Vaikuttaako eintaliivittömyys rintoihin?
Olen siis 17 ja käytän liivejä aika harvoin nykyään, haluaisin vaan tietää vaikuttaako se negatiivisella vai positiivisella tavalla rintoihin? :D
Kommentit (32)
Joku ranskalaistutkimus on aiheesta, että rintaliivien heivaaminen saa nännit nousemaan 7 mm vuodessa. Alle 45-vuotiailla naisilla. Rinta siis kiinteytyy, kun joutuu itse kannattelemaan itseään. Sidekudokset vahvistuu.
Geenit vaikuttaa tietysti paljon ja sitten urheilu. Yksi asia mitä naiset eivät usein tunnu tajuavan että rintalihakset vaikuttaa ihan helvetisti rintojen ulkonäköön: kookas rintalihas on vähän sama asia kuin rintalihaksen alle laitettava implantti, rinta on heti paljon terhakkaampi.
Itse olen kohta 40 v nainen ja laiska käyttämään liivejä. Minulla on yleensä se ongelma että paitojen muotolaskokset ovat yleensä liian alhaalla: nännini ovat korkeammalla kuin se muotolaskoksen kohta missä rinnan korkeimman kohdan pitäisi olla. Toisin sanoen rintani ovat merkittävästi kiinteämmät kuin tässä kokoluokassa "odotetaan". Kuppikokoni olisi varmaan B-C jos liivejä käyttäisin, en tiedä kun pidän vain urheiluliivejä treenatessa. Olen lapseton, sekin tietysti vaikuttaa rintoihin.
Niin juu, ja en ole koskaan ymmärtänyt miksi nännien nöpötys pitäisi peittää. Näkyyhän se silloinkin jos on vaikka urheiluliivit päällä kun niissä ei ole toppauksia. Jos nännini häiritsevät jotakuta, hän on hyvä ja katsoo muualle. Tietenkään en pidä mitään läpinäkyviä tai superkireitä paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Kohta kymmenen vuotta ollut ilman liivejä. Vain urheillessa käytän, muuten ei tarvitse, rinnat kun eivät kovin suuret ole. Joskus tilanteen vaatiessa saatan laittaa rintsikat kohteliaisuussyistä. Nännit nöpöttää jos on nöpöttääkseen, en jaksa siitä huolestua. Jos jotakuta häiritsee niin on kyllä ihan oma ongelmansa, koska aika tarkkaan pitää jo tuijottaa huomatakseen moisen, kun en missään silkkiyöpaidassa julkisesti liiku. En ole huomannut mitään kummempaa muutosta rintojen muodossa.
Siinäpä avainsanat. Jos yhtään on rinnoissa kokoa, niin suosittelen liivejä.
Vierailija kirjoitti:
Joku ranskalaistutkimus on aiheesta, että rintaliivien heivaaminen saa nännit nousemaan 7 mm vuodessa. Alle 45-vuotiailla naisilla. Rinta siis kiinteytyy, kun joutuu itse kannattelemaan itseään. Sidekudokset vahvistuu.
Geenit vaikuttaa tietysti paljon ja sitten urheilu. Yksi asia mitä naiset eivät usein tunnu tajuavan että rintalihakset vaikuttaa ihan helvetisti rintojen ulkonäköön: kookas rintalihas on vähän sama asia kuin rintalihaksen alle laitettava implantti, rinta on heti paljon terhakkaampi.
Itse olen kohta 40 v nainen ja laiska käyttämään liivejä. Minulla on yleensä se ongelma että paitojen muotolaskokset ovat yleensä liian alhaalla: nännini ovat korkeammalla kuin se muotolaskoksen kohta missä rinnan korkeimman kohdan pitäisi olla. Toisin sanoen rintani ovat merkittävästi kiinteämmät kuin tässä kokoluokassa "odotetaan". Kuppikokoni olisi varmaan B-C jos liivejä käyttäisin, en tiedä kun pidän vain urheiluliivejä treenatessa. Olen lapseton, sekin tietysti vaikuttaa rintoihin.
Niin juu, ja en ole koskaan ymmärtänyt miksi nännien nöpötys pitäisi peittää. Näkyyhän se silloinkin jos on vaikka urheiluliivit päällä kun niissä ei ole toppauksia. Jos nännini häiritsevät jotakuta, hän on hyvä ja katsoo muualle. Tietenkään en pidä mitään läpinäkyviä tai superkireitä paitoja.
