Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän perheen vappu.

Vierailija
23.04.2017 |

Me vietämme vapun kokonaan taas kotona. Ehkä munkkeja ja simaa ostetaan. Mites muut köyhät vappuna?

Kommentit (310)

Vierailija
1/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona mekin. Laitoin tänään simaa tuleen ja teen itse munkit sitten vappuna. Tenaville ostetaan pussillinen ilmapalloja tietenkin. Ei valittamista.

Vierailija
2/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Helium pallon ostan lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes köyhä mutta mekin olemme kotona vapun. Teen munkkeja, ostan simaa ja hyvää ruokaa ja ulkona ollaan vesi-ilmapallosotaa jos kelit sallivat.

Vierailija
4/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön makaronia.itkettää..t.sinkkumies

Vierailija
5/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kotona. Ei munkkeja, soimaa tai vappupalloja.

Vierailija
6/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tekisitte eri tavalla jos olisitte varakkaita?

Vierailija
7/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juuri luvattiin lapselle, että saa sellaisen folio ilmapallon. 6.95 € sittarissa. Katotaan nyt miten käy kun juotiin systerin kanssa puolet vappujuomista eilen.!

Vierailija
8/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se köyhyys tähän liittyy? Me ollaan keskituloinen perhe, mutta nautitaan perheen kanssa kotona olosta. Syödään munkkeja ja juodaan simaa. Mitä sitten pitäisi tehdä?

Vierailija
9/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me juuri luvattiin lapselle, että saa sellaisen folio ilmapallon. 6.95 € sittarissa. Katotaan nyt miten käy kun juotiin systerin kanssa puolet vappujuomista eilen.!

Niin eli lisää pitää ostaa kun miehen kavereita tulossa kylään aattona.

Vierailija
10/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo eroa meidän vapusta mitenkään ja ollaan ihan keskituloisia. Simaa, munkkeja ja vappukävely. Palloja ei osteta kun ei lapsia kiinnosta.

Vierailija
11/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se köyhyys tähän liittyy? Me ollaan keskituloinen perhe, mutta nautitaan perheen kanssa kotona olosta. Syödään munkkeja ja juodaan simaa. Mitä sitten pitäisi tehdä?

Saman meinasin kirjoittaa. Isä oli lentäjä ja äiti opettaja, eikä meidän vaput ennen tuosta poikenneet. Sima tehtiin ja ilmapallot puhallettiin itse.

Vierailija
12/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme varakkaita, ihanaa olla kotona vappu tekemättä mitään! Munkit ostamme Lidlistä, yksi per nenä. Haen Honkkarin tarjouksesta foliopallot. Siinä se!

Vierailija
13/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät sorron yöstä nouskoon, ja painukoot vapun jälkeen takaisin. T.velidemari

Vierailija
14/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä köyhää tuossa on? Me ei olla köyhiä, palkatkin tulee jo perjantaina eikä suunnitelmissa ole muuta kuin teilläkin. Ostetaan simaa, munkkeja tai ehkä paistetaan ne itse. Sit mennään perheenä kävelylle vappupäivänä. Lapset pääsee puistoon leikkimään ja me istutaan penkillä juomassa termarista kahvia ja miettimässä mistä muusta puhuttais kuin lapsista ja töistä. ;)

Vierailija
15/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä mennään vapunpäivänä torille kävelemään, markkinamenoa ja teekkareita katsomaan, eihän se mitään maksa. Ja syödään munkkia ja rosetteja ja perunasalaattia, ei oo kalliita.

Vierailija
16/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Helium pallon ostan lapselle.

Heliumia muodostuu plutoniumin alfa-hajoamisessa. Yhden pallon oikea hinta on 100 dollaria.

Vierailija
17/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vappu on liian halpa juhla, ei tarvitse köyhienkään valittaa, kun vaikea on vetää överihienouksia, joita muut kadehtisivat.

Vierailija
18/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki siman valkoisesta sokerista ilman rusinoita, se ei ollut ruskeaa vaan aika kirpeää, mutta sen maun muistan vielä kymmenien vuosien takaakin.

Vierailija
19/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se rikkaan vappu sitten on?

Vierailija
20/310 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapsena pussillisen vesi-ilmapalloja, jotka me täytettiin kaverin kanssa ja lähdettiin niiden kanssa ulos heittelemään toisiamme. Joskus saatiin serpentiiniä. Äiti oli paistanut munkkeja, joskus osallistuinkin siihen, esim. sokerointiin ja simaa oli tehty itse myös. Ei mulla koskaan ollut mitään foliopalloja tai sellaista hyrrää, muistan että olisin halunnut, mutta ei meillä ollut rahaa sellaiseen. Silti on ihania vappumuistoja lapsuudesta, silloin tiesi, että kesä ja loma oli jo ihan lähellä.