Oudot ja pelottavat oireet. Onko tämä syöpää vai kenties jotain pahempaa???
Alapäästäni on tullut muutamina päivinä (ensimmäisen kerran tämän kuun alussa, sitten puolessa välissä ja lisäksi nyt kahtena päivänä peräkkäin) kirkkanpunaisia verisiä tippoja/valkovuodon mukana kuivunutta ruskeaa verta. Vatsaani on sattunut joka päivä, minulla on ummetusta sekä jatkuvasti menkkamainen olo vaikka menkkojen ei edes pitäisi alkaa lähiaikoina.
Jos edes nousen ylös sängyltä, minua alkaa heti huimata ja pyörryttää. Nukun kellon ympäri. Välillä minulla ei ole ollenkaan nälkä, välillä saatan vetää pari suklaalevyä päivässä. Jatkuva ällötys kuitenkin on päällä jatkuvasti. Lisäksi hengästyn todella nopeasti, en pysty edes juoksemaan muutamaa metriä ilman, että tekee mieli kaatua huohottaen maahan.
Näiden lisäksi minulla on myös henkisiä oireita, joita on menkkojenkin aikana. Esim. alkaa itkettää tosi helposti ja puhun jatkuvasti tiuskimalla. Mutta niitä menkkoja ei ole eikä edes kuuluisi olla vielä.
Pelottaa, että minulla on joku kohdunkaulansyöpä tai vatsasyöpä tai aivokasvain tms... Olen vainoharhainen joo, mutta nämä oireet pelottavat minua.
Kommentit (27)
Tuollainen väsymys voi johtua melkein mistä vain. Anemiasta. Masennuksesta. Ahdistuksesta. Kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Tihkutteluvuoto voi johtua myös monesta, vaikkapa juuri tulehduksesta.
Mutta mitään selvyyttä et saa ilman tutkimuksia.
Eniten veikkaan mielenterveydellisiä syitä. Olet ahdistunut, nukut liikaa ja niskasi ovat totaalisen jumissa ainaisesta makaamisesta, ei ihme että huimaa kun vihdoin nouset ylös. Kokeilepa nyt ihan ekana nousta pystyyn enemmän ja varovasti liikuskella ja jumpata.
Kohdinkaulan syöpä ei yhtäkkiä vedä vuoteenomaksi. Voit suurella todennäköisyydellä sulkea sen peloistasi. Ensinnäkään se ei kehity kuukaudessa ja toiseksikin se olisi ekana ilmennyt tihkutteluvuotona YHDYNNÄN yhteydessä, ei muuten vain.
Et suinkaan ole sörkkinyt alapäätäsi omin toimin, tehnyt "alatutkimusta" löytääksesi jotakin stressattavaa....? Sorry, että kysyn tätä, mutta pahasti luulosairaat ja neuroottiset ihmiset kehittävät itselleen tyhjästä oireita ja saattavat jopa vahingoittaa itseään saadakseen jotakin huolenaihetta.
Aivokasvain ehdottomasti aiheuttaa juurikin ummetusta ja veristä tihkutteluvuotoa emättimestä....
Pua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikko olla raskaana?
Raskaus olisi muuten yksi mahdollisuus, mutta tein testin ja se oli negatiivinen. Viimeisimmät yhdynnät 21.3., 22.3. ja 3.4.
Sinä teit raskaustestin 8.4.
Jos tulit raskaaksi 3.4., se ei vielä näy testissä 8.4.
Tee testi uudelleen.
Itselläni on molemmissa raskauksissa testi näyttänyt negaa vielä viikko senkin jälkeen, kun kuukautiset ovat jääneet tulematta. Kaikilla ei raskaushormonia erity kovinkaan nopeasti. Ja sitä paitsi, et voi tietää ovulaatiota varmuudella, se heittelee säännöllisen kuukautiskierronkin omaavilla. Ja toisaalta kuukautiset saattavat tulla liki normaalisti raskaaksi tulon jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen väsymys voi johtua melkein mistä vain. Anemiasta. Masennuksesta. Ahdistuksesta. Kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Tihkutteluvuoto voi johtua myös monesta, vaikkapa juuri tulehduksesta.
Mutta mitään selvyyttä et saa ilman tutkimuksia.
Eniten veikkaan mielenterveydellisiä syitä. Olet ahdistunut, nukut liikaa ja niskasi ovat totaalisen jumissa ainaisesta makaamisesta, ei ihme että huimaa kun vihdoin nouset ylös. Kokeilepa nyt ihan ekana nousta pystyyn enemmän ja varovasti liikuskella ja jumpata.
Kohdinkaulan syöpä ei yhtäkkiä vedä vuoteenomaksi. Voit suurella todennäköisyydellä sulkea sen peloistasi. Ensinnäkään se ei kehity kuukaudessa ja toiseksikin se olisi ekana ilmennyt tihkutteluvuotona YHDYNNÄN yhteydessä, ei muuten vain.
Et suinkaan ole sörkkinyt alapäätäsi omin toimin, tehnyt "alatutkimusta" löytääksesi jotakin stressattavaa....? Sorry, että kysyn tätä, mutta pahasti luulosairaat ja neuroottiset ihmiset kehittävät itselleen tyhjästä oireita ja saattavat jopa vahingoittaa itseään saadakseen jotakin huolenaihetta.
Voi hyvän tähden, 'eniten veikkaan mielenterveydellisiä syitä'! Nyt jos koskaan kirjoitan: Analyyttinen trilogia, Norberto Keppe, Se mikä ärsyttää sinua toisessa kertoo sinusta itsestäsi. Älä psykologisoi toisen fyysisiä oireita.
Endoa on jo ehdotettu ja siltä se minustakin kuulostaa. Lääkärissä selviää, varasithan ajan?
Anemia.