Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuparikierukkakokemuksia

Vierailija
25.04.2017 |

Tuo kiinnostaa, kun muut ehkäisyt eiväty oikein sovi. Kokemusta aikaisemmin on hormonikierukasta, mutta siitä tuli niin paha finniongelma ettei voinut jatkaa käytöä. Ikää minulla 38v ja lapset hankittuna.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuparikierukka. Nämä abortista vaahtoajat eivät ymmärrä kyseisen laitoksen toimintaperiaatetta.

Eli kuparikierukka aiheuttaa jatkuvan steriilin tulehdus- ja hylkimisreaktion kohtuun, jolloin kohdun limakalvo hylkii myös kiinnittymään pyrkivää munasolua. Tällöin munasolu tai tässä tapauksessa morula tulee ulos kuukautisten mukana.

Valitettavasti hormonittomia ehkäisykeinoja on kovin vähän ja lisäksi valikoimaa kaventaa ennestään myös muut asiat kuten vaikka lateksiallergia.

Minulla kuparikierukka on toiminut mainiosti. Jonkin aikaa kuukautiset olivat asentamisen jälkeen runsaammat ja kivuliaammat, mutta nekin ovat tasoittuneet ajan kuluessa. Huoleton ja hormoniton.

Aivan oikein, näin juuri.

Kuparikierukkaa pidin useita vuosia ja olisin pitänyt pidempäänkin, mutta taipumukseni runsaisiin kuukautisiin aiheutti sen, että jouduin siitä lopulta luopumaan. Muita ongelmia ei ollut. Harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla