Väittämä: Masentuneet eivät tykkää kesästä
he ahdistuu kun pitäs vähentää vaatteita. Valo ja lämpö lisääntyy ja linnut laulaa, mutta mieli ei piristy.
Kommentit (23)
Väittämälläsi ei ole pohjaa. Heippa.
Pitää paikkaansa ainakin mun kohdalla. Johtunee siitä, että en kestä sitä sairaanloista vanlon määrää ja pitkää päivää. Ei vain ole mehuja sellaiseen.
Väittämä: masentuneet eivät ole yhtenäinen ryhmä
Ihme kliseitä. Jotkut eivät tykkää, toiset tykkää, täysin masennuksesta riippumatta.
Ps. Huono kehollinen itsetuntemus ei ole mikäön diagnoosikriteeri. Mä tiedän olevani kropaltani todella kaunis, mutta ei se mun mieltä piristä.
Ainoa asia mistä en tykkää kesässä on se, kun näen niin paljon pareja kävelevän käsikädessä :( Paljon enemmän niitä tuntuu näkyvän kesällä kun talvella. Se masentaa mieltä entisestään. T. Yksinäinen masentunut
Olen masentunut (vuosia) ja kesä on kyllä parhain vuodenaika.
Sorry, siis itsetunto, ei itsetuntemus.
Kyllä se kesä masentuneenakin oli paras vuodenaika. Runsas valo edes vähän helpotti.
Pitää paikkansa ainakin mun kohdalla, kesä on ehkä kauhein aika vuodesta. Talvella on hyvä syy maata peiton alla kun tulee lunta ja on kylmä, mutta kesällä tuntee syyllisyyttä siitä, koska pitäisi olla ulkona tekemässä kaikkea mukavaa.
Tilastollisesti eniten itsemurhia tehdään keväällä, muistaakseni huhtikuussa. Valonmäärän nopea lisääntyminen ja ihmisen hormonitoiminnan muuttuminen voivat olla osalle masentuneista todella vaikeaa aikaa.
Tottahan se on, että itsemurhia tehdään eniten keväällä, kun mieli ei ole sopusoinnussa ulkomaailman kanssa. Mäkin olen masentuneena joskus inhonnut kesää, mutta taas toisaalta luonto on antanut myös voimaa. Ihmiset nyt vaan tykkävät eri asioista ja sama koskee masentuneitakin.
Keväisin tehdään ainakin itsemurhia eniten.
Mutta kevät ei tietysti ole kesä. Keväällä varmaan korostuu se valo ja kaiken "kukkiminen" , lapset ilmaantuvat pihamaille, reippaat ihmiset virittelevät pyöriään, grillijuhlien naurunremakka ja tuoksut tulevat nenään jne.
Jos pääsee kevään yli, selviää kesästäkin.
L
Minä en ole aikaisemmin nähnyt niin montaa kesästä kärsivää kuin täällä nykyisellä työpaikallani.
Moni täällä sanoo että talvi on ihanaa, syksykin mukavaa mutta kevät ja kesä nou nou. Minä ihmettelen kun itse nautin kun aurinko lämmittää, linnut laulaa ja on jotain +25. Eikä tarvitse kietoutua paksuun takkiin ja saappaisiin.
Ihmettelen kyllä, yhteistä näillä henkilöillä on kyllä se että ovat hyvin stressaantuneita
ja eivät tunnu viihtyvän muutenkaan työpaikalla, aika paljon saikkuillaan. :(
En sanoisi että ovat masentuneita, mutta jotain muuta on..
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti eniten itsemurhia tehdään keväällä, muistaakseni huhtikuussa. Valonmäärän nopea lisääntyminen ja ihmisen hormonitoiminnan muuttuminen voivat olla osalle masentuneista todella vaikeaa aikaa.
Tässä oli se oikea totuus asiasta. Kyse on ihan fysiologista asioista, jotka tapahtuvat aivoissa. Valon määrä vaikuttaa hormoneihin ja aivojen välittäjäaineisiin. Ei sillä ole mitään tekemistä vähien vaatteiden kanssa.
Mä en tykkää kesästä, koska on liian kuuma (ei pysty olemaan ulkona yhtä paljon/pitkiä aikoja, mikä tekisi kuitenkin hyvää) ja yöt ovat valoisia (ei pysty nukkumaan kunnolla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli se oikea totuus asiasta. Kyse on ihan fysiologista asioista, jotka tapahtuvat aivoissa. Valon määrä vaikuttaa hormoneihin ja aivojen välittäjäaineisiin. Ei sillä ole mitään tekemistä vähien vaatteiden kanssa.
Ei tietenkään oo vaatteiden kanssa tekemistä, siis mikään vaatetuksen vähentämisestä johtuva seuraus se ei ole :D)) Kukaan ei niin ole väittänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää kesästä, koska on liian kuuma (ei pysty olemaan ulkona yhtä paljon/pitkiä aikoja, mikä tekisi kuitenkin hyvää) ja yöt ovat valoisia (ei pysty nukkumaan kunnolla).
Minä en muista että täällä etelässä olisi viime kesänäkään ollut yhtään kunnon hellepäivää.
Mutta moni pulskempi ihminen kärsii kyllä kun vähänkään lämpötila nousee.
Olet oikeilla jäljillä, että päivien ollessa lyhyitä ei tule painetta olla aktiivinen, niin kuin keväällä ja kesällä, paine lisää ahdistusta ja masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en muista että täällä etelässä olisi viime kesänäkään ollut yhtään kunnon hellepäivää.
Mutta moni pulskempi ihminen kärsii kyllä kun vähänkään lämpötila nousee.
Sieltä se vauvapalstan vakio "läski kommentoimassa" -vastaus tuli. Kuinka originaalia...
No mönkään menee. Mulle se on ainoa vuodenaika, joka on edes likipitäen siedettävä.