Montako vuotta olette olleet töissä?
Mulla tulee kuukauden päästä 40 vuotta täyteen, siis pois lukien opiskeluajat.
t.m53
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
12 vuotiaasta.
ika 43 vuotta eli 31 vuotta
Maisemointi oli eka duuni
Ennen kuin olin 18
Lehdenjakoa
siivousta
perunan kuorintaa
huoltomiehena
mansikan, perunan, hernee ja kurkun poimimista
lastentarhan apulainen
kahvila myyjana
vartijana
18-21
lehden yojakoa
kahvilaapulainen
lahetti
pizzakuski
siivousta
21-25
lehden yo jakoa
kahvilaapulainen
metallimies
25-41
elektroniikka insinoori
41-43
yrittaja
4kk tyottomana vaikka kouluissakin ollaan oltu
Ikä 40v. Lapsia viisi joten äitiyslomia ja hoitovapaita on väkisellä usempi vuosi. Niiden aikana en ole töitä tehnyt enkä yritystoimintaa.
Toisen palveluksessa olen ollut pätkissä yhteen laskettuna n. 2v
Itsenäisenä ammatinharjoittajana (eli yrittäjänä) 15vuotta
Ei missään töissä kun pienissä häissä...
Nykyisessä työpaikassa hiukan vajaa 39 vuotta, sitä ennen nelisen vuotta muualla, plus kesätyöt 13-vuotiaasta.
- 35 vuotta toisen palveluksessa ja kohta 4v freelancerina.
- Tuosta pois 4x11kk äitiyslomat ja 2v opiskelua, 2x1kk työttömänä .
- Eli työvuosia "nettona" 33.
- Tuota ennen 15-18v kesätyöt ja 2 vuotta ilta- ja vkltöitä.
n 57v
Ikää 48 vuotta. Vakituisissa töissä valmistumisen jälkeen 23 vuotta (noihin vuosiin kuuluu 10 kk ja 12 kk "lomat"). 4 - 5 vuoden välein olen vaihtanut työpaikkaa. Ennen valmistumista kesä- ja osa-aikatöitä yhteensä 2 - 3 vuotta.
Osa-aika- ja kesätöitä 15-24-vuotiaana yht 6 vuotta. Valmistumisen jälkeen ollut reilu pari vuotta vakituisessa työssä. (Olen 26) Eli yhteensä 8 vuotta
33v, ikä 54v. En laskenut mukaan kesätöitä, joita olen tehnyt 16-vuotiaasta.
Vuodesta 2008, eli kohta 10 v. Välissä 1 v äitiyslomalla mutta koko ajan työsuhteessa. N. 29
5 vuotta, ikää 44. Suomessa en tule enää koskaan pääsemään töihin. Siksi lähdenkin ulkomaille, jossa ei ole ay-liikettä aiheuttamassa työttömyyttä yleissitovuusvaatimuksellansa.
Suomessa työssä olevat ovat täysin etuoikeutettuja ihmisiä. Todella raju jako työttömien ja työllisten välillä. Odotan robotisaation etenemistä, jolloin työpaikkoja tulee häviämään. Nordean 8000 ihmisen irtisanomisilmoitus noin kk. sitten oli hyvä alku. Olen aina vihannut niitä tärkeileviä rahoitusalanammattilaisia.
39 vuotta. Jäin työttömäksi vuosi sitten. Ikää 55. Työt aloitin 15-vuotiaana. Taitaa se työura olla tässä, vaikka työhaluja vielä olisi.