Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukonetta ostamassa

Vierailija
25.04.2017 |

Vanha 10v Miele taitaa vedellä viimeisiään eikä mitään järkeä korjata.
Muutamaan asiaan kysyisin mielipidettä....
1. Kuinka paljon kuivempaa pyykki on 1600 krs linkouksella verrattuna 1400 krs linkoukseen? Vanhassa koneessa maks.1200 ja silläkin on pärjätty silloin kun se on lingonnut kunnolla.
2. Mikä on hiiliharjaton moottori ja kannattaako siihen satsata?
Meillä perhe pienenee pikkuhiljaa kun lapset lentää pesästä ja pyykin määräkin vähenee(olettaen etteivät kanna pyykkiään kotiin pestäväksi)
Mielessä ajattelin pysyä ja sellaisen tonnin verran satsata koneeseeen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele on ylihinnoiteltua, samaa kakkaa kuin muutkin

Vierailija
2/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen ostaminen perustuu juuri siihen että siihen saa varaosia ja kun et korjaa nykyistä niin ei ole mieltä ostaa uutta Mieleä. Uutta tonnin Mieleä tuskin on edes tehty Saksassa vaan jossain itä-euroopan hikipajassa ja laatu vastaa 300 euron halpiskoneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilta saa käytettyjä pesukoneita 50. Suosittelen!

Vierailija
4/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielen ostaminen perustuu juuri siihen että siihen saa varaosia ja kun et korjaa nykyistä niin ei ole mieltä ostaa uutta Mieleä. Uutta tonnin Mieleä tuskin on edes tehty Saksassa vaan jossain itä-euroopan hikipajassa ja laatu vastaa 300 euron halpiskoneita.

Meillä kävi jo kerran korjaaja, lasku oli 250€. Piuhoihin kytketystä koneesta näki pestyn tuntimäärän ja ihmetteli että kone vielä pelittää. Eli mun mielestäni tätä konetta ei kannata enää korjata. Oman diangnoosisi perusteella koneesta on menossa poistovesipumppu ja uusi maksaa 100 euroa+ se korjaaja väh. 250. Jossain tulee korjaamisen kannattavuus oikeasti vastaan.

Kone jota olen ajatellut, on tehty kyllä ihan Saksassa.

ap

Vierailija
5/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetty pesukone ei ole vaihtoehto. Monta muuta juttua suosin käytettynä.

Vierailija
6/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on sitten oma asiasi, jos haluat rahaa tuhlata.

Vierailija
7/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin todellakin on.

Asutaan sivussa, on muutakin tekemistä kuin metsästää torista käytettyä pesukonetta sopivan matkan päästä. Se käytetty pesukone saattaa hajota viikon päästä tai sitten pelittää 10 vuotta. Jos se hajoo suht pian, olen taas etsimässä pesukonetta. Ei kuule jaksa eikä viitti. Mulle riittää pesukoneen hankinta 10v välein. Mun talous kestää sen.

ap

Vierailija
8/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin todellakin on.

Asutaan sivussa, on muutakin tekemistä kuin metsästää torista käytettyä pesukonetta sopivan matkan päästä. Se käytetty pesukone saattaa hajota viikon päästä tai sitten pelittää 10 vuotta. Jos se hajoo suht pian, olen taas etsimässä pesukonetta. Ei kuule jaksa eikä viitti. Mulle riittää pesukoneen hankinta 10v välein. Mun talous kestää sen.

ap

Pläjäyksesi ei vastaa todellisuutta.

Vierailija
9/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Miele toiminut moitteetta 7 vuotta, vanhassa koneessa max linkous oli 1200, tässä 1600. Kyllä siinä eron huomaa mutta ei kovin merkittävästi.

Hiilet moottorissa on kuluva osa, jos niitä ei ole, onko kone todennäköisesti pidempi ikäinen :)

Vierailija
10/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli tv:s mainos Bosch koneesta jolla hinta vain 249e !! Power liikkeet myy. Pitäs olla laatu merkki ja ihmeen halpa hinta. Jos olisin laittamassa uutta konetta ostaisin.

Vierailija
11/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin todellakin on.

ap

Minä sun todellisuudestasi tiedä.

Outoa tulla vänkäämään asian sivusta. Hanki se kuuluisa elämä, en tosin tiedä saako käytettynä Torista.

Vierailija
12/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli tv:s mainos Bosch koneesta jolla hinta vain 249e !! Power liikkeet myy. Pitäs olla laatu merkki ja ihmeen halpa hinta. Jos olisin laittamassa uutta konetta ostaisin.

Siemens kokeiltu, kesti melkein 10 vuotta. Bosch myös kokeiltu, kesti noin 5 vuotta ja siinä ajassa kävi korjaaja 2 kertaa.

Mutta kiitos kuitenkin

Vierailija
13/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta ostin keittiöön Boschin mikron ja uunin alle vuosi sitten ja molempia on käyty korjaamassa jo useamman kerran. Tosi iso pettymys, ei ollut mitään edullisia laitteita. Plussaa hyvästä huoltopalvelusta kylläkin.

Vierailija
14/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin todellakin on.

ap

Outoa tulla vänkäämään asian sivusta. Hanki se kuuluisa elämä, en tosin tiedä saako käytettynä Torista.

Kukahan tässä vänkää? Minä esitin 50 euron vaihtoehdon. Sinä puolustelet 1000 euron vaihtoehtoa täällä ilmeisesti maailman tappiin. Mut anna mennä vaan sankari. Luovutan. Saat luvan voittaa ja vängätä rahantuhlauksellasi lisää.

Vierailija
15/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin todellakin on.

ap

Kukahan tässä vänkää? Minä esitin 50 euron vaihtoehdon. Sinä puolustelet 1000 euron vaihtoehtoa täällä ilmeisesti maailman tappiin. Mut anna mennä vaan sankari. Luovutan. Saat luvan voittaa ja vängätä rahantuhlauksellasi lisää.

No sinä se pompsahdat kuin korkki vedenpinnalle, aina vaan uudestaan jankkaamaan. Ei mun tarvi mitenkään kenellekään puolustella eikä "voittaa".

Katsoin muuten ihan mielenkiinnosta Torin pesukonetarjontaa, lähin mahdollinen pesukone maksoi 230 euroa ja oli 2,5 tunnin ajomatkan päässä. Ei tulisi mieleenkään että käyttäisin kallisarvoisesta ajastani yli 5 tuntia jonkun käytetyn pesukoneen hakemiseen. Tähän voi lisätä vielä matkoihin menevä bensa.

Ei mitään järkeä. Paitsi jos on aivan persaukinen ja on loputtomasti aikaa muttei yhtään rahaa.

Vierailija
16/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tjooh, huonekaluja voi esim ostaa käytettyinä, mutta enkyllä elektroniikkaa ostais, ja käyttää vaan sen takuu ajan uudissakin tuotteissa

Vierailija
17/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Siemens ja rakastan sitä. Made in Germany, luonnollisesti. Tuossa on maksimilinkous 1600 mutta todella harvoin sitä tulee käytettyä. Aika paljon pyykkiä pesen hienopesuna (linkous 1200) ja pyyhe- ja lakanapyykinkin kanssa ohjelma antaa oletuslinkousnopeudeksi 1400 eikä sitä yleensä tule ruuvattua ylöspäin. Tämän puolesta en hirttäytyisi siihen, että maksimi on 1600, se 1400 riittää varsin hyvin.

Moottorin hiiliharja on kuluva osa ja vanhassa koneessa sen voi joutua vaihtamaan. Jos moottori on hiiliharjaton, niin ilmeisesti tätä ongelmaa ei tule eteen. 

Meidän kone on 7kg kone, mutta sitten nuo hienopesut ja monet muut ohjelmat ovat vain 3,5kg pyykille. Eli ei kannata myöskään pelästyä sitä koneen suurta maksimipesumäärää, koska sitä voi käyttää vain valko- ja kirjopesuohjelmassa. Itse olen tykännyt tosi paljon lisävaliinoista (lisää vettä, ylimääräinen huuhtelu, ajastus jne.) Nykykoneet tuppaavat käyttämään liian vähän vettä, joten siksi tykkään lisätä sitä noilla valinnoilla (ja usein myös käsisuihkulla suoraan pesulokeron kautta). 

Vierailija
18/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en  käytettynä ostaisi pesukonetta. Johan niitä jotkut pesee tiesmillä zeoliittiä sisältävin ainein eli kone hajooispisteessä parin vuoden sisällä, kun sitä savea sisuksiin kertyy...

Uuden ostamalla voi omin pesutavoin pitkittää koneen ikää ja näin rahaa kuluu vähemmän kuin alituiseen käytettyjen kierteessä ollen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi