Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entiseksi muuttunut ystävä kutsuu lapsensa yo-juhliin?

Vierailija
25.04.2017 |

Hyvä ystävä vain lakkasi ikinä soittamasta minulle koska " ei halunnut häiritä". En ymmärrä että mistä se häiritseminen edes tuli. Itse soittelin aikani ja sitten ajattelin että ehkäpä hän joskus soittaa kun ehtii/viitsii. Ei soittanut.
Nyt on mennyt vuosia ja hänen ainoa lapsensa kirjoittaa yo:kai.
Nyt sitten tulee kutsua.
En oikein osaa suhtautua ilolla enkö innostuksella.
Minusta tuntuu että nyt minua voidaan kutsua paikalle kun on jotain esitettävää ja näytettävää. Kaveri on sitä tyyppiä joka uusii keittiön ja hioo parketit tämmöisen juhlan takia.
Pitäisi varmaan osata ajatella että hän on ylpeä lapsestaan ja haluaa sitä juhlia. Minä en vaan saa juhlatunnelmaa päälle.
Enkä taida sinne mennä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on lopettanut yhteydenpidon moniin muihinkin ja nyt sitten yhtäkkiä pitäisi jostain saada juhliin vieraita. Ei kaikilla ole suurta sukuakaan. Outo tapa yrittää lähentyä uudelleen, luulisi, että ensin yrittäisi lähestyä muuten ja sitten mahdollisesti kutsuisi juhliin. Siksi epäilen, että on pulaa vieraista.

Vierailija
42/49 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi aikaisin on kutsu tullut kun juhlat on kesäkuussa....

Oikohan tää juttu nyt ihan totta? Hmmm..

Kannattaahan ne kutsut lähettää ajoissa, kun joillekin saattaa tulla kymmeniä kutsuja ja kaikkiin juhliin ei ehdi...

Siis kymmeniä kutsuja yo-juhliin? Mitä???Kuinka laajat verkostot ihmisillä on. Meillä on omasta mielestämme sopivasti ihmisiä ympärillä ja tänä vuonna on poikkeuksellinen suma kun on 3-4 juhlat.

Meillä (ja tuttavapiirissä) on jo omilta lakkiaisvuosilta tapa, että varsinaiset kutsut(eli soitto/txt tms) vasta tulosten jälkeen eli muutama viikko ennen juhlia. Vaikka olisi L paperit tulossa.

Lisäksi yo-juhlat on aika monilla sellaiset, että niissä piipahdetaan ja käydään kohottaa lasi juhlakalun ja perheen kanssa ja ja jatketaan matkaa. Toki siis kahvit ja kakut, mutta ajatus hieman sellainen cocktail-tilaisuus.

Läheisissä ja tuttavia tosin paljon yliopistoväkeä ja opettajia, joten varmaan monia muitakin tapoja löytyy. Kaikki tavat yhtä hyvä.

Pääasia, että nuoren vuoksi juhlapukeudutaan ja kohotetaan malja.

Unohditko jotain? Sen, että jokainen nopeasti piipahtava vieras tuo kalliin lahjan tai lahjakortin. Tulee aloituksesta mieleen, että  kutsutaan juhliin mahdollisimman paljon ihmisiä, jotta saataisiin paljon lahjoja ja mahdollisimman monia ihmisiä ihastelemaan kuinka monta L:ää on kirjoitettu. Haiskahtaa pahalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi, vaikka olisi juhlat naapurissa. Mullakin on muutamia tällaisia ystäviä, kun olen ollut soittamatta/ottamatta yhteyttä, niin eipä sieltä toisestakaan ole mitään kuulunut. Silloin on kelvannut, kun on tarvinnut olla Leelian lepotuolena, mutta kun olisin itse kaivannut kuuntelijaa, niin eipä ole kiireiltään ehtinyt kuunnella. Joten jättäisin ne kinkerit väliin. Sitä ystävyyttä lämmitellään uudelleen ihan muilla tavoilla.

Vierailija
44/49 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi aikaisin on kutsu tullut kun juhlat on kesäkuussa....

Oikohan tää juttu nyt ihan totta? Hmmm..

Kannattaahan ne kutsut lähettää ajoissa, kun joillekin saattaa tulla kymmeniä kutsuja ja kaikkiin juhliin ei ehdi...

Siis kymmeniä kutsuja yo-juhliin? Mitä???Kuinka laajat verkostot ihmisillä on. Meillä on omasta mielestämme sopivasti ihmisiä ympärillä ja tänä vuonna on poikkeuksellinen suma kun on 3-4 juhlat.

