Sisäistin vasta nyt sen, että taidan oikeasti olla sairas (narkolepsia tms)
Elämäni on ollut yhtä h*lvettiä ja alamäkeen vain mennään. Olen nukkunut viime yönä 9h, söin aamupalan ja aloitin pääsykokeisiin lukemisen. Ehdin lukea 40min, minkä jälkeen olen nukahtanut. Heräsin 13.52 ja sain kiskoa itseni väkisin ylös. Olin nukahtanut yli kolmeksi tunniksi ja olo on vieläkin niin tokkurainen, että nukahdan kohta varmaan uudestaan. Soitin lääkäriin (aika varattu), sillä jouduin lopettamaa opinnot ja jättämään kilpaurheilun väsymyksen takia. Nukun jatkuvasti ja unihalvauksia hallusinaatioineen on vuorokaudessa arviolta 5-10.
Tänään herättyäni sisäistin ensimmäisen kerran sen, että elämäni on muuttunut täysin. Romahdus iski ja itkusta ei tule loppua. Olen päässäni ehkä kieltänyt asian vakavuuden, mutta tässä pisteessä todellisuus alkaa iskeä liian vahvasti vasten kasvoja. Mitä on tapahtunut ihmiselle, joka nukkui ennen n. 8h/yö, harrasti kilpaurheilua, opiskeli/kävi töissä, näki ystäviä.
Mitä sairauksia teillä on ollut vastaavien oireiden taustalla?
Entinen työkaverini sairastui narkolepsiaan. Hänellä on lääkitys ja mm. autolla ajo kielletty. Sen kummemmin en asiaa tunne, mutta kummastelimme hänen nukahteluaan mm. kesken naurun. Ehdottomasti menet lääkärille, ja jos sieltä ei apua tule, mene toiselle lääkärille. Taitaa olla neurologi, joka asian tutkii.