Mitä tehdä? Olen ihan räjähtäneen näköinen aina työpäivän jälkeen, mikä masentaa
Naama rasvainen, naama tuntuu roikkuvan ja katse ihan lasittunutta tyhjää ja kaikki meikki on ihan hälvennut naamasta. Ripsarista esim. ihan vaan pari kokkaretta jäljellä ja kajaalista hento suttuinen viiva enää. Tunnen itseni tällöin tosi rumaksi ja muutenkin tää vaikuttaa mielialaan tää huono ulkonäkö. Elämä tuntuu masentavalta ja se tuntuu olevan ohi työpäivän jälkeen. Ehkä uusien vaatteiden hankkiminen voisi piristää?
Mikä avuksi?
Kommentit (18)
Sama täällä. Ihan kamalan näköinen työpäivän jälkeen ettei kehtaa mihinkään lähteä.
Mulla on ihan sama ongelma. Ei auta primerit eikä estee lauderin double wear. Naama kiiltää ja meikkiä ei enää ole nimeksikään jäljellä.. tai jos on, ne on kakkuuntunu muutamaksi paakuksi sinne tänne. Ja todellakin tunnen itseni rumaksi ja epäsiistiksi loppupäivästä ja kauppaankin meno tuntuu ikävältä.
Sama ongelma. Meikkivoide ei millään pysy hyvännäköisenä sitä 9 tuntia, vaikka olisi olevinaan kuinka hyvä ja iho valmisteltu. Pesen välillä töissä kasvot t-alueelta ja laitan uudelleen meikkivoiteen, samoin taivutan ripset ja lisään ripsaria, huulipunaa, hajuvettä ja hiuslakkaa ennen töistä lähtöä. Muuten on todellakin tosi nuutuneen näköinen.
Itse otan kuvan kännyllä naamasta ja faceappilla sit käsittelen nätiksi ja katson kännystä itseäni, en pelistä.
HOT
Ota vaikka kestovärit kulmiin ja ripsiin?
Meikkiä kohennetaan pitkin päivää edes talkilla tai puuterilla ja rosot siistitään. Pienemmät versiot meikeistä ovat tätä varten. Kaikkihan töissä rispaantuu ja sitten ryhdistäydytään ja korjataan ulkonäkö.
Teillä on todennäköisesti vääränlainen kosteusvoide. Arvaan, että kaikki käytätte rasvaiselle tai sekaiholle tarkoitettuja peruskosteustuotteita. Todellisuudessa teillä on pintarasvainen, syvältä kuiva iho, ja kun käytätte rasvaiselle iholle tarkoitettuja kuivattavia tuotteita, yrittää ihonne kompensoida tuomalla pintaan lisää rasvaa. Vaihtakaa tuotteet kuivan ihon uotteisiin, jotka kosteuttaa syvemmältä, niin pintarasvaisuus vähenee ja meikit pysyy paikallaan.
Ja opetelkaa olemaan koskematta kasvoihinne päivän aikana. Moni hieroo silmiään, taputtaa poskeaan jne moneen kertaan ja joka kerta meikit irtoaa...
Parantele meikkiä työpäivän aikana/ päätteeksi.
Sulla on vääränlaiset meikkituotteet. Itse ihmettelen nykyisin päivän jälkeen, että miten onkin niin freesin näköinen! Olen siis opettaja ja saatan seistä välitunnilla räntäsateessa.
Ite meikkaan aina työpaikan vessassa samalla kun käyn tarpeillani. Säälittävää tai ei niin tää auttaa mua tuntemaan itseni miellyttävän näköiseksi ja näin ollen vaikuttaa koko olemukseen, työmotivaatioon ja mielialaan.
Meikkiä ja tukkaa pitää kohentaa päivän aikana.
Käytä päivän mittaan blotting (mikä se nyt on suomeksi)papereita ja puuteripapereita, niin naama pysyy siistinä sekä osta parempaa ripsaria, joka pysyy (esim. Sensai 38 tms.)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vääränlaiset meikkituotteet. Itse ihmettelen nykyisin päivän jälkeen, että miten onkin niin freesin näköinen! Olen siis opettaja ja saatan seistä välitunnilla räntäsateessa.
No mitä meikkejä sä käytät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä meikkejä sä käytät?
En ole tuo opettaja, mutta ainakin Lancome Teint Idole Ultra kestää omalla sekaihollani paremmin kuin mikään muu meikkivoide. En ehkä kuitenkaan käyttäisi sitä joka päivä, koska siinä on niin paljon kuivattavia alkoholeja, että iho ei tykkää.
Dior Forever and Ever Primer on kuulemma erittäin hyvä. Meikkipohjasta saa myös kestävämmän puuteroimalla ennen JA jälkeen meikkivoiteen.
Älkää koskeko naamaanne päivän aikana ja jos meikkivoide tuntuu katoavan joistakin yksittäisistä kohdista erityisesti, koittakaa lisätä niihin kohtiin meikkivoiteen jälkeen vielä peitevoidetta vaikkette ehkä muuten tarvitsisikaan enempää peittävyyttä.
Koko päivän kestävän nestemäisen rajauksen saa esim. L'oreal Super Linerilla (kultainen tuubi) tai Stilan vastaavalla. Käytän myös L'orealin ripsareita eivätkä ne mulla ainakaan ole päivän päätteeksi minnekään kadonneet tai edes varisseet silmien alle, mutta arvelisin, että vedenkestävään vaihtaminen tekisi melkein mistä vaan ripsiväristä kestävän. Täydellistä vesirajaan tarkoitettua kajaalia en ole vielä löytänyt, onkohan edes olemassa... siihen kai auttaa vain päivän mittaan korjaileminen.
Toimivia puutereita on mielestäni ainakin NYX HD puuteri ja RCMA No-Color Powder (saa ainakin BeautyBaysta).
t. 15
TLkkikin autta sitomaan rasvan eikä maksa paljon. Sitä voi pitää taskussa rasiassa. Muista sanoa että talkkia etteivät luule sun vetävän vessassa viivoja:)!
Sama juttu :D Ruoka, suihku ja vaatteiden vaihto piristää kummasti :)