"Jos mulla joskus on rahaa niin" -ketju
Jos mulla jonain päivänä on rahaa sen verran, että ei tarvitse miettiä jokaista ostosta, niin
-en enää koskaan osta käytettyjä kenkiä.
-Kahviksi ostan vain presidenttiä.
Aatteletteko muut koskaan tämmösiä? pieniä haaveita. Kertokaa tähän haaveenne, haaveillaan yhdessä :) ja ne joilla sitä rahaa on, ei tarvitse vastata.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah joo. Ostaisin itselleni mökin kellariin kunnollisen monipuolisen erilaisen viinivaraston!
Hyllyt täyteen. Hankkisin erilaisia viinejä eripuolilta.
Ettei aina joudu lipittämään niitä iankaikkisia catonegroja ja sitä jiipee chenetiä. Tuon jälkimmäisen tuoksukin jo ällöttää.Saisit rahaa niin hankkisit viiniä? Viiniä? Oma valinta sitten.
Ymmärrän hyvin miksi. Useimmat halvimmat alkot viinit ovat ihan kuraa. N. 14 eurosta per pullo ylöspäin alkaa löytyä hyviä arkiviinejä, jotka oikeasti maistuvat hyvältä. Poikkeuksiakin toki on. Juhlaviineistä jotkut >40e viinit ovat jopa erinomaisia.
Mutta jos joka päivä juo ruualla lasillisen (yht. perheessä pari pulloa viikossa), niin kertyyhän siitä kuluja. Siksi se jp chenet..
Laittaisin säästöön niin kuin tähänkin asti. Nyt tilillä lepää 25 000 euroa odottamassa pahanpäivän varalle. Tuolla summalla voi elää suht huoletonta elämää. Ei tarvitse pelätä yllättäviä menoja vaan voi elää elämää täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta tulee vähän paha mieli :( ei olla varsinaisesti rikkaita, mutta hyvätuloisia kuitenkin. Melkein kaikkia näitä listattuja asioita voisimme ostaa suoraan ilman mitään sen kummempaa säästämistä. Esim ikinä ei ole käytetty rikkinäisiä sukkia, vaan ehjät hankitaan heti tilalle - tuo kaksi sukkaa päällekkäin oli ihan uusi idea minulle.
Silloin tällöin sitä nimittäin itsekin haaveilee isosta rahamäärästä - ei siis minkään tavaran takia - vaan että oispa ihanaa jos ei tarvitsisi käydä töissä..
Ihania ideioita listattu, ei voi muuta sanoa <3
Jos oot hyväosaisempi, niin miksi et vaikka ostaisi kasaa sukkia sille joka niitä kaipaa? Vähän harmi joskus miten valtava kuilu on välillä sanojen ja tekojen välillä. Kuitenkin teot ovat ne jotka meidät ihmisenä määrittää. Yllätä mut.
-hyvat rintaliivit
-uusia sukkia
-etuhampaaseen uusi paikka peittamaan hampaan varivirheen
-hiuksiin kampaajalla jotain kivaa savya(oma vari paassa talla hetkella)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta tulee vähän paha mieli :( ei olla varsinaisesti rikkaita, mutta hyvätuloisia kuitenkin. Melkein kaikkia näitä listattuja asioita voisimme ostaa suoraan ilman mitään sen kummempaa säästämistä. Esim ikinä ei ole käytetty rikkinäisiä sukkia, vaan ehjät hankitaan heti tilalle - tuo kaksi sukkaa päällekkäin oli ihan uusi idea minulle.
Silloin tällöin sitä nimittäin itsekin haaveilee isosta rahamäärästä - ei siis minkään tavaran takia - vaan että oispa ihanaa jos ei tarvitsisi käydä töissä..
Ihania ideioita listattu, ei voi muuta sanoa <3
Jos oot hyväosaisempi, niin miksi et vaikka ostaisi kasaa sukkia sille joka niitä kaipaa? Vähän harmi joskus miten valtava kuilu on välillä sanojen ja tekojen välillä. Kuitenkin teot ovat ne jotka meidät ihmisenä määrittää. Yllätä mut.
Voin hyvin ostaa. Miten sen teen?
Uffille ja pelastusarmeijalle on viety kaikki "vanhat" vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:lla olisi rahaa, niin toivoisin, että hän harkitsisi tarkkaan mihin varallisuutensa käyttää. Ei ole sitten kiva elellä köyhänä, kun rahat on menneet turhuuteen.
Ap ei missään nimessä tule tuhlaamaan edes kun rahatilanne joskus on parempi. Koska ap tietää miten inhottavaa tämä köyhänä eleleminen on. T. Ap
Olen työtön ja ostan Presidenttiä tai Brasil-kahvia, en voi juoda kuraa.
T: työtön
Sukkia saa lidlistä tai ebaysta halvalla.
Jos saisin rahaa tekisin maailmanympärimatkan tai asuisin vuoden jossain muualla.
En värjäisi hiuksiani itse vaan kävisin kampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Sukkia saa lidlistä tai ebaysta halvalla.
Jep jep. Taisit nyt vähän missata pointin. Nyt kun rahaa ei ole, en todellakaan osta mitään edes lidlin sukkia vaan vanhoilla mennään. Ja jos mulla joskus on rahaa, en TODELLAKAAN osta mitään lidlin sukkia.
Ostan useat kokonaan luonnonkuituiset alushousut. Nyt on ollut vähän tiukkaa rahasta jo jonkinaikaa ja olen pantannut reilut 10€ housujen ostamista.
No, olen maksanut maltaita raaoista luomupähkinöistä.
Karkkipäivänä hankittaisiin "merkkikarkit" eikä x-traa tai pirkkaa.
Ostaisin täysin remontoidun puutalokolmion Turun keskustasta, aurajoen rannasta tai meren läheltä, hyvien ulkoilumaastojen lähettyviltä.
(en tiedä onko edes tuollaisia oikeasti. :D)