Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten haetaan töitä? Sattumanvaraisesti vai miten?

Vierailija
25.04.2017 |

Olen ensimmäistä kertaa elämässä tilanteessa missä minun pitäisi oikeasti hakea töitä. Ennen opiskeluja pääsin tyyliin ensimmäisellä hakemuksella hanttihommiin. Opintojen aikana parista paikkaa kysymällä toiseen hanttihommaan ja sen jälkeen taas vain kysymällä tutkimusryhmiin kesiksi. Tutkinto on yleispätevä, eikä valmista mihinkään tiettyyn ammattiin.

Tutkijan hommia en halua tehdä ammatikseni (ala ei kiinnosta riittävästi) ja he ottavat mieluummin noita opiskelijoita. Työpaikkailmoituksissa taas haetaan monesti näköjään jotain tiettyä osaamista. En minä osaa oikeastaan paljonkaan mitään.

Nytkö sitten täytyisi vaan alkaa lähettelemään avoimia hakemuksia ympäriinsä eri firmoihin, tarjoten itseäni sinne sillä perusteella että olen lukenut muutaman kirjan ja luentoprujuja alasta X? Itse työn suhteen en ole turhan tarkka, mutta hullun vaikealta ja työläältä tuntuu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tottakai, sattumanvaraisesti niitä töitä juuri haetaan, kannattaa hakea ylilääkäriksi, niitä tarvitaan ja palkka on hyvä, varmasti saat kattavalla koulutuksellasi paikan!

Vierailija
2/9 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus on Suomessa karannut aivan käsittämättömiin sfääreihin tänä päivänä. Tällä kansakunnalla ei ole kovin ruusuinen tulevaisuus, toivottavasti en ole pitkäikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan itsestä kiinni miten ja mitä paikkoja haet. Itse olen hakenut vain paikkoja jotka kuulostaa en sattumanvaraisesti kaikkia joihin on pätevyys.

Vierailija
4/9 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson mollista kaikki hommat mihin mulla olisi pätevyys ja haen

Vierailija
5/9 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen vain kiinnostaviin ja panostan hakemuksiin.

Vierailija
6/9 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta että jos opinnot eivät valmista mihinkään tiettyyn tehtävään, niin sen oman osaamisen hahmottaminen voi olla hankalaa. Lääkäri tai putkimies tai koodari tai lujuuslaskija tietää aika tarkalleen minkälaista työtä tulee tekemään ja sen mitä osaa, kaikissa yliopistotutkinnoissa näin ei ole. En minäkään osaa tarkalleen sanoa mitä osaamista työelämässä tietyillä aloilla vaaditaan, vaikka opiskelen tekniikkaa yliopistossa.

Vierailija
7/9 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita ilmoitus tori.fi

Vierailija
8/9 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa miettiä, mitä sinulla on annettavaa yritykselle x, jota lähestyt. Tätä perustelet hakemuksessasi. Jollei töitä ala tippua, niin laajennat hanttialoille.

Vierailija
9/9 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle saattaisi tehdä hyvää osallistua työkkärin tarjoamiin työttömien kursseihin. Saattaisit jopa oppia jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi