Kusetettiinko minua hammaslääkärissä?
Kävin pääkaupunkiseudulla hammaslääkärissä viime viikolla. Käynti oli ihan rutiinitarkastus ja sen yhteydessä löydettiin pari reikää ja todettiin, että toinen viisureista kannattaisi poistaa. Sovittiin, että tulen hammaslääkäriin uudemman kerran ja tehdään viisurin poisto nukutuksessa, kun on sen verran vaikea tapaus.
Noh, eilen kävin ja minut nukutettiin. Herättyäni hammaslääkäri kertoi, että poistettiinkin samalla myös toinen viisuri. Siis minulta otettiin kaksi viisuria, vaikka piti ottaa vain yksi. Epäilen, että hammaslääkäri poisti ensin vahingossa väärän ja tämän jälkeen sitten sen oikean. Hammaslääkäri sanoi, että poisti sen toisen varmuuden vuoksi. Ja tästä siis laskutettiin kahden hampaan osalta.
Olen tässä nyt laskun kanssa koneella ja pohdin mitä tehdä. Kannattaisiko tuonne vielä soittaa ja koittaa sopia, että maksan laskusta vain puolet. Ja samalla pitäisi sopia ajat niiden reikien paikkuuseen, mutta ne taidan teetättää jollain toisella hammaslääkärillä.
Kommentit (17)
No mä olisin vaan tyytyväinen. Jos nukutetaan joka tapauksessa niin kyllä siinä on viisain poistaa molemmat. Harmihan se myöhemmin on jos alkaa vaivata.
Saattaisin itse ihan periaatteesta ilmoittaa että en maksa kun ei sellaista sovittu. Mutta en kyllä menisi samalle lekurille enää sen jälkeen.
Jos siitä ei oltu sovittu niin kyllä voisi ainakin kysellä alennuksen perään.
No sepä se kun laskua tuli melkein 800€ ja olin budjetoinut reilusti alle 500€
AP
Vierailija kirjoitti:
No sepä se kun laskua tuli melkein 800€ ja olin budjetoinut reilusti alle 500€
AP
Budjetoit nukutuksessa poistettavan hampaan alle 500e? Sanoisin kyllä omaksikin mokaksi.
Voi olla tai sitten ei. Uskoisin, että ei.
Periaatteessa asiakkaan kanssa olisi pitänyt sopia ennen nukutusta mitä tehdään. Eikä vain maksattaa sitten kahden hampaan poistosta. Voithan kysyä vielä asiasta kys. paikasta.
Itsellä oli juuri sellainen juttu, että kävin yksit. gynellä. Otettiin näytteitä ja niiden vastauksista gyne soittaa myöhemmin. Hän soitti sanoi laittaneensa myös reseptin apteekkiin. Menin hakemaan lääkettä parin viikon päästä, mutta en saanut sitä koska reseptiä ei ollutkaan. Sitten soitin lääkäriasemalle, että gyne oli unohtanut laittaa reseptin. Sieltä sanottiin, että gyne soittaa sulle tänään illalla. No, hän soitti ja selitin taas asian ja gyne lupasi laittaa reseptin. Tänään tuli sitten 22e lasku gynen soittoajasta!
Soitin lääkäriasemalle ja valitin, että täytyykö minun tosiaan maksaa 22e siitä, että lääkäri oli unohtanut reseptin? Minä olin joutunut turhaan käymään apteekissa ja soittelemaan asian tiimoilta uudestaan lääkärikeskukseen ja taas odottamaan gynen uutta yhteyttä. Minullehan se 22e olisi pitänyt maksaa vaivan hyvityksenä :) Lupasivat selvittää asiaa ja ottavat yhteyttä myöhemmin.
Quuhyty2 kirjoitti:
Halvemmaksihan se noin tuli.
Kyllä, mutta kahden hampaan poistosta ei oltu sovittu. Riitauttaisin asian.
Ei minusta ole ok poistaa hampaita sopimatta asiasta etukäteen, saatikka laskuttaa ylimääräistä sellaisesta mistä ei ole sovittu. Joo, voi olla kokonaisuutena parempi näin, mutta ei silti ilman lupaa noin voi toimia.
Kuinka monelle olisi OK jos remonttimies tekisi jonkun ekstratyön kotiisi ja pokkana laskuttaisi sen vaikkei asiasta ole sovittu?
Jotkut yksityiset hammaslääkärit kyllä sinne asiakkaan suuhun katsoo pelkästään euronkuvat silmissä. Kävin paikkauttamassa lohkeaman yksityisellä kun pääsin sinne niin nopeasti. Sen kummemmin tutkimatta hammaslääkäri alkoi luetella, mihin kaikkiin hampaisiini hän aikoo seuraavaksi tehdä juurihoidot ja käski varata ajat heti pois lähtiessä. Eniten minua ärsytti hänen törkeä käyttäytymisensä hammashoitajaansa kohtaan, oikeasti pompotteli ja nälvi tälle koko ajan. Oli ihan uskomaton ääliö. No en todellakaan varannut yhtään aikaa häneltä, kunnallisella kävin tarkastuttamassa onko kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole ok poistaa hampaita sopimatta asiasta etukäteen, saatikka laskuttaa ylimääräistä sellaisesta mistä ei ole sovittu. Joo, voi olla kokonaisuutena parempi näin, mutta ei silti ilman lupaa noin voi toimia.
Kuinka monelle olisi OK jos remonttimies tekisi jonkun ekstratyön kotiisi ja pokkana laskuttaisi sen vaikkei asiasta ole sovittu?
En vertaisi remppaajaa ja lääkäriä. Ihan tiedetty fakta että nukutus on itsessään suuri riski ja viisureilla ihminen ei tee mitään. Jos lääkäri on katsonut tarpeelliseksi poistaa toinenkin viisaudenhammas kun joka tapauksessa oli nukutettu, en kyllä näe ongelmaa.
Nukutus on riski sinulle, joten molempien hampaiden poisto oli varmasti järkevää.
Soittaisin hammaslääkäriasemalle ja sopisin maksuaikataulusta, koska päätöstä toisen hampaan poistamisesta ei tehty sinun kanssasi.
Niin siis ymmärrät varmaan, että laskusta ei ole puolet toisesta viisurin poistosta. Lasku koostuu muustakin... erittelystä näet paljonko se itse hampaan poisto maksoi. Siinä on muutaman kymppi nyt sitä toista hammasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monelle olisi OK jos remonttimies tekisi jonkun ekstratyön kotiisi ja pokkana laskuttaisi sen vaikkei asiasta ole sovittu?En vertaisi remppaajaa ja lääkäriä. Ihan tiedetty fakta että nukutus on itsessään suuri riski ja viisureilla ihminen ei tee mitään. Jos lääkäri on katsonut tarpeelliseksi poistaa toinenkin viisaudenhammas kun joka tapauksessa oli nukutettu, en kyllä näe ongelmaa.
Mikäs siinä jos ilmaiseksi tekee mutta ei voi laskuttaa jotain mistä ei ole sovittu. Ei lääkäri eikä remppamies. Tai lääkäri voi jos asia on akuutti ja terveyttä selvästi uhkaava, visuri ei sitä ole (ainakaan tässä tapauksessa).
Mä en taida tätä juttua uskoa , kyllä nukutuksessa hoitavat samalla koko suun.
En ole myöskään koskaan kuullut että viisuripoistoon tarvittaisiin nukutusta , ellei asiakas sitä nimenomaan pyydä.
No kuinka paljoin sitten jouduit maksamaan ekstraa sen toisen viisurin poistosta?
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Kyllä, mutta kahden hampaan poistosta ei oltu sovittu. Riitauttaisin asian.
Riitauttaisit?
Mitä siis tarkalleen tekisit? Veisit riita-asiana käräjäoikeuteen?