Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on jatkuvasti töissä eikä häntä kiinnosta ollenkaan perhe. Käy vain päivisi kotona käymässä, kun taas me muut ei olla...

Vierailija
24.04.2017 |

Mies on ammatiltaan kemisti.

Tienaa kyllä hyvin, mutta ei tee työtä perheen takia vaan siksi, että on siitä super kiinnostunut.

Lähtee aamulla klo 7 aikaan töihin ja palaa kotiin joskus klo 17-19 aikaan. Välillä menee paljon pidempääkin.

Tuon lisäksi tuo työpapereita kotiinkin ja tekee niitä yleinsä vielä 1-2 h illasta.

Olen sanonut, että olisi kivempaa jos olisi enemmän kotona ja on tietenkin hyvä että elättää meidät.

Mies vain sanoi, että ei tämä ole pelkkää työtä vaan hänen harrastuksensa siinä samalla.

Kun lapset ovat koulussa ja minä töissä niin mies viettää tunnin ruokatauon kotona ja lähtee takaisin.

Illalla siis palaa ja syö nopeasti jtn ja menee työhuoneeseensa jossa istuu melkein koko illan.

Yleensä nukahtaa huoneessa olevalla sohvalle lopulta ja minä nukun yksinään.

Miehellä on myös paljon työmatkoja joissa viipy yleensä vkon - 2 vkoa.

Hänestä on jopa välillä ollut julkisuudessa...

Kuitenkin viime jouluna kävi sitten se ikävin juttu.

Miehen piti tulla 24.12 takaisin.

Mutta oli kuulemma nukkunut pommiin ja jäi joulun yli ulkomaille ja me vietimme joulua kotona.

Mies ei myöskään pidä lomia. Pakolliset viikonloput toki. Silloinkin tekee töitään kotona koko vko lopun.

En edes muista, koska on viimeksi pitänyt lomaa.

Tai edes vapaaillan.

Eikä siis tule lasten koulujuttuihin eikä harrastuksiin.

Ennen sentään vaikutti nauttivan työstään, mutta nyt noiden lisäksi alkanut olemaan todella aggressiivinen jatkuvasti.

Sen hetken mitä häntä näkee niin hän tiuskii ja on tyly.

Ei kestä lasten leikkimisen ääniä ja on jopa alkanut huutamaan lapsille!

Tämä alkaa olla ihan järjetöntä.

Mies menee myös töihin vaikka 39 asteen kuumeessa.

Mitä oikein pitäisi tehdä.

Ikää miehellä on 40v

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vain sanoo, että mitä muuta hän tekisi josvei töitä, ei hänellä kuulemma ole mitään muuta.

Tuli myös kerran parin vkon työmatkalta ja meni heti huoneeseensa ja sanoi, että häntä ei saa häiritä.

Kyllä jtn pitäisi tehdä.

Ap

Kysy siltä että haluaako se erota sinusta.

Ja jos sanoo, että ei tietenkään halua, niin kysy siltä, että ymmärtääkö se, että tuollainen ainainen poissaoleminen johtaa eroon.

Hah. Ainainen yhdessäolo silloinkin, kun molempia ei kiinnosta, johtaa eroon. Se, että molemmilla puolisolla on oma elämänsä, pikemminkin suojaa suhdetta.

Hihhih. Ap:n oma elämä on tehdä kaikki kotityöt ja lastenhoitohommat, siinä se oma elämä. Ap:n miehen oma elämä on käyttää kaikki aikana harrastukseensa eli työhönsä. Tämä asetelma varmasti suojaa suhdetta :D . 

Vierailija
22/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIes ei haua erota (koska menettäisi ilmaisen piian) eikä hänestä ole OIKEIN, että hän erossa joutuisi maksamaan minulle tasinkoa, koska hän on mielestään maksanut kaiken. No ei kyllä ole maksanut, minä olen käyttänyt kaikki rahani perheeseen, koska tuloni ovat niin pienet mieheen verrattuna.

Miehesi on siis käytännössä elättänyt sinua, ja silti olisi oikeudenmukaista, että erossa lisäksi imuroisit puolet hänen varallisuudestaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vain sanoo, että mitä muuta hän tekisi josvei töitä, ei hänellä kuulemma ole mitään muuta.

Tuli myös kerran parin vkon työmatkalta ja meni heti huoneeseensa ja sanoi, että häntä ei saa häiritä.

Kyllä jtn pitäisi tehdä.

Ap

Mies on siis kykenemätön vain olemaan. Hakee väkisin tekemistä, jotta ei joutuisi kohtaamaan ajatuksiaan, jotka valtaavat mielen, jos vain on (paikallaan tekemättä mitään). Pakenee ahdistavia ajatuksia työhön siis. Ei ne ahdistavat ajatukset sinusta ap johdu, sitä en usko, vaan on jotain miehen omia mörköjä.

Elämäm koulusta valmistunut psykoanalyytikko on puhunut :D

Vierailija
24/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jtn pitäisi tehdä.

Ap

Mies on siis kykenemätön vain olemaan. Hakee väkisin tekemistä, jotta ei joutuisi kohtaamaan ajatuksiaan, jotka valtaavat mielen, jos vain on (paikallaan tekemättä mitään). Pakenee ahdistavia ajatuksia työhön siis. Ei ne ahdistavat ajatukset sinusta ap johdu, sitä en usko, vaan on jotain miehen omia mörköjä.

Elämäm koulusta valmistunut psykoanalyytikko on puhunut :D

Ehkä niin. Tai ehkä ihan oikea yliopistosta valmistunut maisteri ja sen jälkeen psykoterapeutiksi jatko-opiskellut on puhunut ;) . Ikinä ei voi tietää kumpi ;) ... Milläs erotat aidon?

Vierailija
25/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIes ei haua erota (koska menettäisi ilmaisen piian) eikä hänestä ole OIKEIN, että hän erossa joutuisi maksamaan minulle tasinkoa, koska hän on mielestään maksanut kaiken. No ei kyllä ole maksanut, minä olen käyttänyt kaikki rahani perheeseen, koska tuloni ovat niin pienet mieheen verrattuna.

Miehesi on siis käytännössä elättänyt sinua, ja silti olisi oikeudenmukaista, että erossa lisäksi imuroisit puolet hänen varallisuudestaan?

Onhan tuokin eräänlainen näkökulma asiaan, mutta olen käynyt töissä äitiysvapaita ja hoitovapaita lukuunottamatta ja käyttänyt kaikki rahat perheeseen. Jos minä en olisi kotona aamusin viemässä lapsia päiväkotiin, niin kuka ne veisi, koska mies menee töihin ennen pk:n aukeamista sekä jos en työpäiväni jälkeen hakisi lapsia, kuka ne hakisi, pk on mennyt aikoja sitten kiinni, ennenkuin mies suvaitsee kotiutua. Tätä ennen on siis voinut käydä harrastamassa työn jälkeen. Tottakai erossa minulle kuuluu puolet. Jos en olisi lasten kanssa, ei mies voisi tehdä niin pitkiä päiviä.

Vierailija
26/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän Heisenberg? :D

Vierailija
27/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin eräänlainen näkökulma asiaan, mutta olen käynyt töissä äitiysvapaita ja hoitovapaita lukuunottamatta ja käyttänyt kaikki rahat perheeseen. Jos minä en olisi kotona aamusin viemässä lapsia päiväkotiin, niin kuka ne veisi, koska mies menee töihin ennen pk:n aukeamista sekä jos en työpäiväni jälkeen hakisi lapsia, kuka ne hakisi, pk on mennyt aikoja sitten kiinni, ennenkuin mies suvaitsee kotiutua. Tätä ennen on siis voinut käydä harrastamassa työn jälkeen. Tottakai erossa minulle kuuluu puolet. Jos en olisi lasten kanssa, ei mies voisi tehdä niin pitkiä päiviä.

Älä ap välitä tuon lompakkolois-huutelijan jutuista. Hän ilmestyy joka ketjuun provoilemaan siitä, että naiset elää miesten rahoilla. 

Sinun tilanteessa rahanäkökulma lienee se vähiten merkityksellinen näkökulma. Jos ymmärsin oikein, niin te ette edes hirveästi riitele rahasta.

Vierailija
28/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on miehelle elämäntapa, harrastus ja kaikki kaikessa. Ei tuollaiseen liittoon kannata jäädä edes rahan takia. Olet ihan yksin kun lapset muuttaa pois.

Komppi tälle. Ja tämä pitäisi myös tehdä miehelle selväksi. Ihmisellä saa olla työn lisäksi harrastuksia, aina ne eivät ole yhteisiä. Jos mies on päättänyt olla harrastamatta mitään ja käyttää tämän liikenevän ajan työhönsä, niin pitäisi silti jäädä aikaa myös puolisolle ja/tai perheelle. Eihän muuten touhussa ole mitään järkeä, IMHO.

Ettekö oikeasti tee mitään yhdessä viikonloppuinakaan? Esim. keskustele?

Vierailija
29/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaisia päiviä tekevä mies. Usein viikonloppuisinkin töissä. Hän kuitenkin panostaa perheeseen lomilla, usein viikonloppuna lähdetään jonnekin irtautumaan tms. Lapset jo kouluikäisiä joten en koe taakkana sitä että olen pääosin kotijutuista vastuussa. Perhe-elämässä on yhteistä iloa, toivottavasti teilläkin joskus!

Myös tietoisesti hommaan omia menoja ja sanon että olen sen ja sen lauantain poissa, on hänen vuoronsa olla täällä vastuussa.

Vierailija
30/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pettää, älä usko tuota työhöpinää.

Vierailija
31/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tutkija ja aina ollut tuollainen. Joskus olin epätoivoisen uupunut kotona lasten kanssa, sitten opin käyttämään muita kanavia (siivooja, MLL, au pair, osa-aikaiset hoitopaikat kavereitten luona...). Joskus ehkä kaipasin miestä kotiin, mutta vähitellen opin, että eihän me edes sovita saman katon alle. Silti en halua erota. Miksi eroaisin? Win-win. Mulla on mies mutta mun ei tarvi paljon sitä nähdä. En ole mikään sosiaalinen, en oikeasti edes halua nyhjätä kenenkään kyljessä.

Sitä paitsi nykyään olen itsekin jatkuvasti töissä. Ihanan vapaa olo, kun ei tarvi olla kodin vanki. Meillä on viisi lasta, vanhemmasta päästä hoitavat ruuanlaitot ja nuorempien perään katsomiset. Näin on hyvä.

Vierailija
32/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta introvertti. Googleta sen jälkeen asperger.

Miehesi ei saa perhe-elämästä mitään itselleen. Työstään hän saa tyydytystä. Ennen miehet saivat ihan yleisesti olla tuollaisia.

Vierailija
33/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko sillä toinen pimpuli silmässä.

Tai toinen kukkeli

Vierailija
34/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tuli. Mieheni tienasi tosi hyvin, mutta oli kuitenkin naimisissa työnsä  kanssa. Olin yksin kotona avioliitossa. Päätin sitten olla yksin kotona ihan yksin. En ole katunut.

Vierailija
35/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edelleen olen hyvissä väleissä ex-miehen kanssa. Hänestä tuli loppujen lopuksi hyvä kaveri minulle. Vierailija 34/34

Vierailija
36/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isä oli koko lapsuuteni aikalailla samanlainen. Klo 8-9 aamulla lähti ja tuli kotiin noin 12h päästä. Kotona oli oma työhuone jossa hän saattoi vielä samana iltana jatkaa töitä. Ja luonnollisesti viikonlopuista iso osa meni myös siellä oman työhuoneen puolella. Aivan selviä työnarkomanian oireita oli isällä ja niin näyttäisi olevan myös tässä tapauksessa.

Kesällä isä sentään otti yleensä yhden viikon lomaa ja malttoi olla siitä ajasta ainakin suurimman osan töistä irti. Meillä oli myös kesämökki, jonne töitä ei kertakaikkiaan tuotu. Siellä pääsivät sentään olemaan äidin kanssa kahdestaan. Itse halusin myös jäädä viikonlopuksi yksin kotiin heti kun olin "tarpeeksi vanha". Veikkaisin, että tuo yhden viikon kesäloma ja kesäviikonloput olivat sen suhteen pelastus.

Myöhemmin isää on aivan selvästi harmittanut kuinka paljon on työlleen menettänyt. Työtahti onneksi hieman rauhottui vanhemmiten (55v+). Nykyään molemmat ovat yhdessä eläkkeellä ja ainakin toistaiseksi isäkin on malttanut myös pysyä siellä eläkkeellä. Toivoa on!

Nähdäkseni pääasia tässä nyt olisi, että mies itse ymmärtäisi oman tilanteensa mahdottomuuden pitkällä tähtäimellä. Työn ei kannata antaa olla elämän ainoa sisältö, elämässä on niin paljon muutakin koettavaa. Mutta yksin hän ei tuosta "sairaudestaan" välttämättä pääse yli ennen kuin joutuu työttömäksi tai eläkkeelle. Ennen sitä hänen olisi hyvä ainakin tiedostaa oma ongelmansa ja tehdä edes jotain askelia siihen suuntaan että työmäärä vähenisi, muuten muutos voi olla liian iso kerralla hoidettavaksi. Apua hän tarvitsee vaikkei sitä itse tällä hetkellä ymmärtäiskään. Jos menee kysymään viimeisiä aikojaan viettäviltä ihmisiltä mitä he olisivat halunneet elämältään enemmän, en usko että yksikään vastaa "töitä".

Vierailija
37/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Breaking badin Walter White selvästi :D Miehelläs on bisnes!

Vierailija
38/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap olit mieltä siitä Madeiran matkasta?

Vierailija
39/39 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tiedetään mitä tuollaisilla työmatkoilla tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme