Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä te-toimiston ehdotuksia.

Vierailija
24.04.2017 |

Jäin äityislomalta työttömäksi, uusi työsuhteeni alkaa muutamien kuukausien päästä.

Ensiksi virkailija ehdotti että en hakisikaan liitosta ansiosidonnaista päivärahaa vaan hakisinkin toimeentulotukea.

Nyt sieltä ehdotettiin että siirtäisin lapsen lääkäriajan jotta voin osallistua johonkin velvoittavaan työnhakukoulutukseen.

Se heidän puhetapansakin on jo alentava eikä sellaista kunnioittavaa asiakaspalvelua.
"eks sä vois siirtää sitä lääkäriä, vai onko se joku tärkeä sairaalareissu"?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekosyy sulta. Haluat nostaa tukia ja maata kotona. Lapsen lääkäriaikaa voi kyllä siirtää.

Vierailija
2/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti haet liitolta ansiosidonnaista, jokainen hakee jolla on siihen oikeus. Toimeentulotukilaisia kyykytetään armotta. Haet ansiosidonnaista ja totta kai hoidat lapsen lääkäriasiat. Virkailijoita on laidasta laitaan. Soita liittoon tai laita sähköpostia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus asiattomasta virkailijasta ylemmälle johdolle. Perustelet siihen valitukseen, että sinulla on jo työsopimus uudesta työstä tehtynä, ja työ alkaa pian, ja virkailija tietää tämän. Sitten kirjaat valitukseen myös asiattoman neuvon hakea ansiosidonnaisen sijaan toimeentulotukea. Sinua on harhautettu tuolla neuvolla.

Vierailija
4/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toimeentulotuen saamiseenhan vaatimuksena on kai ettei saa olla penniäkään omaisuutta ja säästäminen kielletty. Että mitvit.

Osaako joku kertoa, mitä etua te-toimistolle on tuollaista suositella?

Vierailija
5/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis toimeentulotuen saamiseenhan vaatimuksena on kai ettei saa olla penniäkään omaisuutta ja säästäminen kielletty. Että mitvit.

Toimeentulotukiasiakkaana myönnät olevasi sosiaalisesti syrjäytynyt. Silloin saat automaattisesti passituksen kuntouttavaan työtoimintaan / pakolliseen työkokeiluun.

Vierailija
6/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan osaamattomuuden takia virkailija antanut virheellisen neuvon. Oikeasti pitäisi aina neuvoa hakemaan korkeinta mahdollista tukea, johon on oikeutettu.

Vierailija
7/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiopäiväraha on tietenkin ensisijainen tuki, koska olet siihen oikeutettu. Jos hakisit toimeentulotukea, sinulta kysyttäisiin, mikset ole hakenut ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. Jos jäät ansiosidonnaisella alle toimeentulonormien, voit hakea lisätukea toimeentulotuen muodossa. Muista myös asumistuki, ellet sitä jo saa.

Tietenkin työttömänä työnhakijana noudatat muuten TE-toimiston ohjeita ja menet tuohon tärkeään työnhakukoulutukseen heti, kun se on mahdollista. "Ikävää," että sinulla on jo työpaikka tiedossa, joten et ehdi päästä aivan täysimittaisen aktivoinnin kohteeksi.

Vierailija
8/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäit äitiyslomalta työttömäksi, jäitkö itse? Siis onko mahdollista, että sait karenssia ja siltä ajalta TE-virkailija ehdotti toimeentulotukea?

Kyllä kait nyt itse tiedät mihin olet oikeutettu?

Jos olet heti työttömäksi jäätyäsi hakenut ansiosidonnaista niin silloin se tietysti tulee ensisijaisesti. Jos se on kovin pieni, niin siihen voi saada täydentävää toimeentulotukea, jos asut yksin.

Jos asut yhdessä puolison kanssa niin koko talouden tulot lasketaan yhteen.

Toimeentulotukeen tämä vaikuttaa, mutta ei ansiosidonnaiseen.

Vierailija
9/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiopäiväraha on tietenkin ensisijainen tuki, koska olet siihen oikeutettu. Jos hakisit toimeentulotukea, sinulta kysyttäisiin, mikset ole hakenut ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. Jos jäät ansiosidonnaisella alle toimeentulonormien, voit hakea lisätukea toimeentulotuen muodossa. Muista myös asumistuki, ellet sitä jo saa.

Tietenkin työttömänä työnhakijana noudatat muuten TE-toimiston ohjeita ja menet tuohon tärkeään työnhakukoulutukseen heti, kun se on mahdollista. "Ikävää," että sinulla on jo työpaikka tiedossa, joten et ehdi päästä aivan täysimittaisen aktivoinnin kohteeksi.

Tärkeään työnhakukoulutukseen kun jo muutaman kuukauden päästä menee uuteen työpaikkaan?

Voi itku mitä kyykytystä ja turhaa työtä te-toimiston virkailijat tekevätkään. Onko ap todella ensisijainen työnhakukoulutukseen menijä?

Vierailija
10/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt selväksi että aloitat kohta työt? Itse olen kausitöissä eli puolet vuodesta töissä ja puolet työttömänä. Kun työt loppuvat käyn työkkärissä sanomassa että 6 kkn päästä jatkuu työt, eivät ota mitään yhteyttä koko tuona aikana.

Vierailija
11/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän menee niin, että jos et hae kokoaikatyötä, sinulla ei ole oikeutta työttömyyspäivärahaan. Eli sun tulee hakea työtä myös tälle väliajalle odottaessasi jo sovitun työn alkamista. Näin siis työttömyysturvalaki.

Normaalistihan te-virkailijat ei puutu käytännössä näihin tilanteisiin, joissa työ on jo sovittuna, mutta onko nyt ap mennyt sanomaan ettei hae töitä? Tai sitten Sipilän temput on lietsoneet te-toimiston väen virkaintoiseen kiihkoon. 

Vierailija
12/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tehnyt selväksi että aloitat kohta työt? Itse olen kausitöissä eli puolet vuodesta töissä ja puolet työttömänä. Kun työt loppuvat käyn työkkärissä sanomassa että 6 kkn päästä jatkuu työt, eivät ota mitään yhteyttä koko tuona aikana.

Näin on siis ollut ennen, mutta nyt te-toimistoja painostetaan, joten voit kokea yllätyksen tällä työttömyysjaksollasi. 

Vierailija
13/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on siis ollut ennen, mutta nyt te-toimistoja painostetaan, joten voit kokea yllätyksen tällä työttömyysjaksollasi. 

Tämänhetkinen 6 kk:n työttömyysjaksoni päättyy viikon päästä. Ainoa ero entiseen oli että vuodenvaihteen jälkeen tuli yksi puhelu jossa varmistettiin että olen menossa toukokuussa töihin ja muistutettiin että katkaisen työnhakuni netin kautta silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme