Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olo teillä on kuukautisten aikana?

Vierailija
25.04.2017 |

Itsellä on todella kipeä alavatsa, vähän etoo, on kuuma, särkee pää ja väsyttää, ja tuntuu että vessassa saa ravata useammin. Ja kaikki vähän ärsyttää.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Just nyt menkat. Olin lähdössä ulkoilemaan, mutta alkoi juilimaan alavatsaa ihan tosissaan. Ei pystyliikkumaan kivuilta.

Masentaa myös menkkojen aikaan, masilma tuntuu tippuvan lähes niskaan.

Vierailija
2/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ekaa päivää keho turpoaa, kylkilyiden alta polviin asti särkee ja kramppaa, oksettaa. Eka on ummetus ja sitten tuleekin uloste nesteenä. Mut toi ku on menny ohi, niin ihan normaali olo ne loput viis päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Just nyt menkat. Olin lähdössä ulkoilemaan, mutta alkoi juilimaan alavatsaa ihan tosissaan. Ei pystyliikkumaan kivuilta.

Masentaa myös menkkojen aikaan, masilma tuntuu tippuvan lähes niskaan.

Joo mikään ei oikeen oo kivaa nyt :/ -ap

Vierailija
4/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari ekaa päivää keho turpoaa, kylkilyiden alta polviin asti särkee ja kramppaa, oksettaa. Eka on ummetus ja sitten tuleekin uloste nesteenä. Mut toi ku on menny ohi, niin ihan normaali olo ne loput viis päivää.

Tuttua :/ Mulla kiertää vatsassa, saa nähdä millo olo helpottaa senki suhteen. -ap

Vierailija
5/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua :/ Mulla kiertää vatsassa, saa nähdä millo olo helpottaa senki suhteen. -ap

Mulla ainakin siinä vaiheessa, kun oon saanut suolen tyhjennettyä. Koita siis paskoa mahdollisimman pian, niin olo helpottaa.

Vierailija
6/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 päivää helvetillisiä alavatsa/alaselkäkipuja, jolloin särkylääkkeitä pitää napsia kellontarkasti. Vähän turvottaa. Siinäpä se.

Vierailija
7/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen olo kuin sillon, kun olen sairaana. Heikottaa, palelee ja järkyttävä väsymys. Tekisi mieli aina itkeä, kun olo on niin huono, ja töihin pitää silti lähteä. Maha, alaselkä ja sisäreidet ovat myös kipeät.

Vierailija
8/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpoan ennen menkkoja, mut kun ne alkaa, niin tulee ihanan kevyt olo. Olen siitä onnekas, että kivut jäi synnytyksiin. Joskus voi jotain tuntemuksia olla ja päätä yleensä särkee edes yhtenä päivänä koko jakson aikana, milloin enemmän milloin vähemmän. Sen sijaan, ovulaatiokivut (??) tai mitkä lie, puolivälissä kiertoa ovat ilmaantuneet. Onko muilla sellaista? Ei mitenkään sietämättömiä, mutta kuitenkin tuntuvia.

Vierailija
9/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin siinä vaiheessa, kun oon saanut suolen tyhjennettyä. Koita siis paskoa mahdollisimman pian, niin olo helpottaa.

Eiköhä se pian tuu, ko olo on sen verran täysiki ettei tee miel syödä enempää. Syön silti. Ehkä sit saa juosta vessaan. -ap

Vierailija
10/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipua ja verta. Jokapuolella ja kokoajan. Siinäpä se.

Tosin kaksi viikoa kestäneet PMS oireet loppuvat ensimmäiseen vuotopäivään. Rintojen turvotus ja särky sekä itsemurha-ajatukset.

Kuukautisten aikaan olen mieleltäni taas oma itseni.

Vierailija
11/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5 päivää helvetillisiä alavatsa/alaselkäkipuja, jolloin särkylääkkeitä pitää napsia kellontarkasti. Vähän turvottaa. Siinäpä se.