Meillä (ja tuttavapiirissä) on jo omilta lakkiaisvuosilta tapa, että varsinaiset kutsut(eli soitto/txt tms) vasta tulosten jälkeen eli muutama viikko ennen juhlia. Vaikka olisi L paperit tulossa.

Lisäksi yo-juhlat on aika monilla sellaiset, että niissä piipahdetaan ja käydään kohottaa lasi juhlakalun ja perheen kanssa ja ja jatketaan matkaa. Toki siis kahvit ja kakut, mutta ajatus hieman sellainen cocktail-tilaisuus.

Läheisissä ja tuttavia tosin paljon yliopistoväkeä ja opettajia, joten varmaan monia muitakin tapoja löytyy. Kaikki tavat yhtä hyvä.

Pääasia, että nuoren vuoksi juhlapukeudutaan ja kohotetaan malja.

Unohditko jotain? Sen, että jokainen nopeasti piipahtava vieras tuo kalliin lahjan tai lahjakortin. Tulee aloituksesta mieleen, että  kutsutaan juhliin mahdollisimman paljon ihmisiä, jotta saataisiin paljon lahjoja ja mahdollisimman monia ihmisiä ihastelemaan kuinka monta L:ää on kirjoitettu. Haiskahtaa pahalle.

Saahan niitä onnistumisia ihastella. Minusta se haiskahtaa terveellä ylpeydeltä. Ja ainakin meillä naapurit yms kutsutaan nimenomaan ilman lahjavelvoitetta. Joku tuo ruusun, joku ei sitäkään ja on silti tervetullut. Joku taas voi tuoda kuoharin tai hauskan runon.

Nuoret itse tietty laskee lahjarahoja, mutta en kyllä ole kuullut yhdestäkään vanhemmasta joka näin taktikoisi.

Jos rahasta olisi kyse, niin helpointa olisi jättää juhlat välistä ja antaa rahat suoraan nuorelle.

Enkä ihan oikeasti voi uskoa, että joku kutsuisi jonkun ei-toivotun ihmisen lapsensa yo-juhliin viiden kympin tähden.

Eli ainakin minä uskon,että ap on saanut kutsun ihan muista syistä.

Vierailija
45/49 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät tulee vaikka ulkona sataa lunta kun alkaa yo-juhlataisto.

Tulee kuin muuttolinnut.

Vierailija
46/49 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu kiusalliselta hoitaa ensitapaaminen vuosien tauon jälkeen yo juhlissa, niin miksi et ehdottaisi kahvittelua ennen juhlia ja sanoisi vaikka sitä ennen että teillä on toiset juhlat joihin pitäisi mennä.

Sitten katsoisit miten kemiat pelaa ja tekisit päätöksen sitten...

Meitä on kovin moneen junaan. Mulla on jääny matkanvarrelta monta hienoa ihmistä, koska mulla on ollut sairaus, josta en ole halunnut kerto, enkä näyttäytyä sen kanssa. Sitten olen huomannut kuinka kiireistä heidän elämä on facebookin kautta, joten en ole häirinnyt. Olen kaukaa ollut iloinen heidän puolestaan.

Uskon siihen, että aito ystävyys joustaa eroaikoja. Meillä on monenlaista meneillään elämässä ja jos kukaan osapuoli ei ole pahansuopa, tuskin tarvitsee kyräillä eroaikoja...

Tosin ensitapaamista en hoitaisi missään juhlissa, vaan jotenkin muuten.

Vierailija
47/49 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito ystävyys tietenkin kestää pitkätkin tauot, mutta ap:n kirjoituksesta ei tule sellainen tunne että kyseessä olisi aito ystävyys. Ap mainitsi itsekin että tulee sellainen tunne että halutaan pröystäillä isolla määrällä vierailla tms. Kannattaa kuunnella omaa tunnettaan, ja toimia sen mukaan. Ei aikuisia ihmisiä tarvitse mielistellä.

Vierailija
48/49 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ap:n kaltainen ystävä. Muistuttaa olemassaolostaan kun on lapsen synttärit, yo-juhlat jne.

Vierailija
49/49 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on ap:n kaltainen ystävä. Muistuttaa olemassaolostaan kun on lapsen synttärit, yo-juhlat jne.

Sinä ajattelet häntä, vai hän vihjailee että hänet pitäisi kutsua? Mitä tarkoittaa "muistuttaa olemassaolostaan"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän