Kuravaatepolitiikka eskarissa?
Totean ensin, että kurikset on oikein hyvä keksintö ja käytetään kurakelillä kotonakin, mutta vähän ihmetyttää, että miksi eskarissa vieläkin, vaikka kurat on pihalta jo hävinneet, kuravaatteet (saappaat, housut, rukkaset) laitetaan edelleen melkein päivittäin. Onko muuallakin näin? Ei se minua ainakaan haittaisi, jos vaatteet vähän likaantuu tai kostuu, kun ei tosiaan mitään pahempaa kuravelliä enää pihalla ole. Ja eskarilainen on jo sen verran iso, että maassa makaile enää.
No joo, tämä on näitä ensimmäisen maailman ongelmia. Kunhan kyselen. Ei ole kuin reilu kuukausi jäljellä! :)
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä toden sanoakseni minäkään.
Useimmilla lapsilla on vedenpitävät ulkoiluhaalarit, ja ne tulee pestyäkin paremmin ja useammin kuin kurikset, joita säilytetään päiväkodissa. Eli yleensä ne ulkoiluhaalarit ovat siistimmässä kondiksessa kuin kurikset.
Olisi hyvä, että jos lapsella on vedenpitävät ulkoiluvaatteet, päälle ei tarvitsisi väkisin tyrkätä vielä kurahousuja.Oikeasti tuo ei ole tarkoituksenmukaista, siinä vaan pidetään jostain kivikautisesta periaatteesta kiinni, että "kaikille sama, niin ei tartte tarhan tätien selittää lapsille mitään".
Lapsetkin kumminkin ymmärtää, jos heille sanoo, että "Lillin ei tarvitse, koska Lillin haalari pitää vettä, sinulla taas ei pidä, eikä olisi kiva, jos kastuisit".
Mä ymmärrän, että joillekin alle kolmevuotiaiden ryhmäläisille tuota on vaikea saada menemään ns. jakeluun, mutta nyt oli kyse isommista tarhalaisista/eskarilaisista.
Ongelmana tässä on juuri se että ne pienemmät näkee isommat ilman ja miettii tajuamatta että miksi me ei saada olla ilman vaan pitää pitää näitä inhottavia tönkköjä vaatteita
Tää nyt on ihan törkeää lasten aliarviointia ja aikuisen kyvyttömyyttä. Mieti miten absurdilta kuulostaisi jos joku äiti täällä voivottelisi että pitää ekaluokkalaiselle pakottaa kurikset kun muuten 2v uhmis pikkusisarus protestoisi kun ei se ymmärrä? Tai kulkisi itse kuriksissa siksi kun on niin vaikea perustella asiaa 2-vuotiaalle? Melko kädettömäksi leimattaisiin :D
Pieni lapsi pukee ne vaatteet jotka aikuinen tarpeelliseksi katsoo (ja lapsi voi vaikuttaa aikuisen asettamissa rajoissa), ja jos se lasta ärsyttää niin se kuullaan, ymmärretään ja kohdataan.
Minulla jäi epäselväksi se, mikä siinä on varsinaisesti se ongelma, jos ne kurikset on puettu päälle? Kun kaikillahan ne kuitenkin on kai olemassa siellä esikoulussa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla jäi epäselväksi se, mikä siinä on varsinaisesti se ongelma, jos ne kurikset on puettu päälle? Kun kaikillahan ne kuitenkin on kai olemassa siellä esikoulussa?
Epämukavuus, tarpeettomuus.
Meidän lapsen eskari/tarharyhmässä ei tarvitse, riittää jos on vedenpitävä haalari. Minusta ainoa järkevä ratkaisu. Jokainen joka inttää vastaan kokeilkoot itse reipasta liikuntaa yllään kaksi hengittämätöntä vaatekerrosta!