Juu, ei tarvii peittää nöpötystä, jos on sinut itse sen asian kanssa. Mutta joitain naisia tuntuu itseään häiritsevän jos näkyy. Miehenä pidät nöpötyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö paksua paitaa vai miten estät ns. nöpötyksen näkymisen kun olet julkisilla paikoilla?
Hei, tämä oli asiallinen kysymys.
Mutta eihän miehetkään estä nännien nöpötystä. Itse en jaksa kehittää draamaa nännin muodon näkymisestä paidan läpi.
Vierailija kirjoitti:
No aika kovasti saa bodata, että rintalihas merkittävästi vaikuttaisi rinnan muotoon. Lähinnä pienirintaiset voivat rintalihastreenistä hyötyä, suurta rintaa, varsinkaan jo venynyttä sellaista ei rintalihas jaksa kannatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö paksua paitaa vai miten estät ns. nöpötyksen näkymisen kun olet julkisilla paikoilla?
Mutta eihän miehetkään estä nännien nöpötystä. Itse en jaksa kehittää draamaa nännin muodon näkymisestä paidan läpi.
Ei tarvitsekkaan kehittää draamaa. Se on ok, jos se ei itseä häiritse.
Voiskohan tuo olla kudostyypistä kiinni, että mitä rinnat tykkää liivittömyydestä/liivillisyydestä? Joillain tuntuu olevan hyviä kokemuksia liivittömyydestä, mulla taas huonoja. Rintojen koolla tietenkin varmaan myös merkitystä. En jaksa uskoa että kovin suuret rinnat pysyy hyvinä ilman tukevia liivejä.
Rintaliivit ovat markkinamiesten keksintö. Ilman liivejä olo on paljon rennonpi ja vapaampi.
He, joilla on suuret, pärjäävät myöskin ilman liivejä. Napakka toppi tai muu keino on parempi, kuin puristavat monesti keinokuiduista valmistetut ns. rintsikat.
Iän myötä kaikilla tapahtuu muutoksia, mutta liiveillä et saa muuta kuin kiristävän olon kehossasi.
Liivittömyys kunniaan ja normi peittävä pukeutuminen riittäköön. Kotona voi vähän keventää, jos niin haluaa.
En suostu pukeutumaan miehiä varten.
Vaikuttaa. Olen yli 60-vuotias ja pari tuttuani päätti olla käyttämättä liivejä, nyt on rinnat kun nahkarukkaset. Itse olen käyttänyt sopivia urheiluliivejä ja näyttää kuin olisin 20-vuotias. Ainoa hyvä osa kehostani. Onneksi äitini neuvoi nuorena käyttämään.
Olen 45. Nuorena synnyttänyt kaksi lasta ja imettänyt viisi vuotta putkeen. Rintaliivejä olen käyttänyt lähinnä imetyksen alkuvaiheessa tukemaan maidosta raskaita rintoja, urheiluharrastuksessa estämään hölskymisen sekä joidenkin paitojen kanssa, jotta kangas laskeutuu paremmin. Olen normaalipainoinen ja sopusuhtainen. Vaatekoko M, kuppikoko vaihdellut välillä B ja C (en tiedä tarkemmin, kun käytän lähinnä ohuita urheiluliivejä).
Rintani ovat hiljalleen alkaneet roikkua, mutta niin roikkuisivat, vaikka olisin liivejä käyttänyt ympäri vuorokauden. Hyvässä ryhdissä rinnatkin ovat ihan ryhdikkäänä, mutta tiettyjen vaatteiden kanssa liivit auttavat pitämään paketin kasassa.
Tee tästä päätelmäsi.
Käytän rintaliivejä vain kun poistun kotoa. Koiran kanssa lenkilläkään en käytä liivejä vaan ihan Cubus:ta ostettua kireää toppia.
Rintani ovat jotain C kuppikokoa tai enemmän. Niissä on aika paljon kiinteää kudosta, joten vieläkään ne eivät roiku vaikka olen jo 52v. Tuon kudoksen vuoksi rintojani on jouduttu pienentämään, koska sitä ei voi laihduttaa pois. Molemmista rinnoista on poistettu lähes maitopurkillisen verran tavaraa
Rintaliivit aiheuttavat minulle pahoja olkapää ja niska- hartia kipuja. Lisäksi vihaan sitä, kun aina painavat jostain ja tuntuvat ikävältä päällä