Olipas tanaan kiva bussimatka. Ma en tajua, miten jotkut voi olla niin taukkeja etteivat voi antaa paikkaa vanhuksille ja raskaana oleville!
Olin tänään muksun kanssa liikenteessä ilman rattaita ja olen raskaana rv 40. Bussi oli tapansa mukaan tupaten täynnä ja joudui lapseni (2v7kk) kanssa seisomaan koko matkan ajan (25 minuuttia). Seisomaan joutui myöskin pari vanhusta. Busissa oli lähinnä teinejä, jotka olivat päässeet koulusta kotiin ja muutama aikuinenkin. Arvatkaa oliko kiva seisoa ison vatsani kanssa ja kuunnella lapsen narinaa, kun hän ei jaksa seisoa. Itse kysyin parilta henkilöltä, että voisivatko he antaa paikkansa, mutta sain vaan pahan mulkaisun vastaukseksi. Ei auttanut edes " kovaääninen voivottelu" yhden vanhuksen kanssa, tuo vanhus nimittäin kävi sanomassa noille tyypeille, joilta kysyin paikkaa, että antaisivat sen raskaana olevalle jne. Mutta eipä tuo auttanut.
Kommentit (3)
Pääkaupunkiseudulla minulla ei ole koskaan ollut ongelmia. Aina joku tarjoaa paikkaa ja tarjoutuu nostamaan lastenvaunut jne, ilman eri pyyntöä. Onko minulla vain ollut hyvä tuuri?
niiltä muutamalta aikuiselta? Ehkä jos he olisivat väistäneet niin teinitkin olisivat antaneet tilaa.