Miten kauan kannattaa odotella miehen kosintaa ?
Olen seurustellut nykyisen miesystävän kanssa reilu puolitoista vuotta, ja olen varma että tahdon naimisiin hänen kanssaan. Hän ei ole kuitenkaan vieläkään kosinut minua, koska hänen mielestään on muka liian aikaista edes miettiä naimisiinmenoa. Nyt minulle on tullut epävarmuuden tunteita, että onkohan hän sittenkään minun kanssa ttosissaan? Kyllä sanoo rakastavansa minua ja tahtovansa olla kanssani loppuelämän, mutta naimisiinmeno on muka liian aikaista hänen mielestään nyt :(. Mies on 41 ja minä 33, ja minä en ainakaan tahtoisi enää odotella ja jahkailla. Edellinenkin suhteeni (yli 7v( loppui miehen jahkailun takia.
Kommentit (33)
Kosii seuraavana karkauspäivänä eli vuonna 2020.
No itselläkin pari suhdetta takana joissa naimisiinmenosta puhuttiin. Suhteiden kestot 5 ja 3v. Luojan kiitos miehet ei kosineet koska muuten olisin jumahtanut heihin! Vaikka Itsekkin olin menossa mukana ja sanonutkin kyllä jos olisivat kysyneet niin olen kyllä onnellinen että suhteet heidän kanssa sitten päättyi. Nykyisen kanssa parempi fiilis, mutta suhdetta takana alle 2v niin pitää miettiä ja hän tuskin on kosimassa moneen vuoteen vaikka yhdessä jatkettaisiin :D Tosin nykyään olen vanhempikin niin osaa ajatella vähän kypsemmin miehen valinnassa ja kaikessa kun ei enää tukeudu liikaa toiseen ja ns ota vaan jotain joka suostuu.
En nyt sano ap:lle että liian lyhyt aika kun onhan niitä elämän mittaisia unelmasuhteita syntynyt vaikka millä iällä ja tuntemisajalla. Itse kuitenkin suosisin useamman vuoden tuntemista ja tietenkin itsensäkin tuntemista.
Me ollaan oltu yhdessä reilu neljä vuotta. Kosintaa ei ole mies kuulemma edes miettinyt, itselleni se olisi tärkeää mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan oltu yhdessä reilu neljä vuotta. Kosintaa ei ole mies kuulemma edes miettinyt, itselleni se olisi tärkeää mutta minkäs teet.
Otat riskin siitä, että mies on sitoutnut sinuun, niin paljonm että otat asian omiin käsiisi ja kosit häntä itse. - Samalla voit harkita ottavasi esille avioehdon tekemisen.
Pitäisi säätää laki jotta naistenkin olisi mahdollista toimia kosivana osapuolena.
Nythän se näköjään on kiellettyä.
taka-aasialainen parturikin huutaa itsensä itkuun ja käheäksi kun korttelissa raikuu miesasiakkaalle meluttu "MÄ rakastan sua" jne. Perässä hillutaan ja halutaan omaan peräänsä partiotkin. Ruikitaan radioon ja ja ties minne vainoharhaista häiirntäänsä joka täyttää niin monen rikosnimikkeistön lisäksi myös monet psykiatriset ongelmat sekä öhöm tietenkin sosiaalisen knassakäymisen ongelman tällä kyseisellä yksilöllä.
sitten on vielä "thaukkeja" jotka yrittävät matkia epätoivon vimmassa samanlaista asenneongelmaa, ihan vaikka pettääkseen olemassaolevaa poikakaveriaan tai sitten päästäkseen eroon siitä.
Ensin tarvitaan noin tuhat päivää, jotta alkuhuuma haihtuu ja sen jälkeen pari kivan tasaista ja rakkauden täyteistä vuotta, ennen kuin on fiksua edes harkita kosimista.
Jos olet sillä tapaa perinteinen, että haluat nimenomaan miehen kosivan, ei sille asialle ole kauheasti tehtävissä kuin odotella. Puolitoista vuotta yhdessä on lyhyt aika. Sinulle tärkeintä tuntuu olevan perheen perustaminen, ja keskittyisin nyt siihen asiaan: haluaako mies lapsia, ja jos haluaa, haluaako hän niitä sinun kanssasi. Ja jos haluaa kanssasi, mikä olisi hyvä aikataulu lastenhankinnalle.
33-vuotiaana sinulla ei ole kauheasti enää aikaa odotella miehen jahkailuja, joten ottaisin taktiikaksi "tulos tai ulos". Jos mies ei halua lapsia ollenkaan tai lähivuosina, on sinun tärkeää lähteä suhteesta pikaisesti ja etsiä joku, joka haluaa kanssasi lapsia ja sitoutumista. Naimisiin ehditte vaikka vaihdevuosien jälkeenkin, mutta lapsiasialla alkaa olla aidosti kiire.
Tuon ikäisen ukon pitäisi jo tietää mitä haluaa. Minä olen parissakin suhteessa odotellut miehen jahkailuja, joten nykyään ei enää kantti kestä odotella turhaan. Aseta joku aikaraja jonka jälkeen teet ratkaisun, ei tarvitse jahkailla vuosikausia.
Me mennään naimisiin mieheni kanssa. On jo sovittu asiasta. Jää luultavammin seuraavaan kesään, kun ei ole vielä edes kirkkoa varattu. Ei kyllä ole vielä kosinut minua. . :)
Tulevaisuutesi takia kannattaisi nyt ehkä ensin puhua miehesi kanssa, haluaako hän lainkaan lapsia. Jos ei halua niin jahkailusi helpottaa kummasti. Jos olet jo 33 ja haluat useamman lapsen niin kannattaisi jo alkaa yrittää.
Tuon lapsiasian takia teidän kannattaa tosiaan puhua nyt selväksi, koska sen avioitumisen tai lastenhankinnan aika miehen mielestä on. Mies voi valittaa maailman tappiin asti, että tarvitsee lisää aikaa, mutta joskus se päätös on tehtävä. Ja mieshän on jo nelikymppinen, eikä hänkään voi ikuisuuksiin venyttää lastenhankintaa, jos mielii perustaa perheen naisen kanssa, joka on edes jokseenkin samaa ikäluokkaa.
On myös mahdollista, ettei mies sittenkään halua perustaa perhettä juuri ap:n kanssa. Siinä tapauksessa on syytä lähteä eri suuntaan. Tsemppiä! <3
Tulee mieleen poikani edellinen naisystävä, joka mustasukkaisena ripustautui poikaani jopa vieraillessaan täällä kotona. Itsekseni mietin, että mitä poika voi tuollaisessa nähdä. Häistä oli naisen suulla puhetta ensitapaamisesta lähtien.
Vuosi sitten poika toi näytille täysin erilaisen naisystävän. Ei näkyviä tatuointeja, ei tupakointia, asiallinen tapa puhua muille, antoi suunvuoron ja kertoi selkeästi suunnitelmistaan. Kihloihin menivät viime kuussa, kukaan ei kosinut ketään.