Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveellinen ruokavalio

Vierailija
25.04.2017 |

Terveellinen ruokavalio. Terveellinen ruokailurytmi.

Olen aikuinen ihminen enkä tajua miten voi olla niin vaikeaa syödä. Olen syömishäiriöinen, kyllä. Syömishäiriöni piirteisiin kuuluu ahmintakaudet ja niitä "tasapainottavat" paastokaudet. Oksentamiskaudet joskus mutta erittäin harvoin.

Onnistuin syömään tässä muutaman viikon yllättävän hyvin (terveellistä ruokaa säännöllisesti, muutama herkuttelu joka ei mennyt ahminnan puolelle) mutta sitten tuli jokin triggeri, aivot sanoi naps ja nyt on kolmas päivä kun ainoa energia jonka olen saanut on maitotilkat kahvi seassa. Ja pelkkä ajatus ruuasta ja syömisestä ahdistaa ja pelottaa.

Kertoilkaa ajatuksianne terveellisestä ruokavaliosta ja ruokailurytmistä. Ehkä kokisin ahaa-elämyksen ja pääsisin sen kautta taas kiinni syömiseen.

T. Säälittävä ap

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruoka on sellainen, jolla voi hyvin ja jaksaa päivän touhut.

Vierailija
2/6 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apuja täältä. Sama ongelma. Taitaa olla yleisempää kuin luulin kun ajattelin olevani "ainoa" säälittävä tapaus.. Vielä kun yhdistää tohon muutamien kilojen pudotushaaveet niin morkkiskierre on taattu. Mulla menee yleensä rytmillä 2-3 päivää tosi kitua ja sitten mitä vain ja överisti. Ja sitten kun syön, syön koko illan.

Sehän siihen auttaa kun pakottaa itsensä syömään noina kitupäivinä, luopumaan morkkiksesta. Ahmimistarve kuitenkin johtuu liian suuresta kalorivajeesta.

Mutta helpommin sanottu kuin tehty.Kituuttaminen on niin helppoa, kun ei syö niin ei tule himoja eikä tarvi miettiä asiaa. Jos kitupäivänä pakkosyö niin silloin alkaa tekeen mieli lisää ja lisää ihan hulluna.

Onko yhtään samanlaista kuin sulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei apuja täältä. Sama ongelma. Taitaa olla yleisempää kuin luulin kun ajattelin olevani "ainoa" säälittävä tapaus.. Vielä kun yhdistää tohon muutamien kilojen pudotushaaveet niin morkkiskierre on taattu. Mulla menee yleensä rytmillä 2-3 päivää tosi kitua ja sitten mitä vain ja överisti. Ja sitten kun syön, syön koko illan.

Sehän siihen auttaa kun pakottaa itsensä syömään noina kitupäivinä, luopumaan morkkiksesta. Ahmimistarve kuitenkin johtuu liian suuresta kalorivajeesta.

Mutta helpommin sanottu kuin tehty.Kituuttaminen on niin helppoa, kun ei syö niin ei tule himoja eikä tarvi miettiä asiaa. Jos kitupäivänä pakkosyö niin silloin alkaa tekeen mieli lisää ja lisää ihan hulluna.

Onko yhtään samanlaista kuin sulla?

Kyllä. On juurikin tällaista. Tosin minulla ei ole ahmintahaluja pelkästään nälän vuoksi, olen myös tunnesyöjä. Minkä lisäksi tuntuu etten tunnista kylläisyyssignaalia. Nytkin tuntemukset vaihtelee nälästä ähkyyn, vaikken ole syönyt.

Ap

Vierailija
4/6 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt mitään muuta apua ongelmaan kuin scd- ruokavaliolle siirtyminen. Kun leipä yms on yksinkertaisesti kokonaan poissa ruokavaliostani, uskallan syödä nälän mukaan eikä ahmimisjohtauksia tai syomatttimyytta enää ole ollut.

Taustalla vuosien syömishäiriöiden välillä seilailu.

Vierailija
5/6 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt mitään muuta apua ongelmaan kuin scd- ruokavaliolle siirtyminen. Kun leipä yms on yksinkertaisesti kokonaan poissa ruokavaliostani, uskallan syödä nälän mukaan eikä ahmimisjohtauksia tai syomatttimyytta enää ole ollut.

Taustalla vuosien syömishäiriöiden välillä seilailu.

Scd-ruokavalio? Oletan että Google tietää. Menen lukemaan. Kiitos vinkistä.

Ap

Vierailija
6/6 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toi toinen säälittävä siis. Ja mulla auttaa kyllä jos pysyn erossa leivästä ja pastasta. Silloin menee paremmin ja voi hallita tilannetta jokseenkin. Riisi ja peruna ei aiheuta mulla sitä ahmimista joten niitä uskaltaa paremmin syödä.

Mutta leipä ja pasta on hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä