Nyt oli pakko pitää 21 jälkeen tauko, ja vituttaa kärsiä. -ap

Vierailija
34/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset alkoivat 13-vuotiaana (matkalla Roomassa, voihan vi**u) hirveillä vatsakivuilla. Sen jälkeen olin säännöllisesti invalidi kerran kuussa päivän verran. Ei ole yhtään ikävä, ihanaa että loppuivat vaihdevuosiin.

Vierailija
35/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsaan koskee aivan järkyttävästi, nälkä on pohjaton ja vituttaa niin, että tekee mieli suorittaa ensimmäisen asteen murha. 

Vierailija
36/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsaan koskee aivan järkyttävästi, nälkä on pohjaton ja vituttaa niin, että tekee mieli suorittaa ensimmäisen asteen murha. 

Huh, sulla on aika rankkaa :D

Mä oon vasta siinä vaiheessa kiertoa, että menkat alkanee perjantaina. Nyt fiilikset surkeat. Masentaa, ahdistaa, kiukuttaa, oksettaa, alavatsaa särkee, alaselkää särkee, itkettää ja naurattaa, vatsa on turvonnut. En tunne mitään mielihyvään viittaavaa, kaikki on suoraan sanoen perseestä. Onneksi helpottaa kun menkat alkaa.

Mites teillä puolisot suhtautuu teidän pms oireisiin? Yhden herran mielipiteen kuulimmekin jo :D

Vierailija
37/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietää ainaki et paikat on tallella kun särkee.. -ap

Vierailija
38/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottunut ja voiton puolella hirveän, hirveän ja hirveän PMS -oireilun jälkeen. Kun vuoto alkaa olen onneni kukkuloilla vaikka ekoina päivinä vähän onkin kipuja niin ei se ole mitään sen helvetillisen edeltävän viikon rinnalla. Särkylääke siihen tepsii.

Vierailija
39/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, sulla on aika rankkaa :D

Mä oon vasta siinä vaiheessa kiertoa, että menkat alkanee perjantaina. Nyt fiilikset surkeat. Masentaa, ahdistaa, kiukuttaa, oksettaa, alavatsaa särkee, alaselkää särkee, itkettää ja naurattaa, vatsa on turvonnut. En tunne mitään mielihyvään viittaavaa, kaikki on suoraan sanoen perseestä. Onneksi helpottaa kun menkat alkaa.

Mites teillä puolisot suhtautuu teidän pms oireisiin? Yhden herran mielipiteen kuulimmekin jo :D

Tuttuja tuntemuksia. No tuossaha tuo kestää :D ei ota itteensä ja ymmärtää ettei seksi kiinnosta. Antaa mun makoilla pienessä kerässä. -ap

Vierailija
40/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa

Ruokahalut nollassa

Vatsa sekaisin

Alaselkä/vatsa 3päivää niin kipeät ettei särkylääkkeet auta, eikä pysty nukkua

Kaikki ärsyttää

Reisiäkin sattuu

Koko v*tun suolisto hirveessä krampissa, mitenkään ei ole hyvä

Kylmä/kuuma ja hikoiluttaa