Mä oon sinnitelly ilman särkylääkkeitä. Jospa huomenna ois parempi olo. -ap

Vierailija
12/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samanlainen olo kuin sillon, kun olen sairaana. Heikottaa, palelee ja järkyttävä väsymys. Tekisi mieli aina itkeä, kun olo on niin huono, ja töihin pitää silti lähteä. Maha, alaselkä ja sisäreidet ovat myös kipeät.

Voi sua :( mä en (nyt voi sanoa onneksi) ole töissä, niin saa vaan huilata. Tai no ei tässä olossa oikeen voi rentoutua. -ap

Vierailija
13/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipua ja verta. Jokapuolella ja kokoajan. Siinäpä se.

Tosin kaksi viikoa kestäneet PMS oireet loppuvat ensimmäiseen vuotopäivään. Rintojen turvotus ja särky sekä itsemurha-ajatukset.

Kuukautisten aikaan olen mieleltäni taas oma itseni.

Hei, mullakin on mieliala paljon parempi just kuukautisten aikana! Heti kun ne alkaa, huomaan mielialankin paremmaksi kuin ennen niitä. Mistähän tämä johtuu?

8

Vierailija
14/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan hyvä mut ärsyttää ku nainen valittaa eikä saa ees pesää :(

Vierailija
15/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee itsellä ainakaan seksiä mieli tässä olossa :D -ap

Vierailija
16/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D törkimys!!

Vierailija
17/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ekaa päivää selkä ja alavatsa kipeät, vatsakipu saa vatsan kuralle, mutta se helpottaa kun särkylääke vaikuttaa. Panettaa. Ja loput viis päivää muistan menkat vain vessakäynneillä.

Vierailija
18/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousee pari kiloa kuukautisten lähestyessä ja laskee siitä parin ekan vuotopäivän aikana. Alavatsaa ja alaselkää sattuu, peräsuoleen sattuu (tai siellä seudulla se kipu tuntuu) ja ekat 3-4 päivää on vesiripuli, saan ravata vessassa pahimmillaan parikymmentä kertaa päivässä, myös yöllä. Jos on noin tiheä ripuli niin niinä päivinä yleensä myös on heikottava olo. Pissahätä on myös ekoina päivinä tosi usein. Siitä oireet vähitellen helpottaa; muut oireet loppuu kokonaan noin viidessä päivässä eli silloin kun runsas vuoto loppuu, mutta kuukautisvuoto jatkuu yhteensä 8-10 päivän ajan. Ja kierron pituus on 24-28vrk. Kuukautiset heikentää mun elämänlaatua tosi paljon ja tekevät jopa työpäivistä melkoisen hankalia noina pahimpina vuotopäivinä. En kumminkaan voi olla 24 päivän välein viittä päivää sairaslomallakaan. Vaikka mahatautisena 20 kertaa/vrk ripuloiden olisin tietysti kotona lepäämässä, niin menkkojen aikaan yritän vaan selvitä työpäivistä ja ravata vessassa asiakkaiden välissä minkä kerkiän.

Vierailija
19/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoa ennen menkkoja pms 2 päivää maailmoja syleilevä, syvällinen ja elämää suurempi, autuas olo, 2 päivää pohjattoman surullinen, 2 päivää suunnattoman vihainen. Pieniä vatsakipuja ja väsymys, johon ei auta nukkuminen yhtään. Kun menkat alkaa, on vatsakipu sietämätön - reseptisärkylääke tupla-annoksena on auttanut viime ajat. Burana ei tehoa ollenkaan ja vatsakipu saa työkyvyttömäksi. Kun pari-kolme ensimmäistä päivää on takanapäin, on uudistunut, keventynyt, raikas ja virkeä olo. On tää ihmiskroppa ihmeellinen...

Vierailija
20/71 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari ekaa päivää selkä ja alavatsa kipeät, vatsakipu saa vatsan kuralle, mutta se helpottaa kun särkylääke vaikuttaa. Panettaa. Ja loput viis päivää muistan menkat vain vessakäynneillä.

Okei. Jospa mullaki ois huomenna parempi olo. Pääsis liikkumaanki.-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi