Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok tulos 19-vuotiaalle miehelle, jos jaksaa tehdä 7 etunojapunnerrusta putkeen?

Vierailija
24.04.2017 |

Teen siis puhtaalla tekniikalla eli ala-asennossa käsivarret on 90 asteen kulmassa ja yläasennossa ojentuvat täysin suoriksi. Penkistä nostan n. 30-35 kg. En käy salilla.

Oma paino 57,5 kg ja pituus 177 cm.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Minä 37v äiti-ihminen punerran 35-40 putkeen. Penkistä 55 kiloa. Vähän nyt itsekunnioitusta nuorimies!

Ei ole hyvä tulos!

Sinun kannattaa mennä kisoihin.

http://areena.yle.fi/1-1495974

Kertoo jotain naisurheilun tasosta, että puskista repäisty liikuntaa harrastamaton toimittaja voittaa SM-pronssia, kun meni vitsillä kokeilemaan. 

Vierailija
22/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Minä 37v äiti-ihminen punerran 35-40 putkeen. Penkistä 55 kiloa. Vähän nyt itsekunnioitusta nuorimies!

Ei ole hyvä tulos!

No en todellakaan ole missään kisakunnossa, jos penkkimaksimi on 55 kiloa. Vahva olen, sen tiedän. En treenaa mitään kisoja varten. Salin lisäksi tykkään juosta, jonka takia lihasmassa ei tietenkään voi olla eikä ole massiivinen. En siis näytä tuollaiselta kaapilta :) Selkeästi erottuvat lihakset joo, mutta ei tuollainen mörssäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14 vuotias painaa saman kuin ap ja on 10cm lyhyempi. Punnerruksia poika tekee ainakin 50, penkkiä ei oo annettu tehdä vielä kuin n. 20 kilolla se ei siis ole maksimi vaan tuolla tekee kevyesti toistoja ja useamman sarjan (nuoren iän takia ja kun kasvaa vielä en anna tehdä isoilla painoilla).

Vierailija
24/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä tulos!

Paljonko heidän tulokset ovat? Video ei näy kun ei ole ohjelmaa asennettuna koneelle.

Vierailija
25/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä tulos!

No ihan oikeasti, en ole koskaan ollut ylävartalon voimiltani mitenkään vahva, vaikka olenkin joskus lapsena ja teininä pelannut vähän aikaa futista, lätkää, salibandya jne. Cooperin testissäkin vedin yläasteella muistaakseni 4000 m, nykyään ei varmaan mene kuin 3000, koska en liiku ollenkaan ja poltan röökiä.

AP

Mutta kuvittelit silti, että tulos oli hyvä?

Vierailija
26/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä 21v nainen punnerran 60... vähän enemmän pitäisi jaksaa jos yläasteella on kuntotestit ja mahdollista punnertaa 75 asti ja sinnekkin aika moni pääsee...

Teetkö naisten punnerruksia vai miesten punnerruksia?

Miesten

Vierailija
27/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen siis puhtaalla tekniikalla eli ala-asennossa käsivarret on 90 asteen kulmassa ja yläasennossa ojentuvat täysin suoriksi. Penkistä nostan n. 30-35 kg. En käy salilla.

Oma paino 57,5 kg ja pituus 177 cm.

Ei ole hyvä tulos, lihaskuntosi ja ylävartalon voima on sinulla heikko. En kirjoittamallani tahdo olla ilkeä, mutta tosiasiat ovat tosiasioita. Kiitettävä tulos olisi sinun ikäiselläsi miehellä 40 puhdasta punnerrusta minuutissa! Hyvä tulos 30/min. Välttävä 20/min. Heikko tulos <10/min. Kuntosalia et välttämättä tarvitse mihinkään, punnerrustulos kehittyy punnertamalla! Muista myös tehdä työntävän liikkeen, punnerrus lisäksi vetäviä liikkeitä, esim leuanveto. Näin pysyy lihaksistossa tasapaino. Ihan verrokkina, minä olen n. 40nen ukko, ja minullakin menee hyvin se 40 punnerrusta/min. Ei sinusta treenaamalla parempaa ihmistä tule, mutta sopivalla harjoituksella saatat pysyä terveempänä pidempään.

Niin ja mainitakseni vielä, jaksan vetää 2 leukaa peräkkäin vajaalla liikeradalla niin, että laskuvaiheessa kädet ovat vain hieman yli 90 asteen kulmassa.

AP

Eli jaksat vetää 0 leukaa. Leuanveto lähtee alhaalta suorilta käsiltä ja päättyy suoriin käsiin. Itse vedän 18 leukaa leveällä otteella rystyset minuun päin (raskaampi ote) ja 10 leukaa 20kg levypaino remmillä lantiossa kiinni. Dipit 8 toistoa 40kg lisäpainolla.

Vierailija
28/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä tulos!

No ihan oikeasti, en ole koskaan ollut ylävartalon voimiltani mitenkään vahva, vaikka olenkin joskus lapsena ja teininä pelannut vähän aikaa futista, lätkää, salibandya jne. Cooperin testissäkin vedin yläasteella muistaakseni 4000 m, nykyään ei varmaan mene kuin 3000, koska en liiku ollenkaan ja poltan röökiä.

AP

En kuvitellut, että tulos olisi hyvä, vaan ehkä keskitasoa. Tai siis toivoin, että näin olisi.

AP

Vierailija
29/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä tulos!

AP

Tuossa iässä sitä vasta aletaan miehistyä ja voimaa tulee, jos tekee asian eteen jotain.

Vierailija
30/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

goaliemomma kirjoitti:

Mun 14 vuotias painaa saman kuin ap ja on 10cm lyhyempi. Punnerruksia poika tekee ainakin 50, penkkiä ei oo annettu tehdä vielä kuin n. 20 kilolla se ei siis ole maksimi vaan tuolla tekee kevyesti toistoja ja useamman sarjan (nuoren iän takia ja kun kasvaa vielä en anna tehdä isoilla painoilla).

Voi alkaa jo treenamaan painoilla. Ei tule olemaan voimaa pariin vuoteen sen vertaa, että vaikuttaisi pituuskasvuun.

Vierailija
31/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläasteella ysiluokkalaiset laittoi nuoremmat aina punnertamaan, 100 piti mennä tuosta vaan.

90 astetta on |_ eli käsi vielä täysin koukussa.

Vierailija
32/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä tulos!

AP

En kuvitellut, että tulos olisi hyvä, vaan ehkä keskitasoa. Tai siis toivoin, että näin olisi.

AP

No ei ole. Mutta ei kaikkien tarvi olla vahvoja. Jos haluat olla, voit treenata. Jos et halua, et treenaa.

Vierailija
33/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnerrus lasketaan crossfitissä siitä, että rinta osuu lattiaan. 90 asteen tekele ei ole punnerrus.

Vierailija
34/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punnerrus lasketaan crossfitissä siitä, että rinta osuu lattiaan. 90 asteen tekele ei ole punnerrus.

Hyvin harvoin näkee muuten kenenkään tekevän noita puhtaasti siten, että rinta osuu joka toistolla lattiaa. Itse olen kyllä aina tehnyt punnerrukset tuolla tavalla täydellä liikeradalla, koska en osaa oikein hyvin arvioida, että missä kohtaa liikettä kädet ovat 90 asteen kulmassa ja liike jää tästä syystä helposti vieläkin vajaammaksi. Lisäksi ojentajani ovat rintaan nähden selvästi heikommat, joten en saa oikein mitään hyötyä siitä, että teen vain puolikkaita toistoja.

Vierailija
35/43 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnerrustulos on keskitasoa parempi. Täällä nyt sattuvat kommentoimaan vaan ne jotka ovat keskitasoa korkeammalla. Arvioin että puoletkaan suomalaisista ei pääse yhtäkään puhdasta punnerrusta.

Vierailija
36/43 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin 14-vuotiaana 40-45kg penkistä ja punnerruksia 26. En ollut timmeimmässä kunnossa, joten tuloksesi on (anteeksi nyt vain) aika paska.

Vierailija
37/43 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ton painoselle ole mitään. Eri asia jos painaisit 120 kg.

Vierailija
38/43 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin Alan Wellsin kuntopiiriä sinulle, aloitetaan vähitellen esim. 3x25x 6päivää, yksi lepopäivä ja nostetaan määrää seuraavalle viikolle. Puolentoista kuukauden päästä pitäisi mennä 3x300 toistoa/päivä.

Vierailija
39/43 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 8-v 32 kg jujutsuka poika nostaa 45 kg penkistä ja vetää pikana 10 punnerrusta ja leukaa.

Vierailija
40/43 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole ihan ok. Ap ei edes olettanut, että olisi hyvä tulